• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اعضای مشورتی هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
پژوهش های رهبری و مدیریت آموزشی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 2 (1394)
شماره شماره 6
شماره شماره 5
دوره دوره 1 (1393)
سلیمی, جمال, عبدی, آرش. (1394). مطالعه رابطه راهبردهای تغییر سازمانی و عملکرد شغلی معلمان. پژوهش های رهبری و مدیریت آموزشی, 2(5), 99-122. doi: 10.22054/jrlat.2017.16856.1257
جمال سلیمی; آرش عبدی. "مطالعه رابطه راهبردهای تغییر سازمانی و عملکرد شغلی معلمان". پژوهش های رهبری و مدیریت آموزشی, 2, 5, 1394, 99-122. doi: 10.22054/jrlat.2017.16856.1257
سلیمی, جمال, عبدی, آرش. (1394). 'مطالعه رابطه راهبردهای تغییر سازمانی و عملکرد شغلی معلمان', پژوهش های رهبری و مدیریت آموزشی, 2(5), pp. 99-122. doi: 10.22054/jrlat.2017.16856.1257
سلیمی, جمال, عبدی, آرش. مطالعه رابطه راهبردهای تغییر سازمانی و عملکرد شغلی معلمان. پژوهش های رهبری و مدیریت آموزشی, 1394; 2(5): 99-122. doi: 10.22054/jrlat.2017.16856.1257

مطالعه رابطه راهبردهای تغییر سازمانی و عملکرد شغلی معلمان

مقاله 5، دوره 2، شماره 5، پاییز 1394، صفحه 99-122  XML اصل مقاله (553 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jrlat.2017.16856.1257
نویسندگان
جمال سلیمی 1؛ آرش عبدی2
1عضو هیات علمی دالنشگاه کردستان
2دانشگاه کردستان
چکیده
شاید اولین مفهومی که از ابتدای پیدایش سازمان‌ها تا به امروز مورد توجه قرار گرفته و می‌گیرد، مفهوم عملکرد سازمانی است. عملکرد سازمان‌ها، مفهومی است که به تنهایی قادر به توجیه وجود بقاء و حتی انحلال سازمان‌هاست و اصولاً فلسفه سازمان‌ها، همان عملکرد آنها می‌باشد . هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه بین راهبردهای تغییر سازمانی بر عملکرد شغلی معلمان شهرستان سنندج بود. روش پژوهش توصیفی- همبستگی بوده و از بین معلمان تمامی مقاطع تحصیلی شهر سنندج نمونه‌ای به تعداد 372 نفر به روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار اندازه‌گیری، پرسشنامه‌های استاندارد عملکرد شغل بیرن و همکاران (2005) و راهبردهای تغییر سازمانی صلواتی و ثلاثی (1393) بود. آلفای کرونباخ محاسبه شده برای متغیرها بیانگر پایایی رضایتبخش و هماهنگی از سؤالات پرسشنامه بود. برای آزمون فرضیات از ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل عاملی و تحلیل مسیر استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که بین ابعاد راهبردهای تجربی– عقلانی، راهبرد هنجاری- بازآموزی و راهبرد تحول-گرا با عملکرد شغلی معلمان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد اما بین راهبرد اجباری – اقتداری و عملکرد شغلی معلمان رابطه‌ای به دست نیامد.
کلیدواژه ها
عملکرد شغلی؛ راهبردهای تغییر؛ عملکرد معلمان؛ همبستگی
عنوان مقاله [English]
Study of strategies of organizational changes on teacher’s job performance
چکیده [English]
Perhaps the concept that until now has been considered since the beginning of organizations and behalf, the concept of organizational performance. The performance of organizations, meaning that alone justifies the existence of survival and even the dissolution of Sazman‌Hast and organizations primarily philosophy, the same function respectively. Purpose of this study was the impact organizational change strategy on job performance teachers Sanandaj city. Research method was descriptive- correlation And among teachers of all grade levels sanandaj city and with the method available sampling a sample of 372 people were chosen. Measuring tool was standard questionnaires job performance Byrne et al (2005), and organizational change strategies salvati and salasi (1393). For variables Cronbach's alpha Calculated was Represents Reliability satisfying and coordination of the questionnaire. Used To test this hypothesis from Pearson’s correlation coefficient, factor analysis, path analysis. The results showed in between Dimension Strategies; experimental- rational, normative- retraining and Change-oriented With Job performance teachers there is a significant positive relationship; But between strategies mandatory – authority With Job performance teachers there is no significant relationship.
کلیدواژه ها [English]
job performance, Change Strategies, teacher’s performance, Correlation
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 692
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 905
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.