مقاله پژوهشی
تاریخ‌نگاری مدیریت آموزشی در ترازوی نقادی

آرش رسته مقدم

دوره 5، شماره 18 ، دی 1397، صفحه 1-35

https://doi.org/10.22054/jrlat.2021.56924.1560

چکیده
  تطور و تکامل مفاهیم و نظریه‌های علمی در درازنایتاریخصورت می‌گیرد. مدیریت آموزشی به عنوان یک حوزه‌ مطالعاتی از این امر مستثنی نیست. بنابراین، فهم فراز و فرودهای مفهومی این حوزه نیازمند نگریستن به آن به مثابه امری تاریخی است. هدف مقاله حاضر، مطالعه نگاشت تاریخی مدیریت آموزشی از مجرای کنکاش نقادانه کتاب «تاریخ مدیریت آموزشی از ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی تاثیر مدیریت دانش بر بهره وری نیروی انسانی از طریق سرمایه فرهنگی و سرمایه اجتماعی (مورد مطالعه:دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان)

عباس قائدامینی هارونی؛ رضا ابراهیم زاده دستجردی؛ مجید ماهرانی برزانی؛ مهرداد صادقی ده چشمه

دوره 5، شماره 18 ، دی 1397، صفحه 37-70

https://doi.org/10.22054/jrlat.2019.46739.1484

چکیده
  هدف این پژوهش تعیین تاثیر مدیریت دانش بر بهره وری نیروی انسانی از طریق سرمایه فرهنگی و سرمایه اجتماعی (مورد مطالعه:دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان)است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه کارکنان شاغل دردانشگاه آزاد اسلامی واحداصفهان به تعداد1000تشکیل ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
شناسایی الگوی ذهنی صاحبنظران عرفان اسلامی و مدیریت آموزشی نسبت به مدیریت عرفان اسلامی بر مبنای روش کیو

اسدالله اسدی گرمارودی؛ علی شیخ الاسلامی؛ اسماعیل منصوری لاریجانی

دوره 5، شماره 18 ، دی 1397، صفحه 71-107

https://doi.org/10.22054/jrlat.2021.56763.1557

چکیده
  چکیده در میان کارکردهای بشری ، یکی از گسترده ترین موضوعات مرتبط با زندگی اجتماعی، مدیریت است به گونه ای که بشر در اداره امور زندگی از تولد تا مرگ ، با آن روبرو است. عرفان اسلامی فی نفسه در همه ابعاد وجود بشر، خاصه در جنبه های اجتماعی آن همچون مدیریت، مکتبی یکپارچه عملی تلقی می شود. این پژوهش، موضوع مدیریت را با رویکرد عرفان اسلامی مبتنی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
توسعه الگوی مدرسه سالم : یک مطالعه کیفی

علی جاویدان؛ رحمت الله مرزوقی؛ جعفر جهانی؛ جعفر ترک زاده

دوره 5، شماره 18 ، دی 1397، صفحه 109-132

https://doi.org/10.22054/jrlat.2021.51826.1533

چکیده
  چکیده مقدمه : تبدیل مدرسه به یک مکان سالم یکی از چالش های دست اندرکاران هر نظام آموزشی محسوب می شود. پژوهش حاضر با هدف توسعه الگوی مدرسه سالم و ارائه یک الگوی جامع با استفاده از اندوخته تجربی و مفهومی انجام شده است. روش پژوهش: برای تعیین مولفه های لازم توسعه الگوی مدرسه سالم با روش مصاحبه نیمه ساختار مند و پرسشنامه نیمه باز ، نظر سر گروه ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
شناسایی و اولویت بندی ریسک های بالقوه فرآیند آموزش جامعه هدف سازمان های حاکمیتی

بختیار استادی؛ رضا زارع

دوره 5، شماره 18 ، دی 1397، صفحه 133-150

https://doi.org/10.22054/jrlat.2021.47624.1494

چکیده
  شناسایی، تحلیل و اولویت بندی ریسک، نقش بسزایی در موفقیت پروژه دارد. تمرکز این پژوهش بر روی موسسات آموزشی جامعه هدف سازمان های حاکمیتی با هدف تقلیل حوادث و بیماری‌های ناشی از کار است. لذا مهم است که در برگزاری دوره های آموزشی ، عوامل ریسک در نظر گرفته شود تا با مدیریت بهتر آنها، اثرگذاری دوره های آموزشی افزایش یابد. بمنظور شناسایی و ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تاثیر رهبری اخلاقی بر یادگیری سازمانی با نقش میانجی جو سازمانی نوآورانه در دانشگاه آزاد اسلامی (مطالعه موردی سازمان مرکزی)

ابوالفضل صمدیان

دوره 5، شماره 18 ، دی 1397، صفحه 151-168

https://doi.org/10.22054/jrlat.2021.51603.1532

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر تعیین تاثیر رهبری اخلاقی بر یادگیری سازمانی با نقش میانجی جو سازمانی نوآورانه در دانشگاه آزاد اسلامی بود.روش پژوهش برحسب هدف کاربردی، از نظر روش گردآوری داده ها توصیفی – همبستگی و از نظر نوع داده کمی بود.جامعه آماری شامل کلیه کارکنان سازمان مرکزی دانشگاه ازاد اسلامی به تعداد 1535 نفر که با استفاده از جدول مورگان ...  بیشتر