اوسطی، سعید علی، فرجاللهی، مهران و زارع، حسین. (1394). بررسی فرایند تدریس- یادگیری، پژوهش و کیفیت تدریس بر کارآیی آموزش از دور. فناوری آموزش و یادگیری، 1 (2) 1: -36.
بلانچارد، کن. (1389). سه کلید توانافزایی. ترجمهی فضلالله امینی. تهران: فردا.
جزینی، علیرضا. (1388). عوامل مؤثر بر توانمندسازی افسران صف ستاد ناجا، (پایاننامه کارشناسی ارشد)، تهران، دانشگاه تربیت مدرس.
خواجه، امالبنین. (1400). بررسی نقش تسهیلگری اجتماعی در توانمندسازی جوامع محلی برای مشارکت در پروژههای روستایی و کشاورزی، دانشگاه تربیت مدرس.
خورشیدی، عباس و ذوالفقاری، حسین. (1392). تئوریهای مدیریت و رهبری. تهران: مرزبانان.
رحیمینژاد، سید پیمان و گلپرور، محسن. (1396). کارکردهای رهبری حمایتی برای سرمایه روانشناختی و اثربخشی سازمانی. اخلاق در علوم و فناوری، 14(1)26-34.
شعبانی، حسن. (1400). روشها و فنون تدریس. تهران: سمت.
شفیعی، عباس. (1389). سبک رهبری امام خمینی، تهران: انتشارات امیرکبیر.
عامری، محمدعلی. (1389). نقش فرمانده و مدیر در توانمندسازی کارکنان، مجموعه مقالات توانمندسازی کارکنان پلیس. تهران، بازرسی کل ناجا.
علینژاد، رضا، موسوی، سید کمالالدین و زنگیآبادی، ندا. (1395). ارتباط سبکهای رهبری با توانمندی شغلی در کارمندان ادارات ورزش و جوانان استان کرمان، اولین همایش ملی تحولاتت علوم ورزشی در حوزه سلامت، پیشگیری و قهرمانی، قزوین، دانشگاه بینالمللی امام خمینی (ره).
قدس ولی، مریم. (1393). سنجش عملکرد دفاتر تسهیلگری با تأکید بر مشارکت مردمی، نمونه موردی: دفتر تسهیلگری عودلاجان. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه هنر، دانشکدهی معماری و شهرسازی.
گنجی. (1401). ارزیابی عملکرد دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی وزارت کشور در سازماندهی محلات حاشیهنشین.
مهرمحمدی، محمود و فاضلی، احمدرضا. (1394). ماهیت دانش تدریس و دانش معلمان»: مقایسه دیدگاه شولمن و فنسترماخر. پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت، 5(1)، 30-46.
نبوی، مریم، جعفری، سکینه و مرادیمقدم، مجید. (1397). روابط ساختاری سبک رهبری اصیل با اشتیاق شغلی و رفتار سازمانی مثبت معلمان. رهبری و مدیریت آموزشی، 40، 67-84.
نوری نشاط، سعید. (1396). تسهیلگری اجتماعمحور (داشته محوری)، مقدمهای بر تسهیلگری در آموزش. وبلاگ شخصی.
الوانی، سید مهدی. (1398). مدیریت در اسلام. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
Alinejad, R., Mousavi, S. K., & Zangibadi, N. (2015). The relationship between leadership styles and job capability in the employees of the sports and youth department of Kerman province, The first national conference on sports science developments in the field of health, prevention and heroism, Qazvin, Imam Khomeini International University (RA). [In Persian]
Alwani, S. M. (2018). Management in Islam, Qom, Hoza Research Institute and University. [In Persian]
Ameri, M. A. (2011). The role of commander and manager in empowering employees, a collection of articles on empowering police employees, Tehran: Naja General Inspection. [In Persian]
Avzati, S. A., Faraj-Allahi, M. & Zare, H. (2014). Investigating the teaching-learning process, research and teaching quality on the effectiveness of distance education, teaching and learning technology, 1(2), 1-36.
Bell, C. C. (2014). The Impact Of Participative And Directive Leadership On Organisational Culture: An Organisational Development Perspective. Mediterranean Journal Of Social Sciences.
Benjamin, L., & Flynn, F. J. (2006). Leadership Style And Regulatory Mode: Value From Fit?. Organizational Behavior And Human Decision Processes, 100(2), 216-230.
Blanchard, K. (2010). Three power-up keys. Translated by Fazlollah Amini, Tehran: Farda Publishing House. [In Persian]
Exposed 92 Patients In A Short-Term Psychiatric Facility To 20 Group Sessions Under 2
Ganji, M. (2022). Evaluation of the performance of the facilitation and local development offices of the Ministry of Interior in the organization of marginalized neighborhoods. [In Persian]
Groot, A., & Maarleveld, M. (2000). Demystifying Facilitation In Participatory Development. IIED.
Hogan, C. (2005). Understanding Facilitation: Theory And Principle. Kogan Page Publishers.
Hoyt, C. L., & Simon, S. (2016). Gender And Leadership. In P.G. Northouse (Ed.), Leadership: Theory And Practice (7th Ed., Pp. 397-426). Thousand Oaks, CA: Sage.
Hsieh, S. W., Jang, Y. R., Hwang, G. J., & Chen, N. S. (2011). Computers & Education.
Kamp, M. (2011). Facilitation Skills And Methods Of Adult Education: A Guide For Civic Education At Grassroot Level.
Khawaja, Umm al-Binin (2021). Investigating the role of social facilitation in empowering local communities to participate in rural and agricultural projects, Tarbiat Modares University. [In Persian]
Leadership Conditions: Cognitive And Experiential.
Lewis, L., & Mider, P.A. (1973). Journal Of Counseling Psychologypsycnet.Apa.Org.
Ling, S., & Ling, M. (2012). The Influence Of Transformational Leadership On Teacher Commitment Towards Organization, Teaching Profession, And Student Learning In Secondary Schools In Miri, Sarawak, Malaysia. Educational Studies, 4(2), 155-178.
Liu, Y. (2008). Complexity Science And Participation In Decision Making Among Taiwanese Nurses. Journal Of Nursing Management, 16(3), 291-297.
Mehromhammadi, M., & Fadeli, A. (2014). The nature of teaching knowledge and teachers' knowledge: comparing Shulman's and Fenstermacher's views, Research Journal of Fundamentals of Education and Training, 5(1), 30-46. [In Persian]
Miller, R., Latham, B., & Cahill, B. (2016). Humanizing The Education Machine: How To Create Schools That Turn Disengaged Kids Into Inspired Learners. Hoboken, NJ: John Wiley.
Nouri Neshat, S. (2016). Community-oriented facilitation, an introduction to facilitation in education. personal weblog. [In Persian]
Prophet, M., Jafari, S., & Moradi-Moghadam, M. (2017). Structural relationships between authentic leadership style and teachers' job enthusiasm and positive organizational behavior. Educational Leadership and Management, 40, 67-84.
Quds Wali, M. (2014). Measuring the performance of facilitation offices with emphasis on public participation, case example: Oudlajan Facilitation Office. Master's Thesis, University of Arts, Faculty of Architecture and Urban Planning.
Rahimi-Nejad, S. P., & Gol-Parvar, M. (2016). Supportive leadership functions for psychological capital and organizational effectiveness, Ethics in Science and Technology, 14(1)26-34. [In Persian]
Shabani, H. (2021). Teaching methods and techniques. Tehran Publications: Samat. [In Persian]
Shafii, A. (2009). Leadership Style of Imam Khomeini, Tehran: Amirkabir Publications. [In Persian]
Shulman, L. S., & Shulman, J. H. (2004). [CITATION] How And What Teacher Learn: A Shifting Perspective. Curriculum Studies, 36, 257-271
Sohri, A., & Zulfiqari, H. (2012). Management and Leadership Theories. Tehran, Marzbanan Publications.
Swanepoel, S., & Hnnes, R. (2011). Organizational Behavior: Exploring Ethical Climate And Hope.
Walumbwa, F. O., Luthans, F., Avey, J. B., & Oke, A. (2011). Retracted: Authentically Leading Groups: The Mediating Role Of Collective Psychological Capital And Trust. Journal Of Organizational Behavior, 32(1), 4-24.
Weshah, H. A. (1999). A Study Of Effective Teaching Skills Of Preservice Student Teachers As Perceived By Cooperating Teachers And University Supervisors In Jordan. Ohio University.
Yukl, G. (2020). Leadership In Organizations. Publishing: Adam Goldstein