تجارب زیسته نومعلمان در مدارس ابتدایی از تنهایی سازمانی ( عوامل موثر و راه کارها)

کوثر خانی؛ زینب طولابی؛ علی یاسینی

دوره 9، شماره 34 ، تیر 1404، ، صفحه 55-81

https://doi.org/10.22054/jrlat.2025.82959.1807

چکیده
  از آنجا که موضوع تنهایی سازمانی در جوامع علمی و سازمانی ایران، به ویژه درحیطه آموزش و پرورش موضوع جدید و نا آشنایی است؛ ازاین‌رو هدف ازانجام این مطالعه شناسایی،بررسی و تحلیل تجارب زیسته نومعلمان از پدیده تنهایی سازمانی در قالب‌های عوامل مؤثر بر شکل گیری پدیده تنهایی سازمانی، پیامدهای پدیده تنهایی سازمانی و راهکارهای فردی و گروهی ...  بیشتر

واکاوی رشد حرفه‏ای، تعمقی بر شایستگی نومعلمان

سمانه سادات موسویان؛ شیرین دخت حبیب زاده؛ صوفیا حیدری؛ ناصر پورحبیبی

دوره 8، شماره 31 ، مهر 1403، ، صفحه 153-178

https://doi.org/10.22054/jrlat.2024.78994.1732

چکیده
  هدف این پژوهش بررسی عمیق شایستگی حرفه‏ای نومعلمان مبتنی بر تجارب زیسته آن‌ها در کارنمای معلمی است. مشارکت‏کنندگان در این پژوهش، نومعلمان در رشته زبان و ادبیات فارسی هستند که به روش هدفمند ملاک محور انتخاب شدند. این پژوهش با روش کیفی داده بنیاد از نوع کلاسیک و مقایسه‏ای صورت گرفته است. ابزار جمع‏آوری اطلاعات، پروژه‏های پایان ...  بیشتر