چندمنظوره‌سازی دانشگاه‌ها: تحولی نوین در آموزش عالی

کامران مالکپور لپری

دوره 9، شماره 33 ، فروردین 1404، ، صفحه 301-332

https://doi.org/10.22054/jrlat.2024.82847.1802

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی و تحلیل مفهوم و ابعاد چندمنظوره‌سازی دانشگاه به عنوان یک رویکرد نوین در آموزش عالی بوده است. پژوهش از لحاظ هدف جز تحقیقات توسعه‌ای و از لحاظ شیوه گردآوری یافته‌ها با رویکرد کیفی و روش تحلیل مضمون اجرا شده است. جامعه آماری پژوهش شامل اساتید و متخصصین حوزه آموزش عالی، مدیریت آموزشی، روانشناسی و علوم اجتماعی شهر ...  بیشتر

طراحی الگوی حکمرانی دیجیتالی آموزش و پرورش: یک مطالعه سنتزپژوهی

ابراهیم مزاری

دوره 8، شماره 31 ، مهر 1403، ، صفحه 55-83

https://doi.org/10.22054/jrlat.2024.78978.1731

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی حکمرانی دیجیتالی آموزش‌وپرورش انجام شده است. روش پژوهش حاضر کیفی و ازنظر هدف، بنیادی است که از روش سنتزپژوهی Sandelowski and Barroso (2007) استفاده کرده است. جامعۀ پژوهش حاضر را اسناد و مدارک علمی (مقالات، پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها، کتب و گزارش‌های کاری) قابل‌دسترس در پایگاه‌های علمی معتبر داخلی و خارجی در بازه ...  بیشتر