بودلایی، حسن، کوشکی جهرمی، علیرضا و ستاری نسب، رضا (1390). یادگیری و اعتماد سازمانی، حلقههای میانجی بین توانمندسازی روانشناختی و تعهّد سازمانی. فرآیند مدیریت توسعه، 24 (75)، 67-93.
تیمور نژاد، کاوه (1382). نظام پاسخگویی در شهرداری تهران، پژوهشی پیرامون چگونگی ارائۀ خدمات شهری و رضایت شهروندان. پایان نامه دکترا، دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی.
حریری، نجلا، اباذری، زهرا و اسماعیلی، گلسفید (1393). سنجش رابطۀ جهت گیری مذهبی و وفاداری سازمانی در میان کتابداران (مطالعه موردی: کتابخانه های دانشگاهی شهر کرج). 4 (13)، 53-71.
خنیفر، حسن(1388). بررسی رابطۀ بین مولّفه های اعتماد وتعهّد سازمانی. نشریه ی مدیریت دولتی، 1 (2)، 3-18.
دانایی فرد، حسن (1389). ارتقاء اعتماد عمومی به سازمانهای دولتی. مجله دانشور رفتار، شماره 41،263-22.
سید نقوی، میرعلی و فراهانی، فاطمه (1392). ایجاد استراتژی مناسب و ارتقای شفافیّت سازمانی از طریق رهبری نوآور. فصلنامۀ مطالعات مدیریت، شماره 72، 75-97.
طبرسا، غلامعلی و رامین، مهرحمید (1389). ارائۀ مدل رفتار شهروندی سازمانی. چشم انداز مدیریت دولتی، 1 (3)، 103-117.
فرجی خیاوی، فرزاد، ویسی، محمد و طهماسبی، قرابی (1393). رابطۀ سلامت سازمانی و اعتماد سازمانی از دیدگاه کارکنان بیمارستانهای آموزشی منتخب دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز. مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)، 5(3)، 53-63.
کردنائیچ، اسدالله، فانی، علی اصغر و مسعودی، زهرا (1393). فرهنگ سازمانی حلقۀ مفقودۀ شفّافیت سازمانی و عملکرد سازمان. مدیریت فرهنگ سازمانی، 12(2)، 173-189.
گل پرور، محسن و نادی، محمدعلی (1390). نقش میانجی وفاداری سازمانی در رابطۀ بین اخلاق کاری با رفتارهای انحرافی در محیط کار. فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، شماره 1، 43-53.
گودرزی، احمد (1391). مدیریت وفاداری سازمانی راهبرد استراتژیک منابع انسانی. مجله علمی پژوهشی بنیادی و کاربردی، 2 (9)، 8995-8998.
لگزیان، محمد، مرتضوی، سعید و کاظمی، سید حسین (1387). مدل مفهومی روابط سازمانی مبتنی بر اعتماد و شفافیّت و سازوکارهای کنترلی متناسب. پیام مدیریت، شماره 28، 122-185.
مظلومی، وحید(1393). ارتباط بین یادگیری سازمانی، بهبود مستمر و اعتماد سازمانی و عملکرد سازمانی. مجلۀ بیمه، شماره 2، 163-182.
ناظم، فتاح (1389). سلامت سازمانی مناطق مختلف دانشگاه آزاد اسلامی. فصلنامه رویکردهای نوین در مدیریت آموزشی، 5 (3)، 11-23.
Brown, S; Mchardy, RTaylor, K. (2011).Workplace performance, worker commitment and loyalty. IZA Discussion paper, 5447, 213-220.
Behn, B; DeVries, D; LinJing, K. (2010).The determinants of transparency in nonprofit organizations: An exploratory study 2010. Advances in Accounting, incorporating Advances in International Accounting, 26, 6–12.
Kanagaretnam, K. (2012). Trust and reciprocity with transparency and repeated interactions. Journal of Business Research, 63, 241–247.
Chatna, R. (2012). Exploring the relationship among Trust, Employee satisfaction and Organizational commitment.
Sumarto, H; Praetyo, S.(2012). Antecedents of Trust and impact of Loyalty. International journal of information and community technology.
Rawlins, B.(2008). Measuring the Relationship between Organizational Transparency and Employee Trust. Public Relations Journal, 2(2), 1-12.
Captain, M. (2004). Business Cods of Multinational Firms: What Do They Say?. Journal of Business Ethics, 50(1), 13-31
Ingram, JR. (2009). Organizational Transparency, Employee Perceptions, and Employee Morale: A Correlational Study, a Dissertation Presented in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree of Doctor of Management in Organizational Leadership (Ph.D. Thesis). University of Phoenix, 2009.
Lindstedt, C; Neuron, D. (2007). Transparency against Corruption. A Cross-Country Analysis" manuscript, Goteborg University 2007.
Kaneshiro, P. (2008). Analyzing The Organizational Justice, Trust,And Commitment Relationship In A Public Organization". Central University.