شناسایی بسترهای تحقق رهبری آموزشی در مدارس دوره ابتدایی

مریم بریهی؛ حسین عبداللهی

دوره 8، شماره 32 ، دی 1403، ، صفحه 67-91

https://doi.org/10.22054/jrlat.2024.75643.1670

چکیده
  این پژوهش با هدف شناسایی بسترهای تحقق رهبری آموزشی در مدارس دوره ابتدایی انجام گرفت. پژوهش از نوع کیفی و روش مطالعه موردی است. مدارس موردمطالعه جهت این پژوهش، دو مدرسه غیرانتفاعی دخترانه تکریم و فضه (س) در دوره ابتدایی بودند که ضمن بهره‌گیری از رویکرد دینی، از بسترهای متنوعی جهت بالا بردن کیفیت آموزشی و پرورشی مدرسه استفاده می‌نمودند. ...  بیشتر

روش‏های تسهیم دانش در مدارس جهت توانمندسازی منابع انسانی

حمید رحیمیان؛ حمیدرضا زرین

دوره 6، شماره 24 ، دی 1401، ، صفحه 123-152

https://doi.org/10.22054/jrlat.2023.66164.1609

چکیده
  با توجه به اهمیت کسب دانش و به کارگیری آن در توانمندسازی و کارآیی منابع انسانی در سازمان‏ ها و با توجه به اینکه بخش عظیمی از دانش مورد نیاز کارکنان درون سازمان و در نزد سایر کارکنان و یا در اسناد و رویه ‏های سازمانی موجود است، این پژوهش برای شناسایی عوامل و روش‏های تسهیم و اشتراک‏گذاری دانش در مدارس صورت گرفته است تا به کمک آن ...  بیشتر