الگوی مدیریت در مدارس مناطق چند قومیتی: طراحی الگو با رویکرد نظریه داده بنیاد

ابوالفضل جلایری لایین؛ مسلم چرابین؛ محمد کریمی؛ علی معقول

دوره 9، شماره 33 ، فروردین 1404، ، صفحه 193-228

https://doi.org/10.22054/jrlat.2024.81578.1775

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، طراحی الگوی مدیریت در مدارس مناطق چند قومیتی بود. به این منظور از روش داده بنیاد با رویکرد اشتراوس و کوربین استفاده گردید. جامعه آماری پژوهش، مدیران و معلمان مناطق چند قومیتی استان خراسان رضوی بودند. داده‌های پژوهش با استفاده از مصاحبه‌های فردی نیمه ساختاریافته جمع‌آوری گردید، نمونه آماری شامل 14 نفر از مدیران ...  بیشتر

طراحی و اعتباریابی شرایط علّی دانشگاه باز بر اساس پارادایم نوآوری؛ یک رویکرد آمیخته

معصومه تجری؛ فریبا دمیرچیلی

دوره 6، شماره 23 ، مهر 1401، ، صفحه 31-48

https://doi.org/10.22054/jrlat.2023.71374.1634

چکیده
  هدف اصلی در این پژوهش، شناسایی، تبیین و اعتبارسنجی شرایط علّی دانشگاه باز بر اساس پارادایم نوآوری باز بوده است. برای رسیدن به این هدف، از روش ترکیبی متوالی اکتشافی استفاده شده است. در روش‌شناسی پژوهش از رویکرد آمیخته استفاده شد، و در مرحله کیفی با استفاده ازنظریه داده‌بنیاد و مصاحبه نیمه‌ساختار‌یافته با ده نفر از متخصصان و پژوهشگران ...  بیشتر