رفتار و روابط انسانی در سازمان های آموزشی
تاثیر رهبری آموزشی مبتنی بر هوش هیجانی بر خودکنترلی و شیوه مدیریت کلاس در معلمان مقطع ابتدایی

مجتبی شریفی درآمدی؛ حسن اسدزاده

دوره 9، شماره 34 ، تیر 1404، ، صفحه 201-222

https://doi.org/10.22054/jrlat.2025.83495.1817

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر رهبری آموزشی مبتنی بر هوش هیجانی بر خودکنترلی و شیوه مدیریت کلاس در معلمان مقطع ابتدایی بود. این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیه معلمان مقطع ابتدایی شهر تهران تشکیل دادند که در خود کنترلی و مدیریت کلاس درس دچار ضعف بودند و سابقه خشونت علیه ...  بیشتر

رفتار و روابط انسانی در سازمان های آموزشی
تبیین سکوت سازمانی معلمان بر اساس بدبینی سازمانی با نقش میانجی فلات‌زدگی شغلی

آزاد الله کرمی؛ غفار کریمیانپور؛ فریبا درتاج

دوره 9، شماره 34 ، تیر 1404، ، صفحه 247-276

https://doi.org/10.22054/jrlat.2025.82876.1805

چکیده
  سکوت سازمانی به‌عنوان یکی از مسائل مهم در محیط‌های آموزشی، می‌تواند مانعی بر سر راه تعاملات مؤثر و پیشرفت سازمان باشد. این پژوهش باهدف بررسی تأثیر بدبینی سازمانی بر سکوت سازمانی معلمان و نقش میانجی فلات شغلی دراین‌رابطه انجام شد. روش اجرای پژوهش توصیفی از نوع همبستگی به روش معادلات ساختاری (SEM) بود. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی ...  بیشتر