طراحی مدل آموزش مجازی کارآمد با استفاده از روش مدل‌سازی ساختاری تفسیری در دانشگاه فرهنگیان

کاظم دلقندی؛ محمد دلقندی

دوره 8، شماره 30 ، تیر 1403، ، صفحه 130-164

https://doi.org/10.22054/jrlat.2024.77535.1694

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل آموزش مجازی با استفاده از روش مدل‌سازی ساختاری تفسیری در دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی انجام شد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و شیوه اجرا توصیفی از نوع پیمایشی-مقطعی بود. جامعه مطالعه حاضر کارکنان و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های فرهنگیان استان خراسان رضوی شامل دو پردیس برادران و خواهران و پنج مرکز دانشکده ...  بیشتر

رابطه سکوت سازمانی کارکنان با سبک مدیریت و اخلاق حرفه ‏ای مدیران

غلامحسن پناهی؛ سجاد کاظمی

دوره 7، شماره 25 ، فروردین 1402، ، صفحه 77-100

https://doi.org/10.22054/jrlat.2023.72889.1654

چکیده
  چکیدهپژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه سکوت سازمانی کارکنان با سبک مدیریت و اخلاق حرفه ‏ای مدیران در دانشگاه فرهنگیان شهرستان زاهدان انجام گرفت. روش انجام پژوهش توصیفی همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان و مدیران در دانشگاه فرهنگیان شهرستان زاهدان به تعداد 130 نفر که تعداد 100 نفر به‏ عنوان حجم نمونه از طریق روش نمونه‏ گیری تصادفی ...  بیشتر

ضرورت ایجاد دورۀ کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی

حسین خنیفر؛ یونس صحرانورد نشتیفان؛ صلاح الدین ابراهیمی

دوره 6، شماره 24 ، دی 1401، ، صفحه 47-81

https://doi.org/10.22054/jrlat.2023.71700.1641

چکیده
  یکی از مباحث عمده نظام ‏های توسعه ‏یافتۀ آموزشی در هزاره سوم اهمیت نقش «مدیریت آموزشی» در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت است. لذا مدیر آموزشی به عنوان «رهبر»، «محور» و «عامل تأثیرگذار» در مدرسه در کیفیت اجرای برنامه‏ های آموزشی و پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت نقش اساسی دارد. با این شرایط پژوهش حاضر با هدف شناسایی ...  بیشتر