ابراهیمی، رؤیا. (1399). تعیین نقش واسطهای تابآوری روانشناختی در ارتباط بین ذهن آگاهی و خودکارآمدی خلاق معلمان مدارس استثنایی شهرستان یزد. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه یزد.
اصلانی، غلامرضا و بهاروندی، اکرم. (1397). مقایسه کیفیت تدریس معلمان زن و مرد مقطع ابتدایی شهرستان اندیمشک در سال تحصیلی 97-96. چهارمین کنفرانس سراسری دانش و فناوری علوم تربیتی مطالعات اجتماعی و روانشناسی ایران، تهران.
بیباک، اسماعیل، بخشایش، علیرضا و برزگر بفروئی، کاظم. (1393). نقش ویژگیهای شخصیتی، کیفیت آموزشی و توانمندی فردی در نگرش به حرفۀ معلمی دانشجو معلمان. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 3(2)، 9-31.
چگینی، طوبی و غلامعلی، مسعود (1397). مسئولیتپذیری شخصی و هیجانهای تدریس در معلمان: نقش واسطهای خوشبینی آموزشی، فصلنامه علمی نوآوریهای آموزشی، 17(2)، 20-7
حسینتبار، فرشته. (1398). بررسی باورهای معرفتشناختی با خودکارآمدی و هیجانات تدریس معلمان آموزش ویژه دراجرای برنامهی درسی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه مازندران.
حسینی بافقی، نگار. (1399). مدلیابی هیجانهای تدریس معلمان بر مبنای فعالیتهای اجتماعی تدریس و مهارتهای هیجانی- اجتماعی معلمان. توسعه حرفهای معلم، 5 (3)، 63-77.
حیات، علیاصغر، اسمی، کرامت، رضایی، ریتا و نبیئی، پریسا. (1396). رابطه هیجانهای تحصیلی با عملکرد تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 9 (4)، 20- 30.
دخت کلنی، سیمین، نامداری، کوروش و عریضی، حمیدرضا. (1392). رابطه بین توانمندیهای شخصیتی با عملکرد وظیفهای و زمینهای. فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 4 (14)، 75-98.
ربانی، فاطمه، الهامی، سمیرا، قدرتی اصفهانی، زهره و فتحالهزاده، نوشین. (1397). مقایسه توانمندیهای شخصیتی، سبکهای شخصیتی مقابله با استرس و خودکارآمدی در دو گروه از زنان (خانهدار و معلم). مجله دانشکده پزشکی، 61 (1)، 330-343.
رستگار، احمد، سیف، محمدحسن و عابدینی، یاسمین. (1398). ارائه مدل علی روابط سرمایههای روانشناختی و هیجانات تدریس: نقش واسطهای خستگی هیجانی. پژوهشهای کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 7(4)، 71-51.
رستگار، احمد، صیف، محمدحسن؛ علی محمدی معدنویی، زهرا و تاجوران، مرضیه. (1399). بررسی نقش واسطهای سرمایههای روانشناختی در رابطه میان ادراک از رهبری اصیل و هیجانات منفی تدریس معلمان در میان دبیران مقطع متوسطه دوم شهر شیراز. روانشناسی تربیتی، 16(57)، 149- 169.
عزیزی، معصومه. (1399). بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس هیجانپذیری در تدریس: رواسازی، اعتباریابی و تحلیل عاملی. فصلنامه پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 8(3)، 59-80.
قدمپور، عزتاله، برزگر بفروئی، مهدی و قره ویسیریال، سمیرا. (1400). نقش میانجی توانمندسازی روانشناختی در رابطة بین کارآمدی جمعی معلمان و هیجانات تدریس. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 10 (2)، 107- 129.
کاوهای، طیبه، عاشوری، احمد و حبیبی، مجتبی (1393). پیشبینی رضایت شغلی بر اساس باورهای خودکارآمدی، خودکارآمدی تدریس، استرس شغلی و سطح نیازهای معلمان استثنایی استان لرستان. تعلیم و تربیت استثنایی، 4 (126): 15-5
کمری، سامان، فولادچنگ، محبوبه و خرمایی، فرهاد. (1399). تبیین علّی بهزیستی تحصیلی بر اساس شناخت اجتماعی، اهداف پیشرفت اجتماعی و هیجانهای مثبت تحصیلی و اجتماعی. روانشناسی تربیتی، 16 (57)، 119- 149.
میرهاشمی روته، زهراسادات و شکری، امید. (1397). رابطة باورهای خودکارآمدی ادراکشده و تعامل معلم ـ دانشآموز: نقش واسطهای هیجانات معلم. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 6(3)، 37- 52.
یغما، عادل (1389). معلم در برنامه درسی ملی. مجله رشد تکنولوژی آموزشی، 1 (26): 3-2.
Aslani, G., & Baharvandi, A. (2019).Comparison of teaching quality of male and female primary school teachers in Andimshek city in academic year 2016-2017. The fourth national conference of knowledge and technology of educational sciences, social studies and psychology of Iran, Tehran. [In Persian]
Azizi, M. (2021). Investigating the Psychometric Characteristics of the Emotionality in Teaching Scale: Validation, Reliability and Factor Analysis. Research in School and Virtual Learning, 8(3), 59-80. [In Persian]
bibak, E., bakhshayesh, A., & barzegarbfrooee, K. (2014). The role of personality traits, quality of education and individual strengths in pre-service teachers' attitudes towards teaching profession. Educational and Scholastic studies, 3(2), 9-31. [In Persian]
Chegini, T., & Gholamali Lavasani, M. (2018). Personal responsibility and emotions about teaching among teachers: the mediating role of academic optimism. Educational Innovations, 17(2), 7-20. [In Persian]
Chen, J. (2019). Efficacious and positive teachers achieve more: Examining the relationship between teacher efficacy, emotions, and their practicum performance. The Asia-Pacific Education Researcher, 28(4), 327- 337
dokhtkalani, S., & namdari, K. (2013). The Relationship between Character Strengths and Task and Contextual Performance. Counseling Culture and Psycotherapy, 4(14), 75-97. [In Persian]
Ebrahimi, R. (2021).determine the mediating role of psychological resilience in the relationship between mindfulness and creative self-efficacy of teachers in exceptional schools in Yazd [Unpublished master's thesis]. University of Yazd. [In Persian]
Ehrich, J. F., Woodcock, S., & West, C. (2020). The effect of gender on teaching dispositions: A Rasch measurement approach. International Journal of Educational Research, 99, 101510.
Frenzel, A. C., Goetz, T., Stephens, E. J., & Jacob, B. (2014). Antecedents and effects of teachers’ emotional experiences: An integrated perspective and empirical test. In P. A. Schutz & M.Zembylas (Eds.), Advances in teacher emotion research: The impact on teachers’ lives (pp. 129-152). New York: Springer.
Gander, F., & Wagner, L. (2021). Character growth following life events? A study on perceived and measured changes in character strengths during the first wave of the COVID-19 pandemic. European Journal of Personality. Advance online publication.
Gander, F., Proyer, R. T., Ruch, W., & Wyss, T. (2012). The good character at work: an initial study on the contribution of character strengths in identifying healthy and unhealthy work-related behavior and experience patterns. Int Arch Occup Environ Health, doi 10.1007/s00420-012-0736-x.
Goetz, T., Becker, E. S., Bieg, M., Keller, M. M., Frenzel, A. C., & Hall, N. C. (2015). The glass half empty: How emotional exhaustion affects the state-trait discrepancy in self-reports of teaching emotions. PLoS ONE, 10 (9), e0137441.
hadampour, E., barzegar bafrooei, M., & ghare veysi, S. (2021). The Mediating Role of Psychological Empowerment in Relationship between Collective Teacher Efficacy and Teaching Emotions. Educational and Scholastic studies, 10(2), 107-129. [In Persian]
Hayat A, Esmi K, Rezaei R, Nabiee P. (2017). The Relationship between Academic Emotions and Academic Performance of Medical Students of Shiraz University of Medical Sciences. Research in Medical Education, 9 (4) :29-20. [In Persian]
Hoseyn Tabar, F. (2020).Investigating epistemological beliefs with self-efficacy and teaching emotions of special education teachers during the curriculum [Unpublished master's thesis]. University of Mazandaran. [In Persian]
hosseini, N. (2020). Modeling Teachers’ Teaching Emotions Based on Social Practices of Teaching and Socio-emotional Skills. Teacher Professional Development, 5(3), 63-77. [In Persian]
Johnson, B., Down, B., Sullivan, A., Cornu, R. L., Peters, J., Pearce, J. & Hunter, J. (2013). Early career teachers: stories of resilience, an electronic journal for leaders in education, 11(9.
kamari, S., Fouladchang, M., & khormaee, F. (2020). A Causal Explanation of Academic Well-being based on Social Cognition, Social Achievement Goals and Academic and Social Positive Emotions. Educational Psychology, 16(57), 119-148. [In Persian]
kavehei T, ashouri A, habibi M. (2014). Predicting job satisfaction based on self-efficacy beliefs, teachers' sense of efficacy, job stress and Hierarchy of needs in exceptional children's teachers at lorestan province. J Except Educ, 4 (126), 5-15. [In Persian]
Keller, M. M., Frenzel, A. C., Goetz, T., Pekrun, R., and Hensley, L. (2014). “Exploring teacher emotions: a literature review and an experience sampling study,”in Teacher Motivation: Theory and Practice, eds P. W. Richardson, S. A. Karabenick, and H. M. G. Watt, NewYork: Routledge, 69–82.
LaFollette, A. M. (2010). The Values in Action Inventory of Strengths: A test summary and critique. Graduate Journal of Counseling Psychology, 2(1), 3.
Lohbeck, A., & Frenzel, A. C. (2021). Latent motivation profiles for choosing teaching as a career: How are they linked to self‐concept concerning teaching subjects and emotions during teacher education training?. British Journal of Educational Psychology, e12437.
Lohbeck, A., & Petermann, F. (2018). Cybervictimization, self-esteem, and social relationships among German secondary school students. Journal of School Violence, 17, 472–86.
McGrath, K. F., & Van Bergen, P. (2017). Are male teachers headed for extinction? The 50-year decline of male teachers in Australia. Economics of Education Review, 60, 159-167.
Mirhashemi rooteh, Z & Shokri, O. (2019).The Relationship between Perceived Self-Efficacy Beliefs with Interpersonal Teacher-Student Behavior: The Mediating role of Teacher Emotions. Research in School and Virtual Learning, 6(3), 37-52. [In Persian]
Moreira-Fontán, E., García-Señorán, M., Conde-Rodríguez, Á., & González, A. (2019). Teachers' ICT-related self-efficacy, job resources, and positive emotions: Their structural relations with autonomous motivation and work engagement. Computers & Education, 134, 63-77.
Nalipay, M. J. N. & Ku, L. (2019). Indirect effect of hopelessness on depression symptoms through perceived burdensomeness, Psychological Reports,122(5), 1618-1631.
Park, N., Peterson, C., & Seligman, M. E. (2006). Character strengths in fifty-four nations and the fifty US states. The journal of positive psychology, 1(3), 118-129.
Pekrun R, Goetz T, Titz W, Perry RP. (2002). Academic emotions in students' self-regulated learning and achievement: A program of qualitative and quantitative research. Educational psychologist، 37(2)، 91-105.
Pekrun, R., Linnenbrink-Garcia, L. (2014). International handbook of emotions in education. First published, by Routledge, New York and London.
Pham, L. T. T., & Phan, A. N. Q. (2023). “Let’s accept it”: Vietnamese university language teachers’ emotion in online synchronous teaching in response to COVID-19. Educational and Developmental Psychologist, 40(1), 115-124.
Rabbani, F., Elhami, S., Ghodrati Esfahani, Z., & Fathollahzadeh, N. (2019). Comparison of personality abilities, coping styles, and self-efficacy in two groups of women (housewife and teacher). Medical journal of mashhad university of medical sciences, 61(supplment1), 330-343. [In Persian]
Rastegar, A., Seif, M. H., & Abedini, Y. (2017). Presenting a causal model of relationship between psychological capital and teaching emotions: the mediating role of emotional exhaustion. Journal of Applied Psychological Research, 7(4), 51-71. [In Persian]
Rastegar, A., Seif, M. H., Ali Mohammadi Madanoei, Z., & Tajvaran, M. (2020). Explanation of the Negative Excitements of Teaching Based on Perceived of Authentic Leadership: Mediating Role of Psychological Capital (The High Secondary School Teachers of in Shiraz Province). Educational Psychology, 16(57), 149-169. [In Persian]
Richards, J. C. (2020). Exploring emotions in language teaching. RELC Journal, 0033688220927531.
Ruch, W., Bruntsch, R., & Wagner, L. (2017). The role of character traits in economic games. Personality and Individual Differences, 108, 186–190.
Scherer, R., Siddiq, F., Howard, S. K., & Tondeur, J. (2023). Gender divides in teachers' readiness for online teaching and learning in higher education: Do women and men consider themselves equally prepared? Computers & Education, 104774.
Stahlmann, A. G., & Ruch, W. (2020). Scrutinizing the criteria for character strengths: Laypersons assert that every strength is positively morally valued, even in the absence of tangible outcomes. Frontiers in Psychology, 11, 591028.
Villavicencio, F. T. (2010). The development and validation of the emotionality in teaching scale (ETS). Educational Measurement and Evaluation Review, 2، 6-23.
Vylobkova, V., Heintz, S., Gander, F., Wagner, L., & Ruch, W. (2023). Convergence and psychometric properties of character strengths measures: The VIA-IS and the VIA-IS-R. Journal of Personality Assessment, 105(1), 14-21.
Yaghma, A. (2010).Teacher in the National Curriculum. Educational Technology Development Journal, 1(26), 2-3. [In Persian]