زنان در مسیر انتصاب به پست‌ مدیریت مدارس: انگیزه‌ها، موانع، راه‌کارها

سیده پرستو احمدحیدری؛ سید جمال بارخدا؛ خلیل زندی

دوره 9، شماره 33 ، فروردین 1404، ، صفحه 141-165

https://doi.org/10.22054/jrlat.2024.82024.1788

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف شناسایی انگیزه‌ها و موانع زنان در مسیر تصدی پست مدیریتی مدارس و همچنین شناسایی راه‌کارهای تسهیل این مسیر بود. روش پژوهش، کیفی و راهبرد مورد استفاده نظریه داده‌بنیاد کلاسیک بود. میدان پژوهش معلمان زن متقاضی پست مدیریت بودند که در آزمون انتخاب و انتصاب مدیران مدارس استان کردستان شرکت کرده بودند. با استفاده از نمونه‌گیری ...  بیشتر

توانمندسازی تدریس معلمان در سایه‌ی سبک رهبری حمایتی مدیران با نقش میانجی تسهیل‌گری شغلی

سید جمال بارخدا؛ سنور حقگذار؛ سیروس مرادخواه

دوره 7، شماره 28 ، دی 1402، ، صفحه 6-29

https://doi.org/10.22054/jrlat.2024.77709.1698

چکیده
  شناخت چگونگی حمایت مدیران مدارس از طریق تسهیلگری شغلی در راستای توانمند کردن معلمان در حیطه تدریس یکی از چالش‌های مهم نظام آموزش و پرورش کشور می‌باشد. بر این اساس محقق به بررسی سبک رهبری حمایتی در نقش تسهیلگر شغلی و چگونگی توانمند کردن معلمان مدارس استثنایی استان کردستان پرداخته‌است. در پژوهش از روش کمی از نوع همبستگی استفاده شده ...  بیشتر