عوامل درونی مؤثر بر ارتقاء پاسخگویی دانشگاه‌ها به نیازهای بازار کار

شاهرخ محمدیان؛ حسن قلاوندی؛ ابوالفضل قاسم زاده

دوره 9، شماره 33 ، فروردین 1404، ، صفحه 167-192

https://doi.org/10.22054/jrlat.2024.80743.1766

چکیده
  این پژوهش با هدف بررسی عوامل درونی مؤثر بر ارتقاء پاسخگویی دانشگاه‌ها به نیازهای بازار‌کار انجام شد. روش پژوهش، توصیفی- پیمایشی و از نظر هدف کاربردی بود. جامعه آماری، کلیه اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز به تعداد 750 نفر بود که با استفاده از فرمول کوکران، تعداد 255 نمونه به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای متناسب انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری ...  بیشتر

استقلال دانشگاه و رابطه آن با پاسخگویی و تضمین کیفیت خدمات دانشگاه در سیستم آموزش عالی

امید میلانی؛ محمد حسنی؛ ابوالفضل قاسم زاده

دوره 2، شماره 7 ، اردیبهشت 1395، ، صفحه 147-167

https://doi.org/10.22054/jrlat.2018.17757.1266

چکیده
  پژوهش حاضر به بررسی استقلال دانشگاه و نقش آن در پاسخگویی و تضمین کیفیت خدمات دانشگاه درسیستم آموزش عالی پرداخته است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه اعضای هیئت علمی دانشگاه ارومیه در سال تحصیلی 94-1393 می‌باشد. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی است و 219 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه ارومیه که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای انتخاب ...  بیشتر

نقش پاسخگویی بر رضایت و عملکرد شغلی: آزمون اثر میانجی رفتار شهروندی و شهرت

سجاد جهانی؛ محمد حسنی؛ ابوالفضل قاسمزاده

دوره 1، شماره 3 ، اردیبهشت 1394، ، صفحه 141-164

https://doi.org/10.22054/jrlat.2015.7939

چکیده
  پژوهش حاضر باهدف بررسی نقش پاسخگویی بر رضایت و عملکرد شغلی و آزمون اثر میانجی رفتار شهروندی و شهرت به روش توصیفی- همبستگی انجام‌شده است جامعه آماری در این پژوهش کلیه اعضای هیئت‌علمی دانشگاه تبریز است که تعداد آن‌ها طبق آمار 640 نفر است که از این تعداد نمونه‌ای به‌اندازه 270 نفر بر اساس فرمول کوکران با استفاده از روش نمونه­گیری تصادفی  ...  بیشتر