براتی احمد آبادی، هاجر؛ عریضی، حمیدرضا و نوری، ابوالقاسم. (1389). رابطه بین جو سازمانی و وجدان کاری با عملکرد شغلی، فصلنامة روانشناسی کاربردی، 13(1)، 65-81.
حجازی، یوسف و ایروانی، محمود. (1381). رابطة میان ویژگیهای شخصیتی و عملکرد شغلی. مجله روان شناسی و علوم تربیتی،13 (2)، 189-171.
حق شناس، حسین (1385). طرح پنج عاملی ویژگیهای شخصیت: راهنمایی تفسیر و هنجاریابی آزمونهای NEO- PI-R و NEO-FFI . شیراز: انتشارات دانشگاه علوم پزشکی شیراز.
جعفری نخجوانی (1386). مؤلفههای وجدان کاری. فصلنامه علمی و پژوهشی علوم بهداشتی، 3 (4)، 47-55.
جعفری، اصغر (1390). رابطه بین عوامل شخصیتی و میزان وجدان کاری در کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر، فصلنامه علوم رفتاری،3 (8)،20-35.
دانایی فرد، حسن و ابراهیمی، حسن (1387). رفتار شهروندی سازمانی در سازمانهای دولتی: تأملی بر مبانی و رویکردهای تئوریک، مجموعه مقالات اولین کنفرانس ملی رفتار شهروندی سازمانی، تهران.
ساروخانی، باقر.، و طالبیان، امیر (1383). وجدان کاری و عوامل اجتماعی مؤثر بر آن در شرکت ملی پتروشیمی ایران. رسالة دکتری رشتة جامعه شناسی، دانشگاه تهران، دانشکده علوم اجتماعی، رشتة جامعه شناسی.
صافی، احمد(1371). میزگرد بحث و تبادل نظر درباره رفتار سازمانی وعملکرد شغلی مدیران، فصلنامه مدیریت در آموزش و پرورش، 1 (1) ، 47-60.
عباس زادگان ، سید محمد (1374). مکاتب و مبانی مدیریت. شرکت سهامی انتشار، چاپ اول: پاییز.
علیرضایی، نفیسه و همکاران (1387). رابطه وجدان کاری با عملکرد شغلی، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، 8 (2)، 28-40.
گودرزی، اکرم.، و گمینیان، وجیهه. (1381). اصول، مبانی و نظریههای جو و فرهنگ سازمانی. اصفهان: انتشارات جهاد دانشگاهی.
غلامحسین، رضا (1389). بررسی رابطه بین رفتار شهروندی سازمانی و عملکرد کارکنان شهرداری منطقه یک تهران، پایان نامه ارشد چاپ نشده. دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران.
فرخ نژاد، خدانظر؛ سلیمی، قاسم؛ فدائیان، بهرام (1390). رفتار شهروندی سازمانی: تأملی بر رابطه وجدان کاری، سازشپذیری با رفتارکاری مخرّب، فصلنامه مشاوره شغلی و سازمانی، دوره سوم، شماره 7، تابستان،76-96.
فهیم، حسن؛ عقبائی، بتول؛ اسداللهی، احسان (1391). بررسی رابطه بین وجدان کاری و رفتار شهروندی سازمانی در دبیران تربیت بدنی نواحی هفت گانه مشهد، فصلنامه تحقیقات علوم ورزشی، سال سوم، شماره 9، زمستان، صص 70-65.
مشبکی، اصغر (1376). نگاهی تازه به مفهوم وجدان ایمانی (کاری) در، ارتقای سطح بهره وری سازمان. مجله اقتصاد و مدیریت،(9)3، 131-143.
یعقوبی، مریم؛ یارمحمدیان، محمدحسین؛ جوادی، مرضیه (1389). رابطه تعهد سازمانی و استرس شغلی در مدیران بیمارستانهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، فصلنامه مدیریت اسلامی، شماره 3، صص 63-68.
Rothmann, S., Steyn, L. J., & Mostert, K. (2005). Job stress, sense of coherence and work wellness in an electricity supply organisation. South African Journal of Business Management, 36(1), 55-63
Anderson, N. R. and West, M. A. (1998), Measuring climate for work group innovation: development and validation of the team climate inventory. J. Organiz. Behav., 19: 235–258.
Anderson, N. R., & West, M. A. (1998). Measuring climate for work group innovation: development and validation of the team climate inventory. Journal of organizational behavior, 19(3), 235-258.
Ashton, M. C., Shin, K. H., & Lee, K. (2005). Personality Correlates of Workplace Anti-Social Behavior. Applied Psychology, 54(1),81-98
Ashforth, B. E. (1985). Climate Formation: Issues and Extensions. Academy of Management Review, 10, 837–847.
Mael, F., & Ashforth, B. E. (1992). Alumni and their alma mater: A partial test of the reformulated model of organizational identification. Journal of organizational Behavior, 13(2), 103-123.
Barrick, M. R., Mount, M. K., & Judge, T. A. (2001). Personality and performance at the beginning of the new millennium: What do we know and where do we go next?. International Journal of Selection and assessment, 9(1‐2), 9-30.
Bateman, T. S., & Organ, D. W. (1983). Job satisfaction and the good soldier: The relationship between affect and employee “citizenship”. Academy of management Journal, 26(4), 587-595.
Barrick, M. R., & Mount, M. K. (1991). The Big Five personality dimensions and job performance: A meta-analysis.Chicago. Personal Psychol,44:1-26.
Borman, W. C., Penner, L. A., Allen, T. D., & Motowidlo, S. J. (2001). Personality predictors of citizenship performance. International journal of selection and assessment, 9(1 & 2), 52-69.
Brunelin, J., Poulet, E., Boeuve, C., Zeroug-Vial, H., d'Amato, T., & Saoud, M. (2006). [Efficacy of repetitive transcranial magnetic stimulation (rTMS) in major depression: a review]. L'Encephale, 33(2), 126-134.
Byrne. Z S., Stoner. J., Thompson K R. & Hochwarter.W.(2005). The interactiveeffects of conscientiousness, work effort, and psychological climate on jobperformance. Journal of Vocational Behavior, 66(2): 326-338.
Castro & Armario and Ruiz (2004). the influence of employee OCB customer loyalty. Journal of Service Industry Management, 15(1), 27-53.
Costa P T, McCrae RR. (1998). The Revised NEOPersonality Inventory (NEOPI-R). In G. J. Boyle, G.Matthews & D. H. Saklofske (Eds.). Handbook of personality theory and testing. London: SagePublications.
Custer, R.L., & Claiborne, D.M. (2000). Critical skill Clusters for vocational education. Journal of vocational Education Research, 17, 15-40.
Feldman, Daniel C., Arnold, Hugh J., (1983). Managing Individual and Group Behavior in Organizations,New York, NY: McGraw-HillBook Company.
Koys, D. J., & DeCotiis, T. A. (1991). Inductive measures of psychological climate. Human Relations, 44(3), 265-285.
Janz, B. D., & Prasarnphanich, P. (2003). Understanding the antecedents of effective knowledge management: the importance of a knowledge‐centered culture*. Decision sciences, 34(2), 351-384.
Hill,R.B,&Petty,G.C.(1995).vocational-technical education and the occupational work ethic. Journal of industrial teacher education, 32, 17-31.
Hill, R.B. (2007). Demographic differences in selected work ethic attribute. Journal of carrier development, 24, 3-12.
LePine, J.A., & Van Dyne, L. (2001), Voice and cooperative behavior as contrasting forms of contextual performance: evidence of differential relationships with big five personality characteristics and cognitive ability. Journal of Applied Psychology, 86: 326-36.
Motowidlo, J. S. (2003). Job Performance. Handbook of Psychology. Industrial and Organizational Psychology,12: 39-55.
O’Connor, M. C., & Paunonen, S. V. (2007). Big Five personality predictors of post-secondary academic performance. Personality and Individual differences, 43(5), 971-990.
Podsakoff, P. M., MacKenzie, S. B., Moorman, R. H., & Fetter, R. (1990). Transformational leader behaviors and their effects on followers' trust in leader, satisfaction, and organizational citizenship behaviors. The Leadership Quarterly, 1(2), 107-142.
Parker, C. P., Baltes, B. B., Young, S. A., Huff, J. W., Altmann, R. A., Lacost, H. A., & Roberts, J. E. (2003). Relationships between psychological climate perceptions and work outcomes: A meta-analytic review. Journal of Organizational Behavior, 24(4), 389-416.
Organ, D. W. (1990). The motivational basis of organizational citizenship behavior. Research in organizational behavior, 12(1), 43-72.
Organ, D. W. (1997). Organizational citizenship behavior: It's construct clean-up time. Human performance, 10(2), 85-97.
Qian cheng (2009). The effect of work ethic on organizational citizenship behaviors, Zhejiang financialcoll. Hangzahou, china, digital library,8(5),90-99.
Royle M , Hall AT, Hochwarter WA , Perrewe P, Ferris GR.(2005).The interactive effects of accountability and job self-efficacy on political behavior. Organizational Analysis, 13 (1), 53-71.
Schneider, B. (Ed.) (1990). Organizational climate and culture. San Francisco: Jossey-Bass Witt, L.A., & Ferris, G.R. (2003). Social skill as moderator of the conscientiousness- performance relationship: Convergent evidence across four studies. Journal of Applied Psychology, 88(11),150-165.
Van Dyne, L., & Le Pine, J.A. (1998). Helping and voice extra-role behaviors: Evidence of construct and predictive validity. Academy of Management Journal, 41(1), 108-119.