علیرضا یوزباشی؛ فاطمه اسکندر؛ مجتبی محمدی
چکیده
پژوهش حاضر، با هدف بررسی نقش اخلاق حرفهای اساتید آموزش عالی با وفاداری دانشجو و ارزش ویژه برند دانشگاه در موسسه آموزش عالی الکترونیکی ایرانیان و به روش کمی انجام شده است. بدین منظور برای جمع آوری دادهها از پرسشنامههای استاندارد اخلاق حرفهای تدریس شامل ابعاد ویژگیهای شخصیتی، تسلط بر محتوا، تسلط بر شیوههای تدریس، شناخت ابعاد ...
بیشتر
پژوهش حاضر، با هدف بررسی نقش اخلاق حرفهای اساتید آموزش عالی با وفاداری دانشجو و ارزش ویژه برند دانشگاه در موسسه آموزش عالی الکترونیکی ایرانیان و به روش کمی انجام شده است. بدین منظور برای جمع آوری دادهها از پرسشنامههای استاندارد اخلاق حرفهای تدریس شامل ابعاد ویژگیهای شخصیتی، تسلط بر محتوا، تسلط بر شیوههای تدریس، شناخت ابعاد مختلف یادگیرنده، ارزشیابی استاندارد و رعایت قوانین و مقررات آموزشی، پرسشنامه میزان وفاداری مشتریان شامل ابعاد وفاداری شناختی، احساسی، ارادی و عملی و پرسشنامه ارزش ویژه برند شامل ابعاد وفاداری برند، کیفیت ادراک شده برند، تداعی برند و آگاهی برند استفاده شد که با توجه به هدف تحقیق مناسبسازی شدند. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی دانشجویان موسسه آموزش عالی الکترونیکی ایرانیان واقع در تهران بودند که 119 نفر از آنان با استفاده از روش نمونهگیری در دسترس و فرمول حجم نمونه لوی و لمشو انتخاب شدند. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روش مدلسازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی (PLS) بهره گرفته شده است. یافته-های این پژوهش حاکی از آن است که اخلاق حرفهای تدریس استاد بر وفاداری دانشجو اعم از وفاداری شناختی، احساسی، ارادی و عملی و ارزش ویژه برند دانشگاه و تمام مولفههای آن اعم از آگاهی از برند و کیفیت درک شده برند و تداعی برند و وفاداری به برند تاثیرگذار است.
سعید طالبی؛ حسن محمودیان؛ محمدحسن سیف؛ احمد رستگار
چکیده
هدف پژوهش کاربرد شاخص رضایتمندی مشتریان و عوامل مؤثر بر کیفیت آموزش و یادگیری است. پژوهش از نوع همبستگی و جامعه آماری آن را کلیه اعضای علمی دانشگاههای پیام نور فارس و علوم پزشکی شیراز تشکیل میدهند. با استفاده از فرمول کرجسی و مورگان و با حذف پرسشنامههای ناقص تعداد 239 پرسشنامه به روش آماری تحلیل مسیر تجزیهوتحلیل شد. اثرات مستقیم ...
بیشتر
هدف پژوهش کاربرد شاخص رضایتمندی مشتریان و عوامل مؤثر بر کیفیت آموزش و یادگیری است. پژوهش از نوع همبستگی و جامعه آماری آن را کلیه اعضای علمی دانشگاههای پیام نور فارس و علوم پزشکی شیراز تشکیل میدهند. با استفاده از فرمول کرجسی و مورگان و با حذف پرسشنامههای ناقص تعداد 239 پرسشنامه به روش آماری تحلیل مسیر تجزیهوتحلیل شد. اثرات مستقیم رضایتمندی دانشجو (18/0) و تصویر ذهنی آنان(16/0) با وفاداری معنیدار است همچنین بین انتظارات دانشجو (47/0)، کیفیت مشهود سختافزار (19/0) و کیفیت مشهود نرمافزار (15/0) با رضایتمندی دانشجو اثری مستقیم و معنیداری وجود دارد. اما اثر مستقیم و معنیداری بین ارزش مشهود (10/0) با رضایتمندی دانشجو از دانشگاه برای ادامه تحصیل وجود ندارد. درنهایت تصویر ذهنی (45/0)، کیفیت مشهود سختافزار (15/0)، کیفیت مشهود نرمافزار (12/0) و انتظارات دانشجو (46/0) اثری مستقیم و معنیداری با رضایتمندی دانشجو دارد. لازم به ذکر است که تمامی متغیرهای پژوهش بهجز ارزش مشهود با رضایتمندی دانشجو اثر مستقیم و معنیداری وجود دارد.