Document Type : Research Paper

Authors

1 Ph.D student

2 Education

Abstract

The Purpose Of This Study Was To Investigate The Relationship Between Self‌Efficacy, Work Engagement And Inner Motivation With Teacher's Job Performance. The Statistical Population Of This Research Was All Teachers Of Shadegan City In 1395,Numbering About 540 People.The Statistical Sample In This Research Was A Random Sampling Method And 200 teachers From The Morgan Table Were Selected. The Instruments Used In This Study Were Sherer Self-Efficacy Inventory (1999) Utrecht's Job Passion(2002),Carrie's Internal Motivation (2012), And Paterson's (2000) Job Performance Questionnaire.This Research Is Work In Terms Of The Component Part Of The Research And In Terms Of Implementation It Is A Part Of Correlation Research.The Results Of This Study Showed That There Is A Significant Positive Correlation Between Self-Efficacy And Teacher's Job Performance Using Pearson Correlation Coefficient And Regression.There Is A Significant Positive Relationship Between Work Engagement And Teacher's Job Performance.There Is A Significant Positive Correlation Between The Internal Motivation And The Teacher's Job Performance The Self-Efficacy Variable With A Beta Coefficient Of 38%, Job-Seeking Variables With A Beta Coefficient Of 32%, And An Internal Motivation Variable With A Beta Coefficient Of 29% Can Positively And Significantly Predict The Performance Of The Teachers.

Keywords

انصاری، محمد رضا. (1392). بررسی رابطۀ بین انگیزش شغلی، رضایت شغلی و عملکرد شغلی. دومین همایش ملی بررسی راهکارهای ارتقاء مباحث مدیریت، حسابداری و مهندسی صنایع در سازمان­ها. گچساران: دانشگاه آزاد اسلامی.
حجازی، اللهه، صالح نجفی، مهسا، امانی، جواد. (1393). نقش واسطه ای انگیزش درونی در رابطۀ بین نیازهای بنیادین روان شناختی و رضایت از زندگی. مجله روان شناسی معاصر. سال نهم، شمارۀ 1: 77-88 .
ریاحی، موسی، اسمعیلی، معصومه، کاظمیان، سمیه. (1395). تاثیر آموزش ذهن آگاهی به مادران بر خودکارآمدی فرزندان. روان شناسی تحوّلی: روان شناسان ایرانی. دورۀ 12، شماره 48: 375-367.
ریو، م. (1388). انگیزش و هیجان. (ترجمۀ سیّد محمّدی). تهران: انتشارات ویرایش.
ساعتچی، محمود. (1386). روان شناسی بهره وری. تهران: مؤسسۀ نشر ویرایش.
عابدینی، جلیل. (1386). بررسی رابطۀ رضایت شغلی مربیان ورزش با سطح نیازهای آنها بر اساس نظریۀ مازلو. پایان نامۀ کارشناسی ارشد. تهران: دانشگاه آزاد اسلامی.
غیبی، معصومه. (1389). رابطۀ بین سبک‌های یادگیری و خودکارآمدی در دانشجویان دورۀ کارشناسی گروه‌های تحصیلی علوم انسانی، فنّی مهندسی و علوم پایه دانشگاه شهید بهشتی. پایان نامۀ کارشناسی ارشد. تهران: دانشگاه شهید بهشتی.
قلایی، بهروز، کدیور، پروین. (1391). ارزیابی مدل باورهای خودکارآمدی معلمّان به عنوان تعیین­کنندۀ میزان رضایت شغلی آن ها و پیشرفت تحصیلی دانش­آموزان. نشریۀ پژوهش در برنامه­ریزی درسی. سال نهم، دورۀ دوّم، شماره 5: 95-107.
کرامتی، هادی. (1390). بررسی رابطۀ خودکارآمدی ادراک شدۀ دانش آموزان سوم راهنمایی شهر تهران و نگرش آنها نسبت به درس ریاضی با پیشرفت ریاضی آنها. پایان نامۀ کارشناسی ارشد. تهران: دانشگاه تربیت معلم.
مقیمی، سید محمد. (1387). سازمان و مدیریت رویکردی پژوهشی. تهران: انتشارات ترمه.
ملایی، مریم، مهداد، علی، گل پرور، محسن. (1393). رابطه معنویّت در محیط کار، انگیزه درونی و تعهد شغلی با عملکرد وظیفه. فصلنامه دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، دورۀ 15، شماره2 :47-63.
مهرعلی‌زاده، یداله، صفایی‌مقدم، مسعود، علم، محمد رضا، صالحی‌عمران، ابراهیم. (1392). مبانی نظری و عملی پژوهش (کمّی، کیفی و آمیخته) در علوم انسانی اهواز. انتشارات دانشگاه شهید چمران اهواز.
میرسپاسی، ناصر. (1389). مدیریّت استراتژیک منابع انسانی و روابط کار، با نگرشی به روند جهانی شدن. تهران: انتشارات میر.
 
Ahmadi, N. (2007). Effect Of Management Training And Home-Based Business On Professional Self-Efficacy Of Women Self-Support Of Isfahan. Masters Thesis, Career Counseling, University  Of  Isfahan. (In Persian).
Bakker, A. B., & Demerouti, E., (2008). Towards A Model Of Work Commitment. Career Development International, 13 (3), 209-223.
Bakker, A..B. (2011). Job Demands, Job Resources, And Their Relationship With Burnout And Commitment: A Multisample Study. Journal Of Organizational Behavio. 25(3), 293-315.
Bandura, A. (2001). Social Cognitive Theory: An Agnatic Perspective. Annual Review Of  Psychology, 52, 1-26.
Baron, R. A. (2011). Personality And Organizational Conflict: Effect Of The Type A Behavior Pattern And Self-Monitoring. Organizational Behavior And Human Decisions Processes. 44, 2, 281-296.
Brand, T. (2011). An Exploration Of The Relationship Between Burnout, Occupational Stress And Emotional Intelligence. Unpublished Masters Thesis, Stellenbosch University
Carreira, J. M. (2012). Motivational Orientations And Psychological Needs In EFL Learning Among Elementary School Students In Japan. System, 40, 191-202.
Efklides, A. (2011). Interactions Of Metacognition With Motivation And Affect In Self-Regulated Learning: The MASRL Model. JEP. (46): 1- 25.
Grant, A. M. (2013). The Significance Of Task Significance: Job Performance Effects, Relational Mechanisms, And Boundary Conditions. Journal Of Applied Psychology, 93, 108–124.
Hong, K. S., Tan, K. W., & Bujavg, S. (2011). Relationships Between Work Life Quality Of Teachers With Work Commitment, Stress And Satisfaction: A Study In Kuching, Sarawak. Malaysia Jurnal Teknologi, 52, 1–15.
Isfahani, S. S., Bahrami, S., & Torki, S. (2013). Job Characteristic Perception And Intrinsic Motivation In Medical Record Department Staff. Medical Archives, 67, 51-55.
Janssen, P. P. M., & Schaufeli, W. B. (2010). Burnout And Commitment At Work As A Function Of Demands And Control. Scandinavian Journal Of Work, Environment & Health.:279-86.
Kadivar, P. (2006). Educational Psychology. Tehran: Samt Press.(In Persian).
Moliner, C., Martinez, V., Peiro, J., Ramos, J., & Russell, C. (2012). Relationship Between Organizational Justice And Burnout At The Work-Unit. Journal Of Stress Management, 12, 99-116.
Pourjafar Doost, K. (2007). Construction And Standardization Of The Self-Efficacy Post-Test Of 14-18 Year-Old High School Students In Karaj. MA Thesis. Allameh Tabatabaei University. [Persian]
Schwarzer, R., & Luszczynska, A. (2007). Health Behavior Constructs: Theory, Measurement, And Research. National Cancer Institute Website. Retrieved From Http://Dccps.Cancer.Gov/Brp/Constructs/Self- Efficacy/Index.Html.
Zimmerman, B. J. (2008). Investigating Self-Regulation And Motivation: Historical Background, Methodological Developments And Future Propects. American Educational.