نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 دانشجوی دکتری، رشته مدیریت آموزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران.

2 دانشیار گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران.

3 استاد گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران.

4 استادیار گروه مدیریت آموزشی، دانشگده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران.

چکیده

هدف این پژوهش ارائه مدلی نوین برای سنجش و ارزشیابی عملکرد حرفه‌ای سالانه معلمان مدارس ابتدایی بوده است. پژوهش با رویکرد کیفی و روش تحلیل محتوی انجام شده است. به این منظور بررسی متون تخصصی و پژوهشی مرتبط با صلاحیت‌ها و شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان مدارس ابتدایی، ارزشیابی عملکرد حرفه‌ای معلمان، اسناد بالادستی نظام آموزشی کشور (سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و سند برنامه درسی ملی و غیره) و نیز مصاحبه علمی ساختاریافته با 20 نفر از خبرگان، متخصصان و صاحب‌نظران آموزش‌وپرورش ابتدایی استان و کشور، همچنین از بین اساتید پرسابقه و مجرب گروه علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان تا اشباع نظری داده‌ها که به روش نمونه‌گیری هدفمند و گلوله برفی انتخاب شده بودند، انجام شد. تحلیل داده‌ها از طریق کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی انجام شد و پس از رسیدن به مضامین اصلی و استخراج کدهای باز، محوری و انتخابی در پایان الگوی جدید ارزشیابی عملکرد حرفه‌ای معلمان مدارس ابتدایی در دو بعد عمده محتوایی و فرایندی، 5 بخش یا طبقه، 36 مقوله و 95 زیرمقوله ارائه گردید. برای اعتباریابی این الگو از روش Member Check و برای بررسی پایایی از روش پایایی کدگذاران استفاده شده است.

کلیدواژه‌ها

عنوان مقاله [English]

Designing a Model for Evaluating the Annual Professional Performance of the Primary School Teachers in the Country; a Qualitative Study

نویسندگان [English]

  • reza mozafari 1
  • hassanreza zeinabadi 2
  • Hamidreza Arasteh 3
  • hosain abbasian 4

1 Ph.D. Student in Educational Administration, Kharazmi University, Tehran, Iran

2 Associate Professor, Department of Educational Administration, Kharazmi University, Tehran, Iran

3 Professor, Department of Educational Administration, Kharazmi University, Tehran, Iran

4 Assistant Professor, Department of Educational Administration, Kharazmi University, Tehran.

چکیده [English]

The aim of this study was to provide a new model for measuring and evaluating the annual professional performance of primary school teachers. The research was conducted with a qualitative approach and content analysis method. For this purpose, review of specialized and research texts related to the qualifications and professional competencies of primary school teachers, evaluation of teachers' professional performance, upstream documents of the country's educational system (document of fundamental change in education and national curriculum document, etc.) and also a structured scientific interview with 20 experts, specialists and experts in primary education in the province and the country, as well as experienced and experienced professors of the Department of Educational Sciences, Farhangian University, and data saturation, which were selected by targeted sampling and snowballing. Data analysis was performed through open coding, axial coding and selective coding, and after reaching the main themes and extracting open, central and selective codes at the end of the new model, evaluation of professional performance of primary school teachers in two main content and process dimensions, 5 sections or floors, 36 categories and 95 sub-categories were provided.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Performance
  • Evaluation
  • Teachers
  • Elementary
احمدی، غلامعلی. (1394). الگو و مدل تربیت شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان در هزاره سوم. تهران: دانشگاه شهید رجایی
اقبال، فرزانه، یارمحمدیان، محمدحسین و سیادت، سیدعلی. (1387). ارزیابی عملکرد منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بر اساس مدل تعالی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت. فصلنامه علمی-پژوهشی سلامت، 11(34)، 14-32.
امین خندقی، مقصود و اسدخانی، عبدالواسط. (1390). تحلیلی بر رویکردهای نوآوری در برنامه درسی تربیت‌معلم: بستری برای تحول در نظام آموزش‌وپرورش ایران، اولین همایش ملی تحول بنیادین در برنامه درسی ایران، تهران: وزارت آموزش‌وپرورش
اصلانی، رعنا، دولتشاهی، زینب و امامیان خشتی، مهدیه. (1395). صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان: راهکارها و چالش‌ها، اولین کنفرانس بین‌المللی مدیریت علوم تربیتی حسابداری و اقتصاد مقاومتی، تهران، مرکز همایش‌ها.
اندرسون، لورین دبل. (1386). افزایش کارایی معلم، ترجمه علی رووف و منیره رضایی. تهران: آییژ.
انرژی‌زاده، رضا، تیموری‌زاده، محمد و امیری، محسن. (1392). توسعه صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزگاران و معلمان برای تغییر در برنامه درسی دانش آموزان، همایش ملی تغییر برنامه درسی دوره‌های تحصیلی آموزش‌وپرورش، تهران: وزارت آموزش‌وپرورش.
بیگدلی، محمد، داوودی، رسول و کمالی، نقی. (1397). شناسایی ابعاد و مؤلفه‌های بهسازی منابع انسانی در آموزش‌وپرورش به‌منظور ارائه یک مدل مفهومی. فصلنامه پژوهش‌های مدیریت منابع انسانی، 10(2)، 75-101.
پورشافعی، هادی. (1385). نگاهی بر نقش حرفه‌ای معلم در نظام آموزشی. فصلنامه پژوهشگران، (6و7)، 11-29.
جمالیانی، آرزو، آقازاده، احمد و محسن‌پور، بهرام. (1392). رابطه میان صلاحیت‌های حرفه‌ای معلم و پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی در ایران و آلمان بر پایه داده‌های تیمز. فصلنامه تعلیم و تربیت، 114، 54-32.
پدید، مجید. (1396). ارزیابی عملکرد معلمان، ازنظر تا عمل، رساله کارشناسی ارشد علوم تربیتی با گرایش برنامه‌ریزی درسی، دانشگاه بیرجند، دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی
پورحیدر، رحیمه. (1398). روابط ساختاری اعتماد سازمانی، اخلاق حرفه‌ای و ساختار سازمانی با اثربخشی مدرسه با نقش میانجی ارزشیابی عملکرد معلمان. نشریه علمی آموزش و ارزشیابی، 12(47)، 93-116.
حبیبی، کامل. (1390). بررسی تطبیقی ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان در کشورهای ژاپن، آلمان و ایران، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی ایران.
حسینی، سید سعید و شفیعی، زهره. (1394). تحلیل عاملی عوامل اثرگذار بر پرورش صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان در دانشگاه فرهنگیان، اولین همایش ملی تربیت‌معلم، تهران: نشر دانشگاه فرهنگیان.
حسین‌پور طولازدهی، شهره، زین‌آبادی، حسن رضا و همکاران. (1395). تأملی بر رفتارهای ضدتولیدی معلمان در تدریس، واکاوی نشانگان، ابعاد و ارزیابی وضع موجود در مدارس شهر تهران. فصلنامه تعلیم و تربیت، ۳۲(۱)، 117-144.
خروشی، پوران. (1395). بررسی تطبیقی آموزش پیش از خدمت معلمان، آموزش معلمان مبتدی و آموزش ضمن خدمت معلمان در ایران و چند کشور جهان. فصلنامه تربیت‌معلم فکور، 1(4)، 22-51.
خلیلی شورینی، سیاووش. (1392). روش‌های پژوهش آمیخته با تأکید بر بومی‌سازی. تهران: موسسه یادواره کتاب.
دانش‌پژوه، زهرا و فرزاد، ولی‌الله. (1385). ارزشیابی مهارت‌های حرفه‌ای معلمان دوره ابتدایی. فصلنامه نوآوری‌های آموزشی، 5(18)، 42-61.
دیبایی صابر، محسن، عباسی، عفت، فتحی واجارگاه، کوروش و صفایی موحد، سعید. (1395). تبیین مؤلفه‌های شایستگی حرفه‌ای معلمان و تحلیل جایگاه آن در اسناد بالادستی آموزش‌وپرورش ایران. دو فصلنامه علمی پژوهشی پژوهش‌های آموزش و یادگیری، 13(24)، 27.
ذوالریاستین، عبدالحمید. (1378). بررسی نظام کنترل و ارزشیابی در وزارت آموزش‌وپرورش، پایان‌نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، تهران، مرکز آموزش مدیریت دولتی.
روشن قیاس، پروین، کیان، مرجان و گرامی پور، مسعود. (1394). ساخت ابزار ارزیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان دوره ابتدایی بر اساس اسناد معتبر ملی و بین‌المللی در حوزه تعلیم و تربیت، همایش ملی آموزش ابتدایی، تهران، وزارت آموزش‌وپرورش، معاونت آموزش ابتدایی.
زری، جمال، امام‌جمعه، سید محمدرضا و احمدی، غلامعلی. (1396). استخراج ابعاد معلمان اثربخش به‌منظور ارائه چهارچوب مفهومی آموزش و تربیت‌معلم اثربخش و اعتباربخشی آن. فصلنامه پژوهش در تربیت‌معلم، 1(1)، 19-41.
زمانی‌منش، حامد و موسوی اعظم، مصطفی. (1397). بررسی دیدگاه معلمان درباره موانع کاربست یافته‌های پژوهشی در آموزش‌وپرورش. دو فصلنامه مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 5(14)، 99-135.
زین‌آبادی، حسن‌رضا و عبدالحسینی، بیتا. (1396). مدرسه موفق، مدیر موفق، مطالعه تطبیقی یافته‌های پروژه بین‌المللی مدیر مدرسه موفق. فصلنامه علمی نوآوری‌های آموزشی، 16(61)، 21-42.
سلیمان‌پور، جواد. (1384). بررسی میزان مهارت معلمین در به‌کارگیری انواع روش‌ها و شیوه‌های فعال تدریس و موانع موجود آن‌ها در مدارس دوره ابتدایی استان مازندران در سال تحصیلی (1384/1383) طرح پژوهش، مرکز پژوهش و تحقیقات آموزش‌وپرورش استان مازندران.
سلیمی، جمال. (1394). پدیدارنگاری تعاملات آموزشی معلمان و دانش آموزان، فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، 10(38)، 5-36.
سیدجوادین، سیدرضا و مشفق، مهدی. (1387). بررسی تأثیر ارزیابی عملکرد کارکنان بر بهبود عملکرد در دانشگاه موردمطالعه امام صادق (ع). دو فصلنامه اندیشه مدیریت، 2(2)، 95-122.
سند برنامه راهبردی آموزش ابتدایی. (1390). تهران: شورای عالی آموزش‌وپرورش، وزارت آموزش‌وپرورش.
سند برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران. (1390). تهران: دبیرخانه شورای عالی آموزش‌وپرورش.
سند تحول بنیادین نظام آموزش‌وپرورش کشور. (1390). تهران: دبیرخانه شورای عالی آموزش‌وپرورش کشور.
سیف‌اله‌پور، زهرا. (1391). بررسی صلاحیت‌های حرفه‌ای موردنیاز آموزگاران در اجرای برنامه ارزشیابی توصیفی، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی دانشگاه الزهراء.
شاه‌محمدی، نیره. (1393). صلاحیت‌ها و شایستگی‌های آموزگار عصر حاضر. ماهنامه رشد آموزش ابتدایی، 18(1)، 15-47.
شریعتی، رضا و افخمی اردکانی، مهدی. (1395). شناسایی و اولویت‌بندی شاخص‌های ارزیابی عملکرد مراکز تحقیق و توسعه بر اساس کارت امتیازی متوازن. ماهنامه علمی ترویجی اکتشاف و تولید نفت و گاز، 137، 49.
صافی، احمد. (1389)، سازمان و مدیریت در آموزش‌وپرورش، ویراست دوم. تهران: ارسباران.
صادق‌پور، ابوالفضل و مقدس، جلال. (1378). نظریه جدید سازمان و مدیریت، تهران: نشر مرکز آموزش مدیریت دولتی.
صفوی، امان‌الله. (1381). نظراتی درباره ارزشیابی از برنامه آموزشی مدارس، فصلنامه تعلیم و تربیت، 15، 33-52.
طالبی، بهنام، مرادی، سمانه و همکاران. (1390). تعیین میزان صلاحیت‌ها و شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان مدارس، اولین همایش ملی آموزشی در ایران 1404، تهران، وزارت آموزش‌وپرورش.
طبری، غلامعلی و غفوری، داوود. (1387). بررسی و تجزیه‌وتحلیل میزان اثربخشی نظام ارزشیابی عملکرد جدید کارکنان دولت. فصلنامه مدرس علوم انسانی، 12(4)، 7-21.
عابدینی، احمد. (1396). سنجش صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان مدارس و اجرای فرایند رتبه‌بندی معلمان، دبیرخانه شورای عالی آموزش‌وپرورش، وزارت آموزش‌وپرورش.
عباباف، زهرا، فراستخواه، مقصود، مهرعلیزاده، یدالله و فتحی واجارگاه، کوروش. (1394). تأملی بر صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان در مطالعات برنامه درسی، فصلنامه علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز، 21(2)، 157-182.
عبداللهی، بیژن، عطیه، دادجوی توکلی و غلامعلی، یوسلیانی. (1393). شناسایی و اعتبارسنجی شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان اثربخش. فصلنامه نوآوری‌های آموزشی، 13(49)، 25-48.
عبداللهی، بیژن. (1384). طراحی سامانه نشانگرهای ارزیابی کیفیت در مدارس ابتدایی و راهنمایی. فصلنامه تعلیم و تربیت، 90، 12-29.
عبداللهی، بیژن و صفری، اکرم. (1395). بررسی موانع اساسی فراروی رشد حرفه‌ای معلمان. فصلنامه نوآوری‌های آموزشی، 58(95)، 99-134.
عبداللهی، فردین، شریعتمداری، علی و نادری، عزت اله. (1389). بررسی میزان آگاهی معلمان ابتدایی از اصول تعلیم و تربیت به‌منظور ارائه الگوی مطلوب جهت ارتقای سطح آگاهی آن‌ها. فصلنامه علوم تربیتی، 3(9)، 5-17.
عقیلی، جلیل. (1388). بررسی ویژگی‌های معلم اثربخش از دیدگاه معلمان و دانش آموزان پسرانه مقطع متوسطه شهر نور، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه شهید بهشتی تهران.
فاطمی‌نژاد، سیدنجم‌الدین و حکیم‌زاده، رضوان. (1390). بررسی تطبیقی برنامه ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان در ایران و ژاپن، اولین همایش ملی آموزش در ایران 1404، تهران، وزارت آموزش‌وپرورش.
فرجاد، غلامعلی. (1396). آموزش‌وپرورش موتور توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور، عدالت در آموزش پایه‌گذار عدالت اقتصادی پایدار. ماهنامه دنیای اقتصاد، 9.
فرزانه، محمد، پورکریمی، جواد و میترا، نوروزی. (1394). ارائه الگوی صلاحیت‌های حرفه‌ای مدیران مدارس متوسطه. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، 9(2)، 83-95.
فرشیدفر، فریبا. (1381). ارزیابی وضع موجود نظام ارزشیابی عملکرد معلمان دوره ابتدایی و ارائه راه‌های مناسب برای بهینه نمودن آن در نواحی دوگانه آموزش‌وپرورش همدان، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی دانشگاه تهران.
کرسول، جان دبلیو. (1394). طرح پژوهش رویکردهای کمی کیفی، ترکیبی، ترجمه علیرضا کیامنش و مریم دانایی. تهران: طوس.
کریمی‌زاده، نسرین، عارفی، محبوبه و عزیزی، احداله. (1394). صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان دوره ابتدایی در چند کشور جهان و ...، دومین کنفرانس بین‌المللی روان‌شناسی و علوم تربیتی و سبک زندگی، تهران، مرکز همایش‌های صداوسیما.
کریمی، فریبا. (1388). صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان آموزش عمومی و ارائه چهارچوب ادراکی مناسب، رساله دکتری علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات تهران.
کیذوری، امیرحسین. (1394). سیستم اثربخش ارزشیابی عملکرد کارکنان، مبانی، رویکردها و روش‌ها، دانشگاه شهید بهشتی تهران، دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی، تهران.
گودرزی، اکرم و سعادتمند، زهره. (1384). استانداردسازی در نظام آموزش‌وپرورش. فصلنامه آموزه، 28، 23-47.
مبانی نظری تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش. (1391). وزارت آموزش‌وپرورش، دبیرخانه اجرایی ستاد تحول بنیادی در آموزش‌وپرورش.
محمودی، امیرحسین. (1377). بررسی ویژگی‌های معلم اثربخش، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه خوارزمی تهران.
مشایخی، منصوره و منصوریان، فرخنده. (1396). چهارچوبی برای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان مدارس دوره ابتدایی، تهران، کنفرانس ملی پژوهش‌های نوین ایران و جهان اسلام در روان‌شناسی و علوم تربیتی.
معروفی، یحیی و کرمی، زهره. (1394). مطالعه پدیدارشناسانه تلفیق پژوهش در برنامه درسی تربیت‌معلم به‌منظور توسعه حرفه‌ای معلمان. فصلنامه مطالعات برنامه درسی، 10(7)، 37-60.
مقیمی، سید محمد و رمضان، مجید. (1390). مدیریت منابع انسانی. تهران: راه دانشگاه.
ملایی‌نژاد، اعظم و ذکاوتی، علی. (1387). بررسی تطبیقی نظام برنامه درسی تربیت‌معلم در کشورهای ژاپن، انگلستان، فرانسه مالزی و ایران. فصلنامه نوآوری‌های آموزشی، 26، 21-44.
مطلق، عادله و حسنی، محمد. (1395). تحول از کجا؟ رشد حرفه‌ای معلم معطوف به استاندارد نقطه عزیمت. فصلنامه تربیت‌معلم فکور، 2(4)، 113-130.
مظفری، رضا. (1396). بررسی میزان دانش و مهارت دبیران مدارس ناحیه یک اردبیل در زمینه طراحی، اجرا و تحلیل سؤالات امتحانی (مهارت‌های سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی)، کتاب مجموعه خلاصه مقالات کنفرانس بین‌المللی جامعه و توسعه ارتباطات بین‌دانشگاهی، تهران، دانشگاه شهید بهشتی.
مهدوی هزاوه، منصوره، مهرمحمدی، محمود، ملکی، حسن و عباس‌پور، عباس. (1395). ارائه چهارچوب مفهومی برای تبیین ویژگی‌های معلم دوره ابتدایی. مجله پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، 2(2)، 17-32.
میرکمالی، سید محمد و حاج خزیمه، مجتبی. (1397). ارائه الگوی اخلاق حرفه‌ای برای معلمان مدارس ابتدایی. دو فصلنامه مطالعات آموزشگاهی، 5(14)، 9-30.
میرجلیلی، سید محمدعلی. (1394). ارائه الگویی برای آموزش پژوهش‌محور در تربیت‌معلم بر اساس رویکرد داده بنیاد، پایان‌نامه دکتری فلسفه تربیت تعلیم و تربیت، کتاب خلاصه مقالات اولین همایش ملی تربیت‌معلم، تهران.
میو، جان آرنولد و فلدمن، دانیل اس. (1382). ارزشیابی عملکرد کارکنان، ترجمه مهدی درویش. تهران: سازمان امور اداری و استخدامی کشور.
میرسپاسی، ناصر. (1378). پژوهش تحصیلی در مورد ارزشیابی عملکرد افراد، مجموعه ارزشیابی عملکرد افراد، مجموعه شانزدهم، تهران: مرکز آموزش مدیریت دولتی.
میرسپاسی، ناصر. (1382). مدیریت منابع انسانی (نگرش نظام‌گرا)، تهران: نشر نقش‌جهان.
میرکمالی، محمد. (1389). رهبری و مدیریت آموزشی، ویرایش سوم. تهران: نشر یسطرون.
مهاجران، بهناز، قلعه‌ای، علیرضا و رحمانی، عین‌الله. (1396). مدل جامع ارزیابی عملکرد مدارس با الگوی تلفیقی (کارت امتیازی متوازن – تحلیل پوششی داده‌ها)، کنفرانس بین‌المللی تعلیم و تربیت، اقتصاد و مدیریت، مالزی.
مهدی، رضا. (1396). آسیب‌شناسی نظام آموزشی ایران و 5 نیروی مخرب، پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی، تهران، وزارت علوم و آموزش عالی.
نیکنامی، مصطفی. (1379). مقایسه ویژگی‌های معلمان خوب و اثربخش. فصلنامه روان‌شناسی و علوم تربیتی، 2(7)، 19-41.
هومن، حیدر علی. (1393). راهنمای عملی پژوهش کیفی، چاپ ششم. تهران: سمت.
Alanoglu, M., & Demirtas, Z. (2016). The Relationships between Organizational Learning Level, School Effectiveness and Organizational Citizenship Behavior. Journal of Education and Training Studies, 4(4), 35-44.
Altany, A. (2011). Professional faculty development: the necessary fourth leg faculty focus.
Hatch, J. A. (2002). Doing qualitative research in education settings. Suny Press.
Arthur, L., Marland, H., Pill, A., & Rea, T. (2006). Postgraduate professional development for teachers: motivational and inhibiting factors affecting the completion of awards. Journal of in-service education, 32(2), 201-219.
Loewenberg Ball, D., & Forzani, F. M. (2009). The work of teaching and the challenge for teacher education. Journal of teacher education, 60(5), 497-511.
Beard, C., & Wilson, J. P. (2005). Ingredients for Effective Experiential Learning: the learning combination lock.‏
Carden, N. (2006). Professional development opportunities. U.S.A: Western Carolina University.
Creswell, J. W. (2002). Qualitative inquiry & research design: choosing among five approach. saje publications: Thousands Oaks, London, new dehli.
Darling-Hammond, L. (2006). Constructing 21st-century teacher education. Journal of teacher education, 57(3), 300-314.
Demont, Jenny. (2013). High Quality Development For Teachers, avalable at: Http://www.American Progress. Org /index. html.
Devjak, T., Pavlin, S., & Polak, A. (2009). The Development of Prımary Teachers Competencıes as a Basıs to Introduce The Study Programmes of Undergraduate Teacher Educatıon. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(37), 60-71.
Dilshad, M., & Iqbal, H. M. (2010). Quality indicators in teacher education programmes. Pakistan Journal of Social Sciences, 30(2), 401-411.
Documents of the Strategic Primary Education Program, the national curriculum and the fundamental transformation of education. (2011). Tehran: Ministry of Education.
Findawati, Y., Taurusta, C., Widiaty, I., & Nandiyanto, A. B. D. (2018, July). Teacher performance assesment application using naive bayes classifier method. In IOP Conference Series: Materials Science and Engineering (Vol. 384, No. 1, p. 012047). IOP Publishing.
Gluchmanova, M. (2015). The importance of ethics in the teaching profession. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 176, 509-513‏.
Griffiths, K. E. (2005). Personal coaching: A model for effective learning. Journal of Learning Design, 1(2), 55-65.
Gutner, T., & Thompson, A. (2010). The politics of IO performance: A framework. The review of international organizations, 5, 227-248.
Henson, T. K. (2010). Curriculum Planning. Waveland Press, Inc. fourth edition.usa.
Higdon, D. W. (1982). Don't Tell Them, Show Them: A Model In‐Service Program for University Methods Professors. School Science and Mathematics, 82(5), 383-388.
Hunter, M. (1976). Teacher competency: Problem, theory, and practice. Theory into Practice, 15(2), 162-171.
Huntly, H. (2008). Teachers’ work: Beginning teachers’ conceptions of competence. The Australian Educational Researcher, 35(1), 125-145.
Igbeka, J. U., & Okoroma, F. N. (2013). Awareness and practice of professional ethics amongst librarians in Nigeria. Educational Research and Reviews, 8(15), 1270-93.
Kanok, I., Somprach, T., & Prasertcharoensuk, T. K. N. (2015). The Impact of Organizational Culture Theacher learning. Journal Procedia social and Behavioral Sciences, 186, 1038-1034.
Karimizadeh, N., Arefi, M., & A., Ahdaleh. (2015). Professional qualifications of primary school teachers in several countries of the world. 2nd International Conference on Psychology and Educational Sciences and Lifestyle, Tehran, Radio and Television Conference center.
Kunter, M., Klusmann, U., Baumert, J., Richter, D., Voss, T., & Hachfeld, A. (2013). Professional competence of teachers: effects on instructional quality and student development. Journal of educational psychology, 105(3), 805.
Lindoso, V., & Hall, N. (2016). Assessing The Effectiveness of multilateral, Organization, Blavatnil School working paper, and University of Oxford, April, 1-25.
Lomas, L. (2004). Embedding quality: the challenges for higher education. Quality Assurace in Education, 12(4), 157 – 65.
Lucis, M., & Lespinger, S. (2016). Educational Management. State University of Newyork press, Albany.
Lundy, olive & cowling. (1996). Strategic human resource management, London:routledge, united kingdom.
McDonald, M., Kazemi, E., & Kavanagh, S. S. (2013). Core practices and pedagogies of teacher education: A call for a common language and collective activity. Journal of teacher education, 64(5), 378-386‏.
McKenna, S., Richardson, J., & Manroop, L. (2011). Alternative paradigms and the study and practice of performance management and evaluation. Human Resource Management Review, 21(2), 148-157.
Pepper, D. (2011). Assessing key competences across the curriculum—and Europe. European Journal of Education, 46(3), 335-353.‏
POD Network, professional and organizational development net work in higher education,. (2014). http: // www. Podnetwork. org /faculty - development.definitions.htm.
Sharma, S. (2013). Quality assurance in teacher education. International Educational E-Journal, 2(3), 157-161.‏
Steiner, lucy. (2010). Lessons from Singapore, public impact, chapel, NC, Http// www. Opportunity culture. org.
Tubin, D. (2015). School success as a process of structuration. Educational Administration Quarterly, 51(4), 640-674‏.
Unesco. (2013). Revisiting learning: the treasure within. Assessing the influence of the 1996 delors report.
Vaillant, D. (2007). Preparing Teachrs for Inclusive Education in latin America Guartely. Review of Comparative Education, (11), 25 -45.
van den Bergh, L., Ros, A., & Beijaard, D. (2015). Teacher learning in the context of a continuing professional development programme: A case study. Teaching and teacher education, 47, 142-150‏.
Vashist, V. (2002). Modern methods of Training of Elementery School Teachers: New Dehli India, Sarup & Sons.
Villegas, Reimers. (2007). Teacher professional development, an international review of the literature, unesco, international institute for educational planning.
Windshitl, M., Thompson, J., Braaten. M., & Stroupe, D. (2012). Proposing a core set of instructional practices and tools for teacher of
Zhang, D. (2010). Effectiveness of Professional Development policies based on Teachers subjective evaluation. Frontiers of Education in China, 5 (2).
Zyaaddini, M., & Moraddi Shahar Babak, M. (2017). Relationship between Partnership and Organizational adaptability effectiveness with mediating Role of organizational ethic. Quarterly Journal of ethic in science and Technology, 13(4), 117 – 124.