مقاله پژوهشی
تبیین نقش سرگروه های معلمان درکیفیت اجرای برنامه های آموزشی دوره ابتدایی: یک مطالعه کیفی

رضا معصومی نژاد

دوره 5، شماره 19 ، فروردین 1398، صفحه 1-21

https://doi.org/10.22054/jrlat.2021.58084.1566

چکیده
  هدف پژوهش بررسی نقش سرگروه های معلمان در فرایند اجرای برنامه های آموزشی مدارس دوره ابتدایی بوده است. رویکرد پژوهش از نوع کیفی با روش تحلیل مضمون بود. بدین منظور با استفاده از نمونه گیری هدفمند 13 نفر از سرگروه های معلمان شمال استان آذربایجان غربی در سال تحصیلی 99-98 انتخاب شدند و مصاحبه های نیمه ساختارمندی تا اشباع کامل داده ها صورت گرفت. ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی رابطه تسهیم دانش و نوآوری فردی در میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی

لیلا باقری مالک آبادی

دوره 5، شماره 19 ، فروردین 1398، صفحه 23-38

https://doi.org/10.22054/jrlat.2021.54501.1549

چکیده
  چکیده هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه تسهیم دانش و نوآوری فردی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبائی بود. پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ نحوه گردآوری اطلاعات از نوع همبستگی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشکده های علوم تربیتی، روانشناسی، مدیریت و حسابداری در پردیس های 1 و 2، به تعداد ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
نقش میانجی‌گری تعادل کار- زندگی در روابط علّی بین فضیلت سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی معلمان

حافظ صاحب یار؛ ابولفضل فرید

دوره 5، شماره 19 ، فروردین 1398، صفحه 39-64

https://doi.org/10.22054/jrlat.2021.53478.1543

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش میانجی‌گری تعادل کار- زندگی در روابط علّی بین فضیلت سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی معلمان و پیشنهاد الگویی علی در ارتباط با آن صورت گرفت. جامعه مورد مطالعه شامل کلیه معلمان مدارس منطقه‌ی کلیبر بودند که با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای و با فرمول کوکران، تعداد 200 نفر انتخاب شدند. پژوهش حاضر از حیث هدف کاربردی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
رابطه سایش اجتماعی و دلبستگی شغلی کارکنان با نقش معنویت در کار، چابکی سازمانی و جو اخلاقی

اسد یگانه؛ فرانک موسوی؛ الهام کاویانی؛ سحر محمدی

دوره 5، شماره 19 ، فروردین 1398، صفحه 65-90

https://doi.org/10.22054/jrlat.2021.56099.1556

چکیده
  این تحقیق با هدف بررسی رابطه سایش اجتماعی و دلبستگی شغلی کارکنان با نقش معنویت در کار، چابکی سازمانی و جو اخلاقی انجام گرفت. تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نوع توصیفی- همبستگی با استفاده از روش‌های مدل‌یابی معادلات ساختاری می‌باشد. از میان 292 نفر کارکنان اداره کل آموزش و پرورش لرستان، 169 نفر به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای نسبی انتخاب ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
اثربخشی نقش دیدگاه وظیفه گرایانه اخلاقی کانت و استراتژی‌های اخلاقی در کاهش تخلفات سازمانی با نقش میانجی انگیزش شغلی

لیلا نعمتی؛ سیروس قنبری؛ رسول رستمی مال خلیفه؛ سهیل سرشار

دوره 5، شماره 19 ، فروردین 1398، صفحه 91-115

https://doi.org/10.22054/jrlat.2021.53419.1542

چکیده
  روش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ شیوه گردآوری داده‌ها توصیفی - همبستگی از نوع معادلات ساختاری می‌باشد. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان آموزش و پرورش شهر همدان است. حجم نمونه بر اساس روش طبقه‌ای نسبی (از بین دو طبقه ناحیه یک و دو آموزش و پرورش) و جدول کرجسی و مورگان به‌صورت تصادفی 210 نفر انتخاب شد. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه‌های محقق‌ساخته ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی رابطه بین هویت سازمانی و فرسودگی شغلی با عملکرد شغلی معلمان مدارس مقطع متوسطه دوم ناحیه 2 شهرستان خرم آباد

حدیث نصرالهی وسطی؛ امین رحیمی کیا

دوره 5، شماره 19 ، فروردین 1398، صفحه 117-146

https://doi.org/10.22054/jrlat.2021.57317.1563

چکیده
  هدف اصلی این تحقیق بررسی رابطه بین هویت سازمانی و فرسودگی شغلی با عملکرد شغلی معلمان مقطع متوسطه دوم ناحیه 2 شهرستان خرم آباد می باشد. تحقیق حاضر از نظر هدف، یک تحقیق کاربردی و از نظر رویکرد، توصیفی همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش، معلمان (زن و مرد) مقطع متوسطه دوم ناحیه 2 شهرستان خرم آباد است. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه‌های ...  بیشتر