نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 دکترای تخصصی مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی، دانشکده مدیریت، موسسه آموزش عالی الکترونیکی ایرانیان، ایران.

2 دکترای تخصصی گروه مدیریت، موسسه آموزش عالی الکترونیکی ایرانیان، تهران، ایران

3 کارشناسی ارشد گروه مدیریت، موسسه آموزش عالی الکترونیکی ایرانیان، تهران، ایران

چکیده

پژوهش حاضر، با هدف بررسی نقش اخلاق حرفه‌ای اساتید آموزش عالی با وفاداری دانشجو و ارزش ویژه برند دانشگاه در موسسه آموزش عالی الکترونیکی ایرانیان و به روش کمی انجام شده است. بدین منظور برای جمع آوری داده‌ها از پرسشنامه‌های استاندارد اخلاق حرفه‌ای تدریس شامل ابعاد ویژگی‌های شخصیتی، تسلط بر محتوا، تسلط بر شیوه‌های تدریس، شناخت ابعاد مختلف یادگیرنده، ارزش‌یابی استاندارد و رعایت قوانین و مقررات آموزشی، پرسشنامه میزان وفاداری مشتریان شامل ابعاد وفاداری شناختی، احساسی، ارادی و عملی و پرسشنامه ارزش ویژه برند شامل ابعاد وفاداری برند، کیفیت ادراک شده برند، تداعی برند و آگاهی برند استفاده شد که با توجه به هدف تحقیق مناسب‌سازی شدند. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی دانشجویان موسسه آموزش عالی الکترونیکی ایرانیان واقع در تهران بودند که 119 نفر از آنان با استفاده از روش نمونه‌گیری در دسترس و فرمول حجم نمونه لوی و لمشو انتخاب شدند. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش مدل‌سازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی (PLS) بهره گرفته شده است. یافته-های این پژوهش حاکی از آن است که اخلاق حرفه‌ای تدریس استاد بر وفاداری دانشجو اعم از وفاداری شناختی، احساسی، ارادی و عملی و ارزش ویژه برند دانشگاه و تمام مولفه‌های آن اعم از آگاهی از برند و کیفیت درک شده برند و تداعی برند و وفاداری به برند تاثیرگذار است.

کلیدواژه‌ها

عنوان مقاله [English]

Structural model of the role of professional ethics of teaching professors in student loyalty and university brand equity

نویسندگان [English]

  • alireza youzbashi 1
  • fatmeh eskandar 2
  • mojtaba mohamadi 3

1 tehran/iran

2 tehran, iran

3 tehran, iran

چکیده [English]

The purpose of this study was to investigate the relationship between professional ethics of higher education professors with student loyalty and the brand equity of the university at the Institute of Electronic Education of Iranian in a quantitative manner. For this purpose, standard questionnaires of professional ethics of teaching including personality traits, content management, mastery of teaching methods, recognition of different dimensions of learner, standard appraisal and observance of laws and regulations, The customer loyalty questionnaire including the dimensions of cognitive, emotional, voluntary and practical loyalty and brand equity questionnaire including brand loyalty dimensions, perceived brand quality, brand association and brand awareness were used which were appropriate for the purpose of the research. The statistical population of the study consisted of all students of Institute of Electronic Education of Iranian, 119 of them were selected by Random and available sampling method and Levi and Lamshou sample volume formula. SPSS and Smart PLS software were used to analyze the data. For quantitative analysis of data, structural equation modeling with partial least squares (PLS) approach was used. The findings of this research indicate that the professional ethics of the professor on student loyalty, including cognitive, emotional, voluntary and practical loyalty, and the brand equity of the university, and all its components, including brand awareness and perceived brand quality, and Branding and brand loyalty are influential.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Professional Ethics of Professor
  • Student Satisfaction
  • Student Loyalty
  • Brand equity of University
  • University Reputation