ایمانیپور، معصومه. (1391). اصول اخلاق حرفهای در آموزش. فصلنامه اخلاق و تاریخ پزشکی، 5(6)، 25-38 ایمانی پور، معصومه. (1391). اصول اخلاق حرفهای در آموزش. مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی، 5(6)، 25-38. SID. https://sid.ir/paper/467869/fa
پودینه، مرضیه، حسین قلیزاده، رضوان، و مهرام، بهروز. (1397). مسئولیتپذیری اجتماعی مدرسه؛ مطالعة موردی: دو مدرسة متوسطة دخترانة شهر مشهد. فصلنامه رویکردهای نوین آموزشی، 13(2)، 95-120. doi: 10.22108/nea.2019.111790.1253
پورشافعی، هادی. (1401). پژوهش و نگارش علمی با رویکرد پایاننامهنویسی و تدوین مقاله. بیرجند: انتشارات چهار درخت.
پورشافعی، هادی، طالبزاده، لیلا، و آرین، ناهید. (1396). تدریس اثربخش و اثربخشی تدریس؛ رویکرد فرهیختگی. بیرجند: انتشارات دانشگاه بیرجند.
پورشافعی، هادی، و غلامپور، میثم. (1399). اخلاق حرفهای در تربیت. بیرجند: انتشارات دانشگاه بیرجند.
پورشافعی، هادی، و غلامپور، میثم. (1398). درآمدی بر حرفهگرایی و توسعه حرفهای معلم. بیرجند: انتشارات چهار درخت.
پورشافعی، هادی؛ و مزگینژاد، سمیه. (1401). نظارت و راهنمایی آموزشی. بیرجند: انتشارات دانشگاه بیرجند.
تجری، طیبه. (1400). برنامه درسی مبتنی بر اخلاق مراقبت: تداوم نقش مادرانه در دورۀ ابتدایی. فصلنامه پژوهشهای برنامه درسی، 11(1)،77-104. doi: 10.22099/jcr.2021.6325
حاجینیا خیبری، مریم. (1399). معلّم فضیلتمحور، روش تدریس مبتنی بر فضیلت. دومین کنفرانس ملی یافتههای نوین در حوزه یاددهی و یادگیری در دوره ابتدایی، قابلدسترس در https://sid.ir/paper/899843/fa
حائریزاده، خیریهبیگم، و محمدحسین، لیلی. (1395). ویژگیهای معلم مؤثر. تهران: انتشارات منظوم خرد.
حسینی بیدخت، محسن. (1394). رشد حرفهای معلم. تهران: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی.
دلاور، علی. (1401). روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. تهران: انتشارات ویرایش.
دوجی، سامیا، و باقرپور، معصومه. (1399). پیشبینی فضیلتگرایی معلمان بر اساس مؤلفههای «سرمایه معنوی» و «التزام حرفهای». فصلنامه علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، 8(15)، 77-95. doi: 10.30497/edus.2020.238752.1374
سرجیوانی، توماس جی، و استارات، رابرت جی. (1398). نظارت و سرپرستی آموزشی: گفتمانی عمیق از مفهوم نظارت. (ترجمۀ عبدالمحمد طاهری، و محمد شعبانی)، تهران: انتشارات آوای نور، (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی، 2007).
سولو، باب. (A 1399). معلم الهامبخش: چگونه الهامبخش تغییرات مثبت در زندگی دانشآموزان باشیم. (ترجمۀ شیوا جمشیدی)، تهران: انتشارات کتاب ارجمند، (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی، 2013).
سولو، باب. (B 1399). برانگیختن شوق یادگیری: بر اساس تئوری انتخاب و انگیزۀ درونی. (ترجمۀ شیوا جمشیدی)، تهران: انتشارات کتاب ارجمند، (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی، 2007).
طاهری، محمدرضا. (1400). اخلاق حرفهای معلم. یزد: انتشارات نیک با همکاری آوای نور.
عزیزی، نعمتالله. (1389). اخلاق حرفهای در آموزش عالی؛ تأملی بر راهبردهای بهبود استانداردهای اخلاقی در آموزشهای دانشگاهی. فصلنامه راهبرد فرهنگ، 3(8-9)، 173-201.
غلامی، خلیل، و ابراهیمی، ایران. (1394). طراحی مدل حساسیت اخلاقی و رابطۀ آن با تدریس مراقبتی معلمان. فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، 10(1)، 85-94.
غیاثوند، احمد. (1398). تحلیل پیشرفته مدلیابی معادلات ساختاری با کاربرد Smart PLS. تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
فیض، سلطانعلی، و الهی، ذبیحالله. (1400). پیشینهشناسی اخلاق حرفهای معلم در آموزش. فصلنامه اخلاق حرفهای در آموزش، 1(1)، 154-175. SID. https://sid.ir/paper/950349/fa
قاسمی، حمید، و همکاران. (1402). مرجع پژوهش. تهران: انتشارات اندیشهآرا.
قنبری، سیروس، احمدی، محسن، عبدالملکی، جمال، حیدری سورشجانی، نسرین، و امانی، مرتضی. (1397). نقش حرفهایگرایی معلمان در اثربخشی مدرسه. فصلنامه توسعه حرفهای معلم، 3(2)، 1-18. SID. https://sid.ir/paper/269638/fa
کوری، جرالد، هینس، رابرت، مولتون، پاتریس، و موراتوری، میشل. (1399). نظارت بالینی در حرفههای یاریرسان (یک راهنمای عملی). (ترجمۀ یاسر مدنی، و غلامرضا سهرابپور)، تهران: انتشارات دانشگاه تهران، (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی، 2010).
گال، مردیت دامین، گال، جویس پی، و بورگ، والتر آر. (1401). روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی. (جلد 1). (ترجمۀ احمدرضا نصر و دیگران)، تهران: انتشارات سمت و پژوهشکدۀ تحقیق و توسعۀ علوم انسانی و دانشگاه شهید بهشتی، (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی، 1996).
محمودی، مهدی، فرجاللهی، مهران، و قنبری، علی. (1400). اخلاق حرفهای در تعلیموتربیت. تهران: انتشارات دانشگاه پیامنور.
موسوینژاد، سید حسین، و کیوانکار، مهدی. (1394). بررسی تطبیقی استانداردهای حرفهای معلمان ابتدایی کشورهای ایران، استرالیا، انگلستان، و آمریکا. مجموعه مقالات همایش ملی آموزش ابتدایی. 664-672، قابلدسترس در SID. https://sid.ir/paper/858170/fa
نولان، جیمز، و هوور، لیندا ای. (1395). نظارت آموزشی و ارزشیابی عملکرد معلم: نظریه و عمل. (ترجمۀ بیژن عبداللهی)، تهران: انتشارات دانشگاه خوارزمی، (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی، 2011).
واعظی، مظفرالدین. (1392). نظارت و راهنمایی تعلیماتی برای مدارس فردا. تهران: انتشارات یسطرون.
وجدانی، فاطمه. (1401). اخلاق حرفهای در تربیت. قم: انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه: دانشگاه فرهنگیان.
Cadozier, V. (2013). The moral profession: A study of moral development and professional ethics, Retrieved from proquest. com, p. 137. [In Persian]
Carr, D. (Ed.). (2018). Cultivating moral character and virtue in professional practice. Routledge. [In Persian]
Eriksen, A. (2016). Should eudaimonia structure professional virtue? Journal of Philosophy of Education, Wiley Online Library, 50(4), 605-618. [In Persian]
George, D., & Mallery, M. (2010). SPSS for Windows Step by Step: A Simple Guide and Reference, 0/17 update (10a ed.) Boston: Pearson. [In Persian]
Guan, B., Shang, Z., & Zhao, H. (2016, May). The Functions of Teacher's Professional Virtue in Teaching. In 2nd International Conference on Arts, Design and Contemporary Education (pp. 1003-1006). Atlantis Press. [In Persian]
Huang, C. C., Wang, Y. M., Wu, T. W., & Wang, P. A. (2013). An empirical analysis of the antecedents and performance consequences of using the moodle platform. International Journal of Information and Education Technology, 3(2), 217. [In Persian]
Huang, C. L., & Walters, B. G. (2019). Caring as a Teacher Virtue: Objections, Responses, and Affirmation. Journal of Educational Research & Development/Jiao Yu Yan Jiu Yu Fa Zhan Gi Kan, 15(3). [In Persian]
Melville, W., Yaxley, B., & Wallace, J. (2007). Virtues, teacher professional expertise, and socioscientific issues. Canadian Journal of Environmental Education (CJEE), 95-109. [In Persian]
Rowcliffe, S. (2022). The Virtues of Inspirational Teachers: A Hierarchical Model. School Science Review, 103(385), 34-41. [In Persian]
Sergiovanni, T. J. (1992). Why we should seek substitutes for leadership. Educational leadership, 49(5), 41- 45. [In Persian]
Spielthenner, G. (2017). Virtue-based approaches to professional ethics: a plea for more rigorous use of empirical science. J. Moral Philos, 16(1), 15-34. [In Persian]
Taylor, R. M. (2015). The Ethics of Teaching for Social Justice: A Framework for Exploring the Intellectual and Moral Virtues of Social Justice Educators. A Response to" Ethics in Teaching for Democracy and Social Justice". Democracy and Education, 23(2), 7. [In Persian]
Tripathy, M., & Panda, S. (2022). Determining the Characteristics of a Virtuous Teacher: Impact of Selected Virtues in Practice. Journal of Engineering Education Transformations, 35(3). [In Persian]
Van Dyk, E. C., Van Rensburg, G. H., & van Rensburg, E. S. J. (2020). Professional virtues foster trust in teaching and learning environments. International Journal of Africa Nursing Sciences, 13, 100211. [In Persian]
Wedin, A. (2021). Professional virtues for a responsible adaptation to sea level rise. Philosophies, 6(2), 37. [In Persian]
Zhang, L., HE, J. X., & Sheese, R. (2021). A Qualitative Research on the Comparation of the List of Virtues of University Teachers between China and Canada. [In Persian]