نقش تعدیل‌کننده ذهنیت رشد و ثابت در رابطه بین هیجان‌های منفی و مؤلفه‌های فرسودگی شغلی

زهره رافضی

دوره 9، شماره 33 ، فروردین 1404، ، صفحه 121-140

https://doi.org/10.22054/jrlat.2024.80814.1769

چکیده
  ذهنیت افراد در مورد ویژگی‌های بنیادی‌اشان بر نحوۀ دریافت و واکنش آنها در موقعیت‌های مختلف اثر می‌گذارد و می‌تواند باعث تعدیل هیجان‌ها و پیامدهای ناشی ازآن از جمله فرسودگی شغلی شود. هدف پژوهش حاضر بررسی نقش تعدیل‌کنندۀ ذهنیت در رابطه بین هیجان‌های منفی ومؤلفه‌های فرسودگی شغلی بود. روش پژوهش حاضر همبستگی و جامعه آماری پژوهش حاضرکلیه ...  بیشتر

اثربخشی آموزش سرمایه روان‏ شناختی بر جامعه ‏پذیری سازمانی و فرسودگی شغلی کارکنان آموزش و پرورش

فاطمه سلیمان نژاد بدره؛ مهدی خانجانی؛ علی دلاور

دوره 6، شماره 24 ، دی 1401، ، صفحه 171-192

https://doi.org/10.22054/jrlat.2023.70833.1628

چکیده
  این پژوهش با هدف اثربخشی آموزش سرمایه روان ‏شناختی بر جامع ه‏پذیری سازمانی و فرسودگی شغلی کارکنان آموزش و پرورش خرم‏آباد انجام شد. روش پژوهش نیمه ‏آزمایشی بوده و طرح آن از نوع پیش ‏آزمون- پس‏آزمون و پیگیری با گروه گواه (کنترل) می‏ باشد. جامعه آماری پژوهش تمامی کارکنان آموزش و پرورش خرم ‏آباد که تعداد آن‏ها در زمان انجام ...  بیشتر

بررسی رابطه بین هویت سازمانی و فرسودگی شغلی با عملکرد شغلی معلمان مدارس مقطع متوسطه دوم ناحیه 2 شهرستان خرم آباد

حدیث نصرالهی وسطی؛ امین رحیمی کیا

دوره 5، شماره 19 ، فروردین 1398، ، صفحه 117-146

https://doi.org/10.22054/jrlat.2021.57317.1563

چکیده
  هدف اصلی این تحقیق بررسی رابطه بین هویت سازمانی و فرسودگی شغلی با عملکرد شغلی معلمان مقطع متوسطه دوم ناحیه 2 شهرستان خرم آباد می باشد. تحقیق حاضر از نظر هدف، یک تحقیق کاربردی و از نظر رویکرد، توصیفی همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش، معلمان (زن و مرد) مقطع متوسطه دوم ناحیه 2 شهرستان خرم آباد است. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه‌های ...  بیشتر

رابطه فشار روانی ناشی از کار،راهبردهای مقابله ای و فرسودگی شغلی در مدیران مقطع ابتدایی

ولی مهدی نژاد؛ سیما صدقی

دوره 1، شماره 2 ، بهمن 1393، ، صفحه 119-145

https://doi.org/10.22054/jrlat.2016.1059

چکیده
  این پژوهش با هدف بررسی رابطه فشار روانی ناشی از کار، راهبردهای مقابله ای و فرسودگی شغلی در مدیران مقطع ابتدایی انجام شده است. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری پژوهش کلیه مدیران مقطع ابتدایی که ‌از این‌ تعداد 73 مدیر زن ‌و 69 مدیر مرد به روش نمونه گیری طبقه ای متناسب با حجم و تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند. ...  بیشتر