انتصار فومنی، غلامحسین. (۱۳۹۴). دلبستگی شغلی و تعهد سازمانی معلمان با بهرهوری مدیران در سازمان آموزشوپرورش استان زنجان. مجله مدیریت بهرهوری پژوهش رابطه انگیزش شغلی، 8(32)، 171-190.
پنتریچ، پال آر و شانک، دیل اچ. (2002). انگیزش در تعلیم و تربیت. ترجمه مهرناز شهرآرای (۱۳۸۵). تهران: علم.
حسین چاری، مسعود، سماوی، سید عبدالوهاب و محمدی، مزگان. (۱۳۸۹). بررسی شاخصهای روانسنجی پرسشنامه خودکارآمدی معلم. مجله مطالعات آموزش و یادگیری، 2(59/2)، 85-106.
حسنی، محمد، مصطفینژاد، هلاله و شهودی، مریم. (۱۳۹۴). تأثیر تجربه و عوامل سازمانی بر تعهد حرفهای معلمان: آزمون نقش میانجی خودکارآمدی معلم و هویتسازمانی. فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 6(21)، 1-20.
حیدری، الهام، مرزوقی، رحمتالله و کشاورزی، فهیمه. (۱۳۹۸). بررسی رابطه بین ارزشهای دانشجو و تعهد حرفهای: سهم واسطهگری شایستگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه شیراز. نشریه مدیریت بر آموزش سازمانها، 8(1)، ۸۹-۱۰۸.
داوودی، حسین، بهاری، فرشاد و میرزاجانی، سید مرتضی. (۱۳۹۱). رابطه فرهنگسازمانی و انگیزش شغلی با رضایت شغلی معلمان و رابطه فرهنگسازمانی و انگیزش شغلی با رضایت شغلی معلمان شهرستان تویسرکان. فصلنامه مشاوره شغلی و سازمانی، 14(13)، 127-139.
رایت. (۲۰۰۴). پرسشنامه استاندارد انگیزش شغلی. www.madsg.com
راتوئل. (۲۰۰۷). پرسشنامه استاندارد تعهد حرفهای افراد در مسیر شغلی. www.MRG.ir
رضوی کلاته، مهدی. (۱۳۹۵). نقش عناصر الگوی طراحی انگیزشی آموزش در پیشبینی انگیزه بهبود عملکرد معلمان ابتدایی نواحی هفتگانه شهر مشهد. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه فردوسی مشهد. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
سیف، علیاکبر. (۱۳۸۶). روانشناسی پرورشی. تهران: آگاه.
شیفر، ریچارد آل.، مندن هال، ویلیام و اوت، لایمن. (1990). آمارگیری نمونهای. ترجمه کریم منصورفر (1382). تهران: سمت.
صالحی، منیره. (1390). عوامل مؤثر بر خودکارآمدی و انگیزش پژوهشی دانشجویان بر اساس نظریه شناختی اجتماعی باندورا. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه فردوسی مشهد.
فرجی، رسول، بشیری، مهدی و ابراهیمی کنگلو، حسین. (۱۳۹۵). پیشبینی عملکرد شغلی بر اساس صفات شخصیتی و تعهد حرفهای کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی. نشریه مدیریت منابع انسانی در ورزش، 3(2)، 184-204.
کارشکی، حسین. (۱۳۸۷). نقش الگوها انگیزشی و ادراکات محیطی در یادگیری خودتنظیمی دانشآموزان پسر پایه سوم دبیرستانهای شهر تهران. پایاننامه درجه دکتری دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تهران.
کاظمزاده بیطالی، مهدی، جدیالوارعلیا، ابراهیم و حسنی، محمد. (۱۳۹۵). ارزیابی چارچوب عوامل مؤثر بر تعهد حرفهای معلمان مدرسههای دولتی آذربایجان غربی. فصلنامه نوآوریهای مدیریت آموزشی، 12(1)، 69-84.
کلاین، پی. (1994). راهنمای آسان تحلیل عاملی. ترجمة جلال صدرالسادات و اصغر مینایی (1380). تهران: سمت.
لومکس، ریچارد جی و شوماخر، رندال ای. (2004). مقدمهای بر مدلسازی معادلات ساختاری. ترجمه وحید قاسمی (1388). تهران: جامعهشناسان.
میراحمدی، خالد، خراسانی، اباصلت، ابوالقاسمی، محمود و داریوش، مهری. (۱۳۹۸). راهبرد حیاتی بهبود خودکارآمدی معلمان. مجله علوم تربیتی: پژوهشهای آموزش و یادگیری، 29، 1-14.
نظری، مدینه. (۱۳۹۸). نقش شایستگیهای حرفهای معلمان در پیشبینی انگیزش و پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشآموزان دوره متوسطه دوم شهر نورآباد. مجله پیشرفتهای نوین در روانشناسی، علوم تربیتی و آموزشوپرورش، 2(17)، 136-151.
هومن، حیدر علی. (۱۳۸۰). تحلیل دادههای چندمتغیری در پژوهش رفتاری. تهران: پارسا.
Arshadi, N. (2008). Motivational traits and work motivation: Mediating role of self-efficacy. Journal of Education & Psychology, 3(2), 67-80.
Ayaz-Alkaya, S., Yaman-Sözbir, Ş., & Bayrak-Kahraman, B. (2018). The effect of nursing internship program on burnout and professional commitment. Nurse education today, 68, 19-22.
Bandura, A. )1997(. Bandura’s Teacher Efficacy Scale (BTES). http://top-analysts.ir.
Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action. Englewood Cliffs, NJ, 1986(23-28).
Bandura, A. (1997). Self-Efficacy: The Exercise of Control. New York: Freeman.
Barać, I., Prlić, N., Plužarić, J., Farčić, N., & Kovačević, S. (2018). The mediating role of nurses’ professional commitment in the relationship between core self-evaluation and job satisfaction. Int J Occup Med Environ Health, 31(5), 649-658.
Bin Hj Abd Wahab, M. (2007). Study on the Impact of Motivation, Self-Efficacy and Learning Strategies of Faculty of Education Undergraduates Studying ICT Courses. The Journal of Behavioral Science, 2(1), 151.
Chatzistamatiou, M., Dermitzaki, I., & Bagiatis, V. (2014). Self-regulatory teaching in mathematics: relations to teachers' motivation, affect and professional commitment. European Journal of Psychology of Education, 29, 295-310.
Corry, M., & Stella, J. (2018). Teacher self-efficacy in online education: A review of the literature. Research in Learning Technology, 26, 1-13.
Engin, G. (2020). An Examination of Primary School Students' Academic Achievements and Motivation in Terms of Parents' Attitudes, Teacher Motivation, Teacher Self-Efficacy and Leadership Approach. International journal of progressive education, 16(1), 257-276.
Ford, T. G., Van Sickle, M. E., Clark, L. V., Fazio-Brunson, M., & Schween, D. C. (2017). Teacher self-efficacy, professional commitment, and high-stakes teacher evaluation policy in Louisiana Educational Policy, 31(2), 202-248.
Gao, Z., Lee, A. M., & Harrison, L. (2008). Understanding students' motivation in sport and physical education: From the expectancy-value model and self-efficacy theory perspectives. Quest, 60(2), 236-254.
Huntly, H. (2008). Teachers’ work: Beginning teachers’ conceptions of competence. The Australian Educational Researcher, 35(1), 125-145.
Husted, G. R., Thorsteinsson, B., Esbensen, B. A., Hommel, E., & Zoffmann, V. (2011). Improving glycaemic control and life skills in adolescents with type 1 diabetes: a randomised, controlled intervention study using the Guided Self-Determination-Young method in triads of adolescents, parents and health care providers integrated into routine paediatric outpatient clinics. BMC pediatrics, 11(1), 1-12.
Jungert, T. (2009). Self-efficacy, motivation and approaches to studying: A longitudinal study of Y and how engineering students perceive their studies and transition to work (Doctoral dissertation, Linköping University Electronic Press).
KAŞCI, T., & Selçuk, G. (2021). Examination of classroom teachers’ technological pedagogical content knowledge and teacher self-efficacy beliefs. Journal of Educational Technology and Online Learning, 4(4), 774-792.
Klassen, R. M., & Chiu, M. M. (2011). The occupational commitment and intention to quit of practicing and pre-service teachers: Influence of self-efficacy, job stress, and teaching context. Contemporary educational psychology, 36(2), 114-129.
Lin, C. J., Wang, H. C., Li, T. C., & Huang, L. C. (2007). Reliability and validity of nurses' job satisfaction scale and nurses' professional commitment. Mid-Taiwan Journal of Medicine, 12(2), 65-75.
Lu, K. Y., Lin, P. L., Wu, C. M., Hsieh, Y. L., & Chang, Y. Y. (2002). The relationships among turnover intentions, professional commitment, and job satisfaction of hospital nurses. Journal of Professional Nursing, 18(4), 214-219.
Meyer, J. P., & Allen, N. J. (1991). A three-component conceptualization of organizational commitment. Human resource management review, 1(1), 61-89.
Moorefield-Lang, H. M. (2010). Arts voices: Middle school students and the relationships of the arts to their motivation and self-efficacy. Qualitative Report, 15(1), 1-17.
Perera, H. N., Calkins, C., & Part, R. (2019). Teacher self-efficacy profiles: Determinants, outcomes, and generalizability across teaching level. Contemporary Educational Psychology, 58, 186-203.
Pintrich, P. R., & Schunk, D. H. (2002). Motivation in education: Theory,research, and applications. NJ:Prentice-Hall, Inc. [In Persian]
Poulou, M. S., Reddy, L. A., & Dudek, C. M. (2019). Relation of teacher self-efficacy and classroom practices: A preliminary investigation. School Psychology International, 40(1), 25-48.
Ryan, R. M., Patrick, H., Deci, E. L., & Williams, G. C. (2008). Facilitating health behaviour change and its maintenance: Interventions based on self-determination theory. European Health Psychologist, 10(1), 2-5.
Sakhatskaya, V. (2021). Relationships between goal achievement and organizational citizenship behavior: do goal orientations, motivation and organizational career paths influence employee citizenship. Master Thesis, Global Human Resource Management English MBA Program National Sun Yat-sen University.
Sawtelle, V., Brewe, E., & Kramer, L. H. (2011). Sequential logistic regression: A method to reveal subtlety in self-efficacy. In M. S. Plakhotnik, S. M. Nielsen, & D. M. Pane (Eds.),
Proceedings of the Tenth Annual. College of Education & GSN Research Conference
(pp. 216-225).
Miami: Florida International University. http://coeweb.fiu.edu/research_conference/
Shahzad, K., & Naureen, S. (2017). Impact of Teacher Self-Efficacy on Secondary School Students' Academic Achievement. Journal of Education and Educational Development, 4(1), 48-72.
Skaalvik, E. M., & Skaalvik, S. (2016). Teacher stress and teacher self-efficacy as predictors of engagement, emotional exhaustion, and motivation to leave the teaching profession. Creative Education, 7(13), 1785.
Skaalvik, E. M., & Skaalvik, S. (2017). Motivated for teaching? Associations with school goal structure, teacher self-efficacy, job satisfaction and emotional exhaustion. Teaching and Teacher Education, 67, 152-160.
Tansakul, J., Kamata, A., Patarapichayatham, C., & Kanjanawasee, S. (2015). An Evaluation of Items and Dimensional Structure of a Scale to Measure Teachers' Professional Commitment in Thailand. Asian Social Science, 11(16), 15.
Teo, T., & Koh, J. H. L. (2010). Assessing the dimensionality of computer self-efficacy among pre-service teachers in Singapore: A structural equation modeling approach. International Journal of Education and Development using ICT, 6(3), 7-18.
Vallerand, R. J., Pelletier, L. G., Blais, M. R., Briere, N. M., Senecal, C., & Vallieres, E. F. (1992). The Academic Motivation Scale: A measure of intrinsic, extrinsic, and amotivation in education.
Educational and psychological measurement,
52(4), 1003-1017.