واکاوی بسترهای لازم برای گذار از مدیریت آموزشی به رهبری آموزشی در مدارس

فاروق احمدی؛ حسین عبدالهی؛ علی خورسندی طاسکوه؛ مرتضی طاهری

دوره 9، شماره 34 ، تیر 1404، ، صفحه 83-118

https://doi.org/10.22054/jrlat.2024.80510.1763

چکیده
  در چند دهه گذشته، رهبری آموزشی و توجه به کیفیت عملکرد مدیران مدارس در رأس سیاست‌های آموزشی کشورهای توسعه یافته بوده است. هدف این پژوهش واکاوی بسترهای لازم برای گذار از مدیریت آموزشی به رهبری آموزشی در نظام آموزشی(مدارس) ایران است. روش ﭘﮋوﻫﺶ حاضر از ﻧﻮع ﮐﯿﻔﯽ است ﮐﻪ به روش نظریه زمینه‌ای سیستماتیک) انجام شده است. مشارکت‌کنندگان ...  بیشتر

طراحی و رواسازی مدل شایستگی‌های عمومی مدیران دانشگاه‌های دولتی

ئاسو مجتهدی؛ جلیل یونسی؛ عنایت الله زمانپور؛ مرتضی طاهری؛ محمد علی بابایی زکلیکی

دوره 8، شماره 30 ، تیر 1403، ، صفحه 50-72

https://doi.org/10.22054/jrlat.2024.79373.1741

چکیده
  اکثر مدیران دانشگاه‌ها، اعضای هیئت‌علمی هستند و به طور سازمان‌یافته آموزش‌های موردنیاز را دریافت نکرده و مورد ارزیابی قرار نگرفته‌اند. نظر به اهمیت توجه به شایستگی در انتخاب مدیران کارا و اثرگذار و باتوجه‌به نقش خطیر دانشگاه‌ها در جامعه، هدف پژوهش حاضر طراحی و رواسازی مدل شایستگی‌های عمومی برای مدیران دانشگاه‌های دولتی شهر ...  بیشتر

بررسی رابطه تسهیم دانش و نوآوری فردی در میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی

لیلا باقری مالک آبادی؛ مرتضی طاهری

دوره 5، شماره 19 ، فروردین 1398، ، صفحه 23-38

https://doi.org/10.22054/jrlat.2021.54501.1549

چکیده
  چکیدههدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه تسهیم دانش و نوآوری فردی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبائی بود. پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ نحوه گردآوری اطلاعات از نوع همبستگی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشکده های علوم تربیتی، روانشناسی، مدیریت و حسابداری در پردیس های 1 و 2، به تعداد ...  بیشتر