بردبار، غلامرضا، ابوالقاسمی، مهدی، ابراهیمزاده پزشکی، رضا. (1392). طراحی مدل جامع شایستگی مدیران آموزش عالی با بهرهگیری از مدل ساختاری تفسیری.
دومین کنفرانس بینالمللی مدیریت، کارآفرینی و توسعه اقتصادی.
https://civilica.com/doc/285240
تیلور، کاترین اس. (2013).
روایی و رواسازی. ترجمه یونسی، جلیل (1398). تهران: دانشگاه علامه طباطبائی.
https://book.atu.ac.ir/
چیتساز، احسان. (1390). الگوی شایستگی: اعضای هیئتعلمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی کشور. تهران: دفتر مطالعات و برنامهریزی وزارت علوم.
چیتساز، احسان، ذوالفقارزاد، محمدمهدی و غیاثی ندوشن، سعید. (1391). تدوین الگوی شایستگیهای محوری مدیران فرهنگی اجتماعی دانشگاهها در ایران اسلامی. مدیریت در دانشگاه اسلامی. 1(2)، 272-251. http://magiran. om/p1115851
حبیبی، سیده فاطمه، امیریان زاده، مژگان، زارعی، رضا و احمدی، عباداله. (1399). ارائه عوامل مؤثر بر شایستگی رهبری مدیران دانشگاههای آزاد اسلامی. آموزش و توسعه منابع انسانی، 7(25)، 67-39. http://istd. aminatech.ir/Article/13981125225417
حبیبی، سیده فاطمه، امیریانزاده، مژگان، زارعی، رضا و احمدی، عباداله. (1400). شناسایی مؤلفههای شایستگی رهبری مدیران دانشگاههای آزاد اسلامی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی. 12(2)، 218-206. Doi: 10. 0495/JEDU.2021.23538.4741
حسینپور، داود، سهرابی، فاطمه و صلواتی، پرستو. (1400). سنجش بهرهوری آموزش عالی. مدیریت بهرهوری، 15(3)، 64-43. https://dorl. et/dor/20.1001.1.27169979.1400.15.3.2.1
خلیلی، کرم و محمدی، نسرین. (1401). ارائه الگوی شایستگی مدیران گروههای آموزشی در دانشگاهها (موردمطالعه: دانشگاه ایلام). تعالی منابع انسانی، 3(2)، 108-92. https://sanad. au.ir/fa/Journal/ehr/Article/697941?jid=697941
درخشان، مژگان و زندی، خلیل. (1397). طراحی الگوی شایستگیهای مدیران گروههای آموزشی.
مدیریت و برنامهریزی در نظامهای آموزشی، 11(2)، 126-105. Dor:
20.1001.1.24235261.1397.11.2.5.8
عریضی، سید حمیدرضا، خشوعی، مهدیه سادات و نوری، ابوالقاسم. (1391). کاربرد کانون ارزیابی و تحلیل شغل در تعیین شایستگیهای مدیریتی. روانشناسی معاصر، 7(1)، 95-85. https://bjcp. r/article-1-28-fa.pdf
فراهانی، صادق، قربانی زاده، وجه الله، تقوی فرد، محمدتقی و رنگریز، حسن. (1399). الگوی شایستگی مدیران منابع انسانی در دانشگاههای برتر ایران. پژوهشهای مدیریت عمومی، 13(50)، 116-93. https://doi. rg/10.22111/jmr.2021.34473.5099
مالکی نژاد، پوریا، ضیائیان، مهران و ضیائیان، میلاد. (1399). طراحی چارچوب نوین مدل شایستگی مدیران آموزش عالی با رویکرد تلفیقی ISM و SEM.
مدیریت استاندارد و کیفیت، 10(1)، 125-101. https://doi.org/10.22034/jsqm.2020.11142
محمودی، سید محمد، زارعی متین، حسن و بحیرایی، صدیقه. (1391). شناسایی و تبیین شایستگیهای مدیران دانشگاه. مدیریت در دانشگاه اسلامی. 1(1)، 143-114. https://ensani. r/file/download/article/20121231094956-9421-47.pdf
ملک جعفریان، مرتضی. (1390).
تدوین مدل ارزیابی شایستگیهای مدیریت پروژه در شرکت ملی نفت ایران. پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت پروژه و ساخت، دانشگاه تربیت مدرس.
https://elmnet.ir/doc/10555577-71232
یونسی، جلیل. (1402).
راهنمای کاربردی ابزارسازی در علوم رفتاری و روانشناختی. تهران: دانشگاه علامه طباطبائی.
https://book.atu.ac.ir
Bordbar, G. R., Abolghasemi, M., & Ebrahimzadeh Pezeshki, R. (2013). Designing a comprehensive competency model for higher education managers using the Interpretive structural modeling.
2nd International Conference on Management, Entrepreneurship and Economic Development. [In Persian]
https://civilica.com/doc/285240
Chouhan, V. S., & Srivastava, S. (2014). Understanding competencies and competency modeling―A literature survey.
IOSR Journal of Business and Management, 16(1), 14-22.
http://dx.doi.org/10.9790/487X-16111422
Clark, M. J., Quast, L. N., Jang, S., Wohkittel, J., Center, B., Edwards, K., & Bovornusvakool, W. (2016). GLOBE Study culture clusters: Can they be found in Importance ratings of managerial competencies?.
European Journal of Training and Development,
40(7), 534-553.
http://dx.doi.org/10.1108/EJTD-03-2016-0016
Derakhshan, M., & Zandi, K. (2018). Designing a model for competencies of department chairs.
Journal of Management and Planning In Educational System, 11(2), 105-126. [In persian] Dor:
20.1001.1.24235261.1397.11.2.5.8
Farahni, S., Ghorbanizadeh, V., Taghi Taghavifard, M., & Rangriz, H. (2021). The competency model of human resource managers in Iran's top universities.
Public Management Researches, 13(50), 93-116. [In persian]
https://doi.org/10.22111/jmr.2021.34473.5099
Garman, A. N., Standish, M. P., & Kim, D. H. (2018). Enhancing efficiency, reliability, and rigor in competency model analysis using natural language processing.
The Journal of Competency‐Based Education, 3(3), e01164.
http://dx.doi.org/10.1002/cbe2.1164
Ghanadinezhad, F., & Osareh, F. (2019). The Model for Competency Assessment of Academic Library Managers: Content Analysis of Managers' Competency.
Rahyaft, 29(2), 1-16. [In persian]
https://doi.org/10.22034/rahyaft.2019.13763
Habibi, S. F., Amirianzadeh, M., Zarei, R., & Ahmadi, E. (2020). Presenting a Model of Factors Influencing the Leadership Competency of Islamic Azad University Managers.
Journal of Training and Development of Human Resources, 7(25), 39-67. [In Persian]
http://istd.saminatech.ir/Article/13981125225417
Habibi, S. F., Amiryanzadeh, M., Zarei, R., & Ahmadi, E. (2021). Identifying the Competent Leadership Components of Islamic Azad University Managers.
Journal of New Approaches in Educational Administration, 12(2), 218-206. [In persian] Doi:
10.30495/JEDU.2021.23538.4741
Malekinejad, P., Zeiaeian, M., & Zeiaeian, M. (2020). Designing a new framework for the competency model of higher education managers using ISM and SEM integrated approach.
Journal of Standard and Quality Management, 10(1), 101-125.
https://doi.org/10.22034/jsqm.2020.11142
Malekjafarian, M. (2011). Developing a cometencies model of project management competencies in National Iranian Oil Company. [Master's thesis, Tarbiat Modares University.] [In persian]
Manchester, T. U., (2011). Assessment centres. Retrieved from The University of Manchester. http://www.careers.manchester.ac.uk/students/ applicationsinterviews/assessmentcentres
Moafi Madani, S. M., Shaban Nejhad Khas, R., Ghourchian, N., & Zamani, A. (2017). Providing a Model for Improving the Students' Satisfaction from Governmental and Non-Governmental Universities.
Iranian journal of educational sociology, 1(6), 161-172.
https://dorl.net/dor/20.1001.1.26453460.2017.1.6.16.2
Oreizy, H. R., Khoshouei, M. S., & Nouri, A. (2012). Assessment center and job analysis application in determination of managerial competencies.
Contemporary Psychology, Biannual Journal of the Iranian Psychological Association, 7(1), 85-98. [In Persian]
https://bjcp.ir/article-1-28-fa.pdf
Panahi, S. M., Pourkarimi, J., & Ramezan, M. (2018). Presentation of the Professional Competency Model of Research Managers in Research-Based Organizations.
Organizational Resources Management Research, 8(1), 23-46. [In Persian]
http://ormr.modares.ac.ir/article-28-16671-fa.html
Rezayat, G. H., Yamanidouzi sorkhabi, M., Kiamanesh, A., & Navaebrahim, A. (2012). Developing a Competency Model for Presidents of Iranian Public Universities.
Journal of Iranian Higher Education, 4(1), 47-84. [In persian] URL:
http://ihej.ir/article-1-640-fa.html
Shieh, C. J., & Wang, I. M. (2010). A study of the relationships between corporate core competence, management innovation and corporate culture.
International Journal of Organizational Innovation (Online), 2(3), 395.
http://dx.doi.org/10.1080/13504851.2010.526567
Sun, C., Shute, V. J., Stewart, A., Yonehiro, J., Duran, N., & D'Mello, S. (2020). Towards a generalized competency model of collaborative problem solving.
Computers & Education, 143, 103672.
http://dx.doi.org/10.1016/j.compedu.2019.103672
Szabó, Z. P., Simon, E., Pinczés, M., Laczai, R., & Kun, Á. (2023). The Relationship Between Assessment Centre Outcomes and Personality Traits: A Confirmation of Nomological Validity.
Periodica Polytechnica Social and Management Sciences,
31(2), 178-185.
http://dx.doi.org/10.3311/PPso.17455
Wesselink, R., Blok, V., van Leur, S., Lans, T., & Dentoni, D. (2015). Individual competencies for managers engaged in corporate sustainable management practices.
Journal of cleaner production, 106, 497-506.
https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2014.10.093
Wisniewski, M. A. (2019). Leadership development for academic chairs: Programs for promoting competence in higher education.
The Journal of Continuing Higher Education, 67(1), 48-51.
https://doi.org/10.1080/07377363.2019.1642718
Wolverton, M., Ackerman, R., & Holt, S. (2005). Preparing for leadership: What academic department chairs need to know. J
ournal of Higher Education Policy and Management, 27(2), 227-238.
https://doi.org/10.1080/13600800500120126
Xiao, Y., Liu, J., & Pang, Y. (2019). Development of a competency model for real-estate project managers: case study of China.
International Journal of Construction Management, 19(4), 317-328.
http://dx.doi.org/10.1080/15623599.2018.1435237
Younsi, J. (2023).
Practical manual to instrument development in behavioral and psychological sciences. Allameh Tabataba'i University Press. [In Persian]
https://book.atu.ac.ir/
Yusoff, M. N. H., Ismail, M., Hassan, H., & Mamum, A. A. (2019). Entrepreneurship competency enhancement training: a study among the managers of Internet centres. International Journal of Academic Research in Business & Social Sciences, 9(7), 233-245. http://dx.doi.org/10.6007/IJARBSS/v9-i7/6112