مطالعه اکتشافی موانع اجرای برنامه معلم پژوهنده: یک پژوهش آمیخته

سیدعباس رضوی؛ زینب رحیمی؛ یداله مهرعلیزاده

دوره 7، شماره 27 ، مهر 1402، ، صفحه 6-31

https://doi.org/10.22054/jrlat.2024.77718.1697

چکیده
  معلمان حرفه‌ای برای بهبود فعالیتهای آموزشی خود نیازمند پژوهش هستند. برنامه معلم پژوهنده که در حال حاضر در نظام آموزش و پرورش کشور اجرا می شود، تلاشی برای توسعه پژوهش و اقدام پژوهی در تعلیم و تربیت است. هدف این پژوهش آگاهی از موانع و مشکلات اجرای برنامه معلم پژوهنده از نظر معلمان و مدیران پژوهنده در شهر ایلام بود. روش پژوهش، آمیخته ...  بیشتر

طراحی الگوی تسهیل فرایند یاددهی - یادگیری

شیوا فرضعلی وند؛ یداله مهرعلیزاده؛ سید عباس رضوی

دوره 7، شماره 25 ، فروردین 1402، ، صفحه 7-45

https://doi.org/10.22054/jrlat.2023.71972.1647

چکیده
  چکیده هدف پژوهش حاضر، طراحی الگوی تسهیل فرآیند یاددهی-یادگیری بر اساس تجارب مدیران زن مدارس ابتدایی بود. به‌‏منظور نیل به این هدف از رویکرد کیفی و روش داده بنیاد استفاده شده است. جامعه پژوهش شامل مدیران زن مدارس ابتدایی شهرستان ایذه به تعداد 39 نفر بود. نمونه‏‌گیری به روش گلوله برفی تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت و درنهایت با ...  بیشتر