تذکری، نعیمه؛ فیضی، محمد؛ روحی عیسیلو، محمد؛ رسولی، اسحق. (1398). بررسی تاثیر الگوی توسعه فردی منابع انسانی بر عملکرد سازمانی، اخلاق حرفه ای و حقوق شهروندی کارکنان. مجله اخلاق زیستی، 9(1)، 195-211.
خنیفر، عباس؛ باغبان، کامبیز؛ رضایی، علیمحمد؛ هژبریان، سکینه (1390). تدوین برنامه استراتژیک توسعه فردی کارکنان در صنعت نفت
ذوالفقاری بزمینآبادی، حامد ؛ رضایی، عبدالله (1395).توسعه فردی و سازمانی در زمینه تغییرات اقتصادی و تکنولوژی درآموزش و پرورش، سومین همایش سراسری مباحث کلیدی در علوم مدیریت و حسابداری، گرگان، https://civilica.com/doc/568756
عزیزی، احدالله؛ فتحی واجارگاه،کوروش؛ عارفی، محبوبه؛ ابوالقاسمی، محمود. (1399) تبیین تغییر پارادایم آموزش و بهسازی نیروی انسانی: با تمرکز بر مدل توسعه فردی(IDP). پژوهش در آموزش علوم پزشکی، ۱۲ (۴) :۶۹-۵۹
قلیپور، آرین؛ فقیهی، ابوالحسن؛ شاهحسینی، محمدعلی؛ سفیدگران، بهارک. (1397). تبیین الگوی تدوین برنامه توسعه فردی مدیران منابع انسانی در صنعت بانکداری. آموزش و توسعه منابع انسانی، 5، 1-24.
قلیپور، آرین؛ فقیهی، ابوالحسن؛ شاهحسینی، محمدعلی؛ سفیدگران، بهارک. (1397). تبیین الگوی برنامه توسعه فردی مدیران منابع انسانی در صنعت بانکداری، فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی، شماره 18.
قلیچ لی، بهروز. (1395). توسعه شایستگی مدیران: برنامهریزی توسعه فردی. تهران: صفار
مرد، سیدمحمد؛ زینآبادی، حسنرضا؛ عبدالهی، بیژن؛ و آراسته، حمیدرضا. (1396). نشانگرهای یک رهبر آموزشی موفق؛ یافتههای یک مطالعه پدیدارشناسانه. مدیریت مدرسه 5 (2)، . 109-128. doi: JSA-1707-1182 (R3)
نجفی، علی. (1397). تدوین الگوی انطباقی یادگیری محیط کار مبتنی بر رویکرد 10:20:70، رساله دکتری، دانشگاه علامه طباطبائی.
نجفی، علی؛ رحیمیان، حمید؛ عباسپور، عباس؛ طاهری، مرتضی. (1397). تأملی بر یادگیری محیط کار، فصلنامه فرایند مدیریت و توسعه، شماره 3.
یوزباشی، علیرضا؛ ابیلی، خدایار؛ خرازی، سیدکمال؛ سبحاننژاد، مهدی. (1395). عوامل سازمانی زمینهساز انتقال یادگیری به محیط کار (مطالعه موردی؛ شرکت ملی گاز ایران)، فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی، سال سوم، شماره9، تابستان 1395، 45-21.
Alvani, S. M. (2004). Public Management. Nashr-e-Ney Publication.
Beausaert, S., Segers M., Gijselaers W. (2011). The personal development plan practice Questionnaire: The development and validation of an instrument to assess the employee’s perception of personal development and practice. International Journal of Training and Development. 2011, 15(4):249-270.
Beausaert, S., Segers, M., Fouarge, D. & Gijselaers, W. (2013) Effect of using a personal development plan on learning and development. Journal of Workplace Learning. 2013, 25(3): 145-158.
Billett, S. (2001). Learning in the workplace: Strategies for effective practice, Allen & Unwin, NSW.
Bonnario, M., Madiistriyatno, H., & Zulfikar, A. (2021). Human Resource Training and Planning for Work Productivity of Employees Ministry of Coordinating Ministry of Human Development and Culture. Eduvest-Journal of Universal Studies, 1(9), 961-969.
Creswell, J. W. (2005). Educational research Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. Upper Saddle River, NJ Pearson.
Ellstrom, P.-E .(2001). Integrating learning and work: Problems and prospects. Human Resource Development Quarterly, 12(4), 421-435.
Gee, D., Schulte, M., & Matsumoto, R. R. (2019). An individual development plan for pharmacy students for career planning and tracking accreditation standards. American journal of pharmaceutical education, 83(6).
Gherardi, S. (2006). Organizational Knowledge: The texture of workplace learning. Malden, MA: Blackwell.
Hashimm J.(2008). Competencies acquisition through self-directed Learning among Malaysiam manager, International Islamic university Malaysia, Kuala Lampur, Journal of workplace Learning, 20:4, PP:259-271
Hattie, J.& Timperley, H. (2007). The power of feedback. Review of Educational Research, 77, 87-112.
Ju, B. (2019). The roles of the psychology, systems and economic theories in human resource development. European Journal of Training and Development.
Körkkö, M., Kotilainen, M. R., Toljamo, S., & Turunen, T. (2020). Developing teacher in-service education through a professional development plan: modelling the process. European Journal of Teacher Education, 1-18.
Otoo, F. N. K. (2019). Human resource development (HRD) practices and banking industry effectiveness: The mediating role of employee competencies. European Journal of Training and Development.
Özer, B., Can, T., & Duran, V. (2020). Development of an Individual Professional Development Plan Proposal That Is Based on Continuing Professional Development Needs of Teachers. European Educational Researcher, 3(3), 139-172.
Prestiana, K. E. (2021). Managing Human Resource Development of Educators in Inclusion-Based Elementary School. Journal of Education and Learning (EduLearn), 15(1), 1-10.
Reynolds, J. (2004). Helping people learn: strategies for moving from training to learning. London, Chartered Institute of Personnel and Development. http://www.cipd.co.uk.
Rothwell, J. W.(2002). The workplace Learner, American management association, New York.
Sablok G, Stanton P, Bartram T, Burgess J, Boyle B. Guman. (2017) Resource Development Practices, Managers and Multinational Enterprises in Australia: thinking globally, acting locally. Education + Training. 2017, 59(5), 8-23.
Sloman, M. (2003). Training in the age of the learner. London: Chartered Institute of Personnel and Development
Sloman, M., & Philpott, J. (2005). Training and Learning in the Knowledge Economy. Chartered Institute of Personnel and Development, UK. http://www.ufhrd.co.uk.
Solomon, N. (2001). Workplace learning as acultural technology. New Directions for Adult and Continuing Education, 2001(92), 41-52.
Strecher, V.J., McEvoy Devellis, B.,Becker, M H.,& Rosenstock, I. M. (1986). The role of self- Efficacy in Achieving Health Behavior Change. Health Education & Behavior, 13(1), 73-92
Tsai, J. W., Vanderford, N. L., & Muindi, F. (2018). Optimizing the utility of the individual development plan for trainees in the biosciences. Nature biotechnology, 36(6), 552-553.
Vanderford, N. L., Evans, T. M., Weiss, L. T., Bira, L., & Beltran-Gastelum, J. (2018). Individual Development Plan among doctoral students.
Wagner, D. N. (2020). Augmented human-centered management. Human resource development for highly automated business environments. Journal of Human Resource Management, 23(1), 13-27.
Wiesenberg, F P and Peterson, S L.(2004). Workplace Learning as a field of inquiry, journal of workplace learning, 16:4, PP:219-36.
Wisshak, S., & Hochholdinger, S. (2018). Trainers’ knowledge and skills from the perspective of trainers, trainees and human resource development practitioners. International Journal of Training Research, 16(3), 218-231.