نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 دانشجوی دکتری تکنولوژی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.

2 دانشیار، گروه تکنولوژی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.

3 استاد، گروه تکنولوژی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.

4 استاد ممتاز، گروه سنجش و اندازه‌گیری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.

چکیده

پژوهش حاضر به دنبال طراحی دوره‌ای بر پایه منتورینگ الکترونیکی به منظور بهبود عملکرد کارکنان شرکت پالایش نفت تهران بوده است. در این تحقیق از روش شبه‌آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون دو گروهی استفاده شد.جامعه پژوهشی کلیه کارکنان بخش آتشنشانی پالایشگاه نفت تهران به تعداد ۸۰ نفر بودند ونمونه مورد مطالعه با استفاده از روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شد و تعداد 64نفر به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند.برای سنجش عملکرد کارکنان، از پرسشنامه با مقیاس لیکرت و همچنین آزمون عملی استفاده شد. با مطالعه اسناد، مدارک و همچنین مصاحبه‌های تخصصی برگزار شده، یک پرسشنامه 31سوالی در خصوص تاثیر منتورینگ الکترونیکی بر روی عملکرد کارکنان تهیه شد.پروتکل اجرایی پژوهش به این صورت بودکه ابتدا دوره آموزشی بر مبنای مؤلفه‌های منتورینگ الکترونیکی طراحی شد.پیش آزمون در قالب پرسشنامه وهمچنین آزمون عملی برای هر دو گروه آزمایش و کنترل اجرا شد. دوره آموزشی طراحی شده برای گروه آزمایش اجرا شد و برای گروه کنترل نیز دوره آموزشی به شیوه حضوری و به سبک همیشگی اجرا گردید. سپس پس آزمون از هر دو گروه گرفته شد. در آخر از آمار توصیفی (فراوانی،درصدفراوانی،میانگین،انحراف معیار،حداقل،حداکثر،کجی وکشیدگی) و آمار استنباطی (تحلیل کوواریانس) برای اعتباریابی بیرونی استفاده شد. یافته‌های پژوهش نشان داد که گروه منتورینگ الکترونیکی در ابعاد توانایی، ابتکار، محیط و پیشرفت به طور معنی‌داری از نمرات منتورینگ حضوری بالاتر بود ولی در مولفه‌های مشوق و ارزشیابی و بازخورد، نمرات گروه منتورینگ حضوری به طور معنی‌داری بالاتر بود و در بعد کمک هم تفاوت چندانی بین دو گروه دیده نشد

کلیدواژه‌ها

عنوان مقاله [English]

The Effect Of E_Mentoring On Improving The Performance Of Employees

نویسندگان [English]

  • Maryam Falahi 1
  • Mohammadreza Nili Ahmadabadi 2
  • hamidreza maghami 2
  • ismail zaraii zavaraki 3
  • ali delavar 4

1 Ph.D. Student, Department of Instructional Technology, Allameh Tabataba'i University, Tehran, Iran.

2 Associate Professor of Educational Sciences Educational Department of Educational Technology, Faculty of Psychology and Education Allameh Tabataba'i University

3 atu

4 Allameh Tabatabai University

چکیده [English]

Danbal Tarahi is present in a session on electronic mentoring, with a view to the work of Karkanan, the company of Tehran's Palaesh Neft Company. Here is an investigation into the semi-automatic method based on the question of what is required - but it is necessary to use it. Universit of Pakistan, Karkanan Bakhsh University College, Tehran denied that it had a population of 80 people, and it was not possible to read it with the benefit of the government’s election system, and the number of 64 people was coincidentally recorded in the Azmaysh region. And control the decision of the company. For the purpose of making a response, please use a Likert scale and use it as a practical tool. By reading the chains of transmission, the concepts and the accompanying words, this is my specialty, so here is the list of 31. My question is specifically about the effect of electronic menturing. Please tell me what you have done. Here is a procedural protocol that you have taken to start the electronic device repair cycle
this is amazing because there is such a thing as electronic mentoring in different dimensions, innovation, surroundings and the honor of its meaningI have the presence of the numbers of mentoring in the presence of a battery and a tuner. This is interesting and interesting. And Bazkhord, Names of Grooh Mentoring, His presence has a meaning-dari phase. Balatar bod and turn after your sleeve they are disparity between du guroh and deedah nashad

کلیدواژه‌ها [English]

  • Mentoring
  • Mentoring Electronics
  • the work of Kurd Karkanan
  • Palaesh Neft Company
  • Tehran