مقاله پژوهشی
تاثیر سبک رهبری اصیل بر چابکی نیروی انسانی در آموزش و پرورش

مرتضی بدری؛ حمید رحیمیان

دوره 3، شماره 9 ، مهر 1395، صفحه 1-25

https://doi.org/10.22054/jrlat.2018.10088.1170

چکیده
  هدف مطالعه حاضر بررسی تاثیر رهبری اصیل بر چابکی نیروی انسانی در آموزش و پرورش است.این تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی بود که به شیوه همبستگی و پیش‌بینی انجام،و از نظر نوع هدف، کاربردی می‌باشد و از روش پیمایشی جهت گردآوری داده‌ها استفاده گردید.«کارمندان آموزش و پرورش شهرستان قوچان»به عنوان جامعه آماری انتخاب و بدین منظور گروهی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تأثیر رفتارهای ادراک شده توانمندساز مدیران بر آوای کارکنان سازمان فنی و حرفه ای استان گیلان

محمدصادق حسن زاده؛ راضیه باقرزاده خداشهری؛ احسان اکرادی

دوره 3، شماره 9 ، مهر 1395، صفحه 27-44

https://doi.org/10.22054/jrlat.2018.14922.1230

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر رفتارهای ادراک شده توانمندساز مدیران بر آوای کارکنان انجام شده است. روش تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه جمع آوری داده ها، توصیفی از نوع همبستگی است. در این پژوهش کلیه کارکنان سازمان فنی و حرفه ای استان گیلان ( 459 نفر) به عنوان جامعه آماری انتخاب و با روش نمونه گیری طبقه بندی شده ساده (سهمیه ای) ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
رابطه رهبری تحول آفرین و خودکارآمدی اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی

اصغر زمانی؛ مهتاب پورآتشی

دوره 3، شماره 9 ، مهر 1395، صفحه 45-59

https://doi.org/10.22054/jrlat.2018.26228.1328

چکیده
  هدف این پژوهش بررسی رابطه سبک رهبری تحول آفرین با خودکارآمدی اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی بود. روش پژوهش از نوع همبستگی و جامعة آماری ، کلیه اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی به تعداد 304 نفر بودکه نمونة آماری بر اساس جدول کرجسی و مورگان 170نفر و با روش نمونه گیری تصادفی محاسبه و انتخاب شد. جهت ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
نقش میانجی ارزش اجتماعی ادراک شده در تاثیر رهبری تحول‌آفرین درک‌شده بر تعهد شغلی (مورد مطالعه: سازمان فنی و حرفه‌ای استان گیلان)

میر هادی موذن جمشیدی؛ تورج حسن زاده ثمرین؛ فضه قنبری قلعه رودخانی

دوره 3، شماره 9 ، مهر 1395، صفحه 61-82

https://doi.org/10.22054/jrlat.2018.16584.1249

چکیده
  پپژوهش حاضر پیرامون بررسی نقش میانجی ارزش اجتماعی ادراک‌شده در تاثیر رهبری تحول‌آفرین درک‌شده بر تعهد شغلی صورت گرفته است. روش پژوهش، از نظر هدف، کاربردی و برحسب روش از نوع همبستگی می‌باشد که با به‌کارگیری ابزار پرسشنامه و روش پیمایشی داده‌های مورد نیاز جمع‌آوری شده است. جامعه آماری پژوهش، کلیه کارکنان سازمان فنی وحرفه‌ای استان ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
نظریه پردازی راجع به الگوی مطلوب اعتبارسنجی نظام آموزش عالی ایران به شیوه ی نظریه ی زمینه ای

محمد مجتبی زاده؛ عباس عباس پور؛ حسن ملکی؛ مقصود فراست خواه

دوره 3، شماره 9 ، مهر 1395، صفحه 83-125

https://doi.org/10.22054/jrlat.2018.8107.1151

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، شناسایی عوامل مؤثر در الگوی اعتبارسنجی و تضمین کیفیت نظام آموزش عالی ایران است. در این تحقیق روش تحقیق کیفی از طریق نظریه زمینه ای انجام شده است. جامعه آماری پژوهش خبرگان آموزش عالی بودند، که 36 نفر به صورت نمونه گیری هدف مند جهت مصاحبه نیمه ساختارمند انتخاب شدند. در کنار مصاحبه، از سه منبع دیگر نیز برای گردآوری داده ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی رابطه‏ فرهنگ سازمانی با مدیریت تغییر در ادارات دولتی شهر کرج

مژگان گرشاسبی؛ ایرج ساعی ارسی؛ لیلا بیگدلی؛ علیرضا لهراسبی

دوره 3، شماره 9 ، مهر 1395، صفحه 127-147

https://doi.org/10.22054/jrlat.2018.16738.1255

چکیده
  این تحقیق به بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی با مدیریت تغییر ادارات دولتی شهر کرج پرداخته است. حجم جامعه آماری در این پژوهش 552 نفر می‏باشد که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه‏ای، نمونه‏ای به حجم 120 نفر از کارکنان صفی و ستادی انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش شامل پرسشنامه فرهنگ سازمانی دنیسون با ضریب پایانی 87% و پرسشنامه ...  بیشتر