مقاله پژوهشی
نقش سبک رهبری تحول‏آفرین و مبادله‏ای مدیران بر عملکرد سازمانی کارکنان دانشگاه قم

رضا جعفری هرندی

دوره 4، شماره 16 ، تیر 1397، صفحه 1-35

https://doi.org/10.22054/jrlat.2019.29684.1354

چکیده
  در عصر رقابت جهانی، ارزیابی عملکرد برای بقای سازمان‏ها ضروری است. در این میان سبک رهبری نقش مهمی دارد و دلیل اصلی برای ارزیابی عملکرد سازمانی، افزایش اثربخشی کلی سازمان است.هدف این پژوهش، بررسی رابطه سبک رهبری تحول‏آفرین و مبادله‏ای با عملکرد سازمانی کارکنان دانشگاه قم بود.پژوهش ازنظر هدف، کاربردی و از حیث گردآوری داده‏ها ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تأثیر قلدری سازمانی بر بدبینی سازمانی از طریق سکوت سازمانی و مدیریت برداشت (موردمطالعه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب)

حمیرا عبدی؛ عبدالرضا سبحانی؛ سید مرتضی موسویان؛ حجت الله عباسی

دوره 4، شماره 16 ، تیر 1397، صفحه 37-70

https://doi.org/10.22054/jrlat.2019.46646.1483

چکیده
  هدف این پژوهش بررسی تأثیر قلدری سازمانی بر بدبینی سازمانی از طریق سکوت سازمانی و مدیریت برداشت بود. پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازنظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی، از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب به تعداد 1000 نفر تشکیل دادند که از طریق فرمول نمونه‏گیری کوکران تعداد ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
نقش رهبری توزیعی بر رفتارهای تسهیم دانش معلمان مدارس ابتدایی دولتی شهر تهران

کیوان مرادی؛ محمود آرایی؛ مظفرالدین واعظی؛ احمد ادبی فیروزجائی

دوره 4، شماره 16 ، تیر 1397، صفحه 71-96

https://doi.org/10.22054/jrlat.2020.48.1001

چکیده
  پژوهش حاضر، رابطة ﺑﻴﻦ رهبری توزیع‏شده ‏و رفتارهای ﺗﺴﻬﻴﻢ داﻧﺶ معلمان مدارس ابتدایی پسرانه شهر تهران را موردبررسی قرار داده است. شیوه این پژوهش، با توجه به هدف و ماهیت، کاربردی و از نوع توصیفی- همبستگی بود. به‏منظور اجرای این پژوهش از مدارس ابتدایی مناطق نوزده‏گانه آموزشی شهر تهران، نمونه‏ای متشکل از معلمان ابتدایی انتخاب ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
رابطه عدالت آموزشی با فرسودگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه مازندران

ابراهیم صالحی عمران؛ محسن حاجی تبار؛ ابراهیم شفعی بلخکانلو

دوره 4، شماره 16 ، تیر 1397، صفحه 97-124

https://doi.org/10.22054/jrlat.2020.42171.1452

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه عدالت آموزشی با فرسودگی تحصیلی در دانشجویان بوده است. روش پژوهش ترکیبی (کمی و کیفی) است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان دانشگاه مازندران به تعداد 10747 نفر است که با استفاده از روش نمونه‏گیری تصادفی خوشه‏ای و طبقه‏ای متناسب و بر اساس فرمول کوکران تعداد 383 نفر (241 نفر دختر و 142 نفر پسر) به‌عنوان نمونه ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تبیین علی ظرفیت خط‏ مشی‏ های نظام آموزش عالی ایران مبتنی بر هم‏افزایی نهادهای سیاست‏پژوهی

جعفر امیری فرح آبادی؛ محمود ابوالقاسمی؛ محمد قهرمانی

دوره 4، شماره 16 ، تیر 1397، صفحه 125-148

https://doi.org/10.22054/jrlat.2020.46293.1479

چکیده
  سیاست‏های آموزش عالی ایران در سال‏های اخیر فاقد خصیصه‏هایی همچون سنت نظری قابل دفاع، نکویی برازش، سازگاری خلاق با تحولات محیط جهانی و بین‏المللی، ظرفیت پیش‏بینی رفتار کنشگران، پیوستگی، یکپارچگی، قابلیت اجرایی، کارآمدی، اثربخشی، عناصر اخلاقی، توانایی حل رضایت‌بخش تعارض‏ها، تولید توافق، کیفیت و تأثیر مطلوب اجتماعی بوده ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
مدل ساختاری نقش اخلاق حرفه‏ای تدریس اساتید در وفاداری دانشجویان و ارزش ویژه برند دانشگاه

علیرضا یوزباشی؛ فاطمه اسکندر؛ مجتبی محمدی

دوره 4، شماره 16 ، تیر 1397، صفحه 149-177

https://doi.org/10.22054/jrlat.2020.47288.1491

چکیده
  پژوهش حاضر، با هدف بررسی نقش اخلاق حرفه‌ای اساتید آموزش عالی با وفاداری دانشجو و ارزش ویژه برند دانشگاه در موسسه آموزش عالی الکترونیکی ایرانیان و به روش کمی انجام شده است. بدین منظور برای جمع آوری داده‌ها از پرسشنامه‌های استاندارد اخلاق حرفه‌ای تدریس شامل ابعاد ویژگی‌های شخصیتی، تسلط بر محتوا، تسلط بر شیوه‌های تدریس، شناخت ابعاد ...  بیشتر