پروست، گیلبرت،
روب، استفن و رومهاردت
کای (1385).
مدیریت دانش. ترجمه علی حسینیخواه، تهران: انتشارات یسطرون.
پورکریمی، جواد، میرکمالی، سیدمحمد و عزیزی، مهدی(1396). رابطه رهبری توزیعشده مدیران و اعتماد سازمانی دبیران دوره متوسطه شهر تهران در سال تحصیلی 94-1393. فصلنامه پژوهشهای رهبری و مدیریت آموزشی، 4(13): 56-35.
محمد داودی، امیرحسین و امینی صباغ، زهرا (1392). تأثیر آموزش سبک رهبری توزیعشده در توسعه و ارتباط با سلامت سازمانی معلمان مدارس شهرستان ساوه. نخستین کنفرانس مجازی ارائهدهندگان آموزش.
رشمه، جواد. بدرقه، علی. و احمدی، فخرالدین (1387). بررسی و مقایسه مدیریت دانش و یادگیری سازمانی در مدارس هوشمند و عادی شهر تهران. پژوهشهای تربیتی. 13، 31-54.
صحرانورد، یونس(1390). ارتباط وضعیت رهبری فراگیر در دبیرستانهای شهرستان سنندج. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه سنندج.
عباسیان، عبدالحسین (1390). ارائه الگوی رابطه رهبری توزیعی با پیشرفت تحصیلی در مدارس راهنمایی پسرانه شهر تهران. رساله دکتری مدیریت آموزشی. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه شهید بهشتی.
علاقهبند، علی (1384). مبانی نظری و اصول مدیریت آموزشی. تهران: انتشارات روان.
علیپور درویشی، زهرا (1391). ارائه مدل عوامل مؤثر بر تسهیم دانش گروههای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی (پیمایشی پیرامون واحد تهران شمال و واحد علوم و تحقیقات). فصلنامه مدیریت فناوری اطلاعات، سال چهارم، 10، 91-116.
مانیان، امیر، میرا، سیدابوالقاسم و کریمی، احسان (1390). مطالعه عوامل مؤثر بر تسهیم دانش میان دانشآموزان آموزش الکترونیکی. مطالعه موردی: (مرکز آموزش الکترونیک دانشگاه تهران). فصلنامه فناوری اطلاعات، 27(1). 47-65.
مهربانی، زهرا (1390). رابطه بین ویژگیهای شخصیتی مدیران دبیرستان با وضعیت رهبری توزیعشده. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه فردوسی مشهد.
ناظم، فتاح و طوسی، محمد علی (1379). رابطة سبک رهبری و جو سازمانی با بهرهوری خدمات مدیران آموزشگاهها (در دبیرستانهای شهر تهران) به منظور: ارائه الگوی مدیریت مناسب آموزشی.
مجله تعلیم و تربیت، شماره 62، 23-50.
هومن، حیدرعلی (1391). مدلیابی معادلات ساختاری با کاربرد نرمافزار لیزرل.چاپ پنجم، تهران: انتشارات سمت.
یاسینی، علی، عباسیان، عبدالحسین و یاسینی، طاهره (1392). نقش سبک رهبری توزیعی مدیران بر عملکرد شغلی معلمان مدارس متوسطه شهر مهران: ارائه یک مدل. فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، شماره 13، 33-50.
Analoui, B. D.; Doloriert, C.H. & Sambrook, S. (2013). Leadership and knowledge management in UK ICT organizations. The Journal of Management Development. 32 (1), 4-17.
Boateng, H. & Agyemang, F.G. (2014). A qualitative insight into key determinants of knowledge sharing in a public sector institution in Ghana. Information Development. 1–10.
Bock, G.W.; Zmud, R.W & Kim, Y.G. (2005). Behavioral intention formation in knowledge sharing: examining the roles of extrinsic motivators, social-psychological forces and organizational climate. MIS Quarterly. 29 (1), 87–111.
Carroll, J et al. (2003). Knowledge management support for teacher. Educational Technology, Research and Development. 51 (4), 42-64.
Crawford, C.B. (2005). Effects of transformational leadership and organizational position on knowledge management. Journal of Knowledge Management. 9 (6), 6-16.
Elmore, R.F. (2000). Bulding a new structure for school leadership. American Educator. 23)4(, 6-13.
Hallinger, P. & Heck, R. (2003). Understanding the contribution of leadership to school improvement. In: M. Wallace and L. Poulson (Eds) Learning to Read Critically in Educational Leadership and Management (London, Sage).
Harris, A. (2005). Leading or misleading? Distributed leadership and school improvement. Journal of Curriculum Studies. 37 (3), 255-265.
Harris, A. (2009). Distributed leadership: different perspectives. Netherlands Springer press.
Helmstadter, E. (2003). The institutional economics of knowledge sharing: basic issues. The Economics of Knowledge Sharing: A New Institutional Approach. Cheltenham & Northampton, M.A.: Edward Elgar.
Holdt, C.P. (2007). Knowledge sharing: Moving away from the ob-session with best practices. Journal of Knowledge Management. 11 (1), 36-47.
Hou, H.; Sung, Y.; & Chang, K. (2009). Exploring the behavioral patterns of an online knowledge-sharing discussion activity among teachers with problem-solving strategy. Teaching & Teacher Education. 25, 101-108.
Humphreys, E. (2010). Distributed leadership and its impact on teaching and learning. Education doctorate. Faculty of social sciences, NUI Maynooth.
Hunt, J.G. (1991). Leadership: A new synthesis. CA: Newbury Park.
Jaimes, I.J. (2009). Distributed leadership practices in schools: Effect on the development of teacher leadership. Southern California: ProQuest LLC.
Ji, L.M.; Hung, J.; Chen, S.W. & Jou, C. (2009). Fostering the deter- minants of knowledge sharing, virtual communities. Computers in Hu-man Behavior. 25 (4), 929-939.
Kambor, l. (2008). The scope and pattern of distributed leadership and effecs on organizational outcomes in hongkong secondary schools. ProQuest Dissertations and Theses, the Chinese university of hongkong.
Leithwood, K., & Reihl, C. (2003). What we know about successful school leadership. Brief prepared for the Task Force on Developing Research in Educational Leadership, Division A. American Educational Research Association. Philadelphia.
Leithwood, K.; Mascall, B.; Strauss, T.; Sacks, R.; Memon, N. & Yashkina, A. (2007). Distributing leadership to make schools smarter: Taking the ego out of the system. Leadership and Policy in Schools. 6 (1), 37-67.
Li, H.Ch; Mirmirani, S. & Ilacqua, J.A. (2009).Distributed leadership and knowledge sharing in a worldwide network. The Learning Organization. 16 (6), 469-482.
Lin, H. F. (2007). Effects of extrinsic and intrinsic motivation on employee knowledge sharing intentions. Journal of information science. 33 (2), 135-149.
Marrtiny, M. (1998). Knowledge management at HP consulting organizational dynamics. August.
Mc Andrew, P.; Clow, D.; Taylor, J. & Aczel, J. (2004). The evolutionary design of a knowledge network to support knowledge management and sharing for lifelong learning. British Journal of Educational Technology. 35 (6), 739-746.
Mehra, A.; Smith, B.R.; Dixon, A.L. & Robertson, B. (2006). Distributed leadership in teams: The network of leadership perceptions and team performance. The Leadership Quarterly. 17(6), 232-245.
Mogotsi, I.C.; Boon, J.A. & Fletcher, L. (2011). Knowledge sharing behavior and demographic variables amongst secondary school teachers in and around Gaborone, Botswana. SA Journal of Information Management. 13 (1), 1-6.
Obadara, O.E. (2013). Relationship between distributed leadership and sustainable school improvement. Int J Edu Sci. 5 (1), 69-74.
Petrides, L.A. & Guiney, S.Z. (2002). Knowledge management for school leaders: An ecological framework for thinking schools. Computers & Education. 44, 155-172.
Polities, J.D. (2005). Self-leadership behavioral focused strategies and team performance by the mediating in fluency of job satisfaction. Leadership & development Journal. 27 (3), 203-216.
Shieh-Cheih, F.; Fu-Sheng, T. & Kuo-Chien, C. (2005). Knowledge sharing routines, task efficiency, and team service quality in instant service-giving settings. The Journal of American Academy of Business. 6 (1).
Silns, H.& Mulford, B. (2002). Leadership and school results second international handbook of educational leadership and administration. Netherlands: Kluwer Press.
Singh, J. (2006). Employee disempowerment in a small firm (SME): Implications for organizational social capital. Organization Development Journal. 24 (1), 76.
Tian, M. (2011). Distributed leadership and teachers’ self-efficacy: The case studies of three Chinese schools in shanghai. Master’s thesis. Faculty of education: University of Jyvaskyla.
Xue, Y.; Bradley, J. & Liang, H. (2011). Team climate, empowering leadership, and knowledge sharing. Journal of Knowledge Management. 15 ( 2), 299-312.