مقاله پژوهشی
رابطه سلامت سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی با رضایت شغلی کارکنان دانشگاه علامه طباطبائی

غلامعلی احمدی؛ بابک یاری؛ محبوبه رضائی

دوره 3، شماره 10 ، دی 1395، صفحه 1-22

https://doi.org/10.22054/jrlat.2018.29019.1350

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه‌ سلامت سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی با رضایت شغلی کارکنان در دانشگاه علامه طباطبائی صورت گرفته است. روش پژوهش پیمایشی و از نوع همبستگی هست. جامعه آماری آن شامل کلیه‌ی کارکنان دانشگاه علامه طباطبائی در سال 1396 به تعداد 600 نفر بود. حجم نمونه پژوهش مطابق با جدول مورگان 264 نفر برآوردگردید که به روش نمونه‌گیری ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی تأثیر جو سازمانی بر سکوت سازمانی؛ مطالعه‌ی موردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد

سیداحمد هاشمی

دوره 3، شماره 10 ، دی 1395، صفحه 23-51

https://doi.org/10.22054/jrlat.2018.23775.1306

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر جو سازمانی بر سکوت سازمانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد انجام شد. این پژوهش از لحاظ نوع هدف، کاربردی و از لحاظ نحوه‌ی گردآوری داده ها توصیفی-همبستگی است. جامعه‌ی آماری این پژوهش متشکل از 84 نفر از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد در سال تحصیلی 1396/1395 بود. جهت انتخاب نمونه‌ از روش سرشماری استفاده ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
ارائه الگوی عملیاتی ارزیابی پایداری موسسات آموزش عالی: مورد مطالعه دانشگاه تهران

عماد ملکی نیا؛ عباس بازرگان؛ صدیقه فیضی

دوره 3، شماره 10 ، دی 1395، صفحه 53-85

https://doi.org/10.22054/jrlat.2018.25265.1319

چکیده
  پایداری در آموزش عالی رویکردی نسبتاً جدید است که به دنبال استقرار و کاربست اصول و مفاهیم توسعه پایدار در دانشگاه‏ها و موسسات آموزش عالی است. ارزیابی پایداری در پی سنجش میزان همسویی استراتژی‏ها و برنامه‏های آموزشی، پژوهشی، خدمات تخصصی و فعالیت‏های پشتیبانی دانشگاه‏ها با اصول و مفاهیم توسعه پایدار است. لذا هدف تحقیق حاضر، ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی تأثیر نوع‌دوستی و تعارض در رابطه بر قابلیت یادگیری سازمانی در کارکنان دانشگاه علامه طباطبائی

محمد حسین شجاعی؛ حسین رحمان سرشت

دوره 3، شماره 10 ، دی 1395، صفحه 87-111

https://doi.org/10.22054/jrlat.2018.26233.1352

چکیده
  نوع‌دوستی یا دیگر خواهی از نیروهای توسعه اخلاقی و بقا و رفاه انسان است که در دهه‌های اخیر محل توجه روان شناسان اجتماعی و جامعه شناسان قرارگرفته است. این پژوهش باهدف بررسی پیشایندهای قابلیت یادگیری سازمانی همانند نوع‌دوستی و تعارض در رابطه انجام‌شده است. در این راستا، از روش پژوهش پیمایشی- تحلیلی استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
نقش رهبری خدمتگزار در میزان اثربخشی سازمانی مدارس

حمید رحیمیان؛ عباس عباس پور؛ فائزه صرافان

دوره 3، شماره 10 ، دی 1395، صفحه 113-140

https://doi.org/10.22054/jrlat.2018.27065.1336

چکیده
  پژوهش حاضر باهدف شناخت سبک رهبری خدمتگزار و نقش آن در اثربخشی سازمانی در دبیرستان‌های دخترانه شهر تهران در سال تحصیلی 93-1392 و به روش توصیفی همبستگی انجام‌شد. جامعه‌ی آماری شامل کلیه دبیران دبیرستان‌های دولتی دخترانه شهر تهران بود که از میان آن‌ها 360 نفر به ‌روش تصادفی خوشه‌ای انتخاب شدند. برای سنجش سبک رهبری خدمتگزار از پرسشنامه‌ی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی وارزیابی رابطه بین راهبردهای رهبری مثبت گرا با سرمایه های روانشناختی معلمان مدارس ابتدایی

کامران شیوندی چلیچه

دوره 3، شماره 10 ، دی 1395، صفحه 141-167

https://doi.org/10.22054/jrlat.2018.26457.1330

چکیده
  هدف پژوهش حاضر" بررسی و ارزیابی رابطه بین راهبردهای رهبری مثبت گرا با سرمایه های روانشناختی معلمان"می باشد.به این منظور جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه معلمان ابتدایی منطقه 14 تهران بود که در سال تحصیلی 94-95 مشغول به تدریس بوده اند، که از بین آن ها 270 نفر به عنوان نمونه بر اساس فرمول کرجسی و مورگان انتخاب گردید. سپس داده ها از طریق دو پرسشنامه ...  بیشتر