ابراهیمی، محبوبه. (1390). شناخت و تحلیل روند تحول پایاننامههای کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی در دانشگاههای شهید بهشتی، تهران، علامه طباطبایی و تربیت معلم در فاصله سالهای (1379-1389). دانشگاه شهید بهشتی. پایاننامه کارشناسی ارشد. تهران.
بازرگان، عباس. (1394). مقدمهای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته: رویکردهای متداول در علوم رفتاری. تهران: نشر دیدار.
بهیمهر، سارا؛ ریاحینیا، نصرت؛ منصوریان، یزدان. (1393). شناسایی مشکلات پایاننامهنویسی از دیدگاه دانشجویان علم اطلاعات و دانششناسی در دانشگاههای شهر تهران. فصلنامه تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، 48 (1)، 39-59.
پوررجبقاضیمحله، انیس. (1388). شناخت مشکلات تدوین پایاننامه در دورههای کارشناسی ارشد دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی. دانشگاه شهید بهشتی، پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی.
پورنقی، رویا؛ خسروی، مریم. (1397). بررسی دانش و دلایل دانشجویان درباره سرقت علمی و ارایه راهکارهای مناسب: مطالعه موردی کاربران پایگاه علمی ایران (گنج). وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)
دلاور، علی. (1393). احتمالات و آمار کاربردی در روانشناسی و علومتربیتی. تهران: انتشارات رشد.
زارعی، علی. (1398). واکاوی مشکلات فرایند اجرای پایاننامه و رسالههای دانشجویان دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، دانشگاه تهران، پایاننامه کارشناسی ارشد آموزش بزرگسالان.
زارعی، علی؛ دهقانی، مرضیه. (1397). تجربیات زیسته بازنشستگان کانون اسلامشهر از لحاظ درآمد و استقلال مالی در دوره سالمندی (مطالعهای با روش پدیدارشناسی). ارائه شده در اولین همایش سالمندی در ایران (با رویکرد روانی اجتماعی)، تهران: دانشگاه علامه طباطبائی. 455-449.
زارعی، علی؛ دهقانی، مرضیه. (1397). چالشهای یادگیری الکترونیک: مطالعهای با رویکرد پدیدارشناسی. فصلنامه فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 9، (1)، 81-59.
صفاییموحد، سعید. (1390). تبیین تفاوت هنجارهای پنهان (برنامه درسی پنهان) در انتخاب استاد راهنما در دانشکدههای علوم ریاضی و علوم تربیتی، دانشگاه تربیت معلم، رساله دکتری برنامهریزی درسی.
صفاییموحد، سعید. (1398). گونهشناسی سبک نظارت پژوهشی اساتید راهنما در ایران: از تسهیلگری تا فرماندهی دو فصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی، 7، (13)، 28-5.
عباسپور، عباس؛ شاکری، محسن؛ رحیمیان، حمید؛ فراستخواه، مقصود. (1393). تحقیق کیفی پیرامون راهبردهای پاسخگویی دانشگاههای دولتی از دیدگاه خبرگان آموزش عالی. فصلنامه پژوهشهای رهبری و مدیریت آموزشی، 1 (3)، 1-27.
عباسپور، عباس؛ مجتبیزاده، محمد؛ ملکی، حسن؛ فراستخواه. مقصود. (1395). نظریهپردازی راجع به الگوی مطلوب اعتبارسنجی نظام آموزش عالی ایران به شیوه نظریهی زمینهای. فصلنامه پژوهشهای رهبری و مدیریت آموزشی، 3 (9)، 83-125.
قاسمی، مجید؛ صالحی، کیوان. (1396). بازنمایی موانع و چالشهای رشد و بالندگی اعضای هیئت علمی جدیدالاستخدام: مطالعهای به روش پدیدارشناسی. فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی، 4 (13)، 25-1.
قاسمی، مجید؛ صالحی، کیوان. (1397). تحلیل پدیدارشناسانه عوامل درون سازمانی مؤثر بر استفاده از مؤسسات تولید مقاله و پایاننامه. فصلنامه سیاست و فناوری، 10، (4)، 48-35.
قائمیپور، معصومه؛ کرمی، مرتضی؛ امین خندقی، مقصود. (1394). اشاعه استانداردهای ارزشیابی در گزارش پژوهشهای ارزشیابی آموزشی: کاوشی در پایاننامههای کارشناسی ارشد. مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی. 5 (9)، 128-101.
قربانخانی، مهدی؛ صالحی، کیوان. (1396). بازنمایی ویژگیهای استادان مؤفق آموزش مجازی در نظام آموزش عالی ایران از نظر استادان و دانشجویان: مطالعهای با روش پدیدارشناختی. فناوری آموزش، 11 (4)، 327-347.
کومار، کریشان. (1390). روشهای پژوهش در کتابداری و اطلاعرسانی (فاطمه رهادوست و فریبرز خسروی، مترجم). تهران: کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران.
محمدزاده، زینب؛ صالحی. کیوان. (1394). آسیبشناسی نشاط و پویایی علمی در مراکز علمی و دانشگاهی: مطالعهای با رویکرد پدیدارشناسی. فصلنامه سیاستهای راهبردی و کلان، 3 (11)، 25-1.
محمدزاده، زینب؛ صالحی، کیوان. (1395). تبیین پدیده نشاط و پویایی علمی در مراکز علمی از منظر نخبگان دانشگاهی: مطالعهای با رویکرد پدیدارشناسی. فصلنامه راهبرد، 25 (79)، 258-227.
ملکی، حسن؛ حاجی تبار فیروز جایی، محسن؛ قاسم تبار، سید نبی الله. (1390). تحلیل محتوا پایاننامههای دانشجویی دوره تحصیلات تکمیلی رشته برنامهریزی درسی دانشگاههای علامه طباطبایی، شهید بهشتی و تربیت مدرس (از سال 80 تا 88). مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 2 (4)، 108-85.
میزانی، مهران؛ خبیری، محمد؛ سجادی. نصرالله. (1390). بررسی تواناییهای دانشجویان کارشناسی ارشد تربیت بدنی و کیفیت راهنمایی استادان در نوشتن پایاننامه. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 3 (17)، 111-134.
نجف آبادی، فهیمه؛ چشمه سهرابی، مظفر؛ افشار، ابراهیم. (1390). بررسی کاربرد پایاننامههای کارشناسی ارشد و دکتری علوم کتابداری و اطلاعرسانی در کتابخانههای شهر اصفهان. پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 1(1)، 67-88.
Giorgi, A. (1989) One type of analysis of descriptive data: Procedures involved in following a scientific phenomenological method. Methods. 1 (3), 39-61.
Lihua, M.; Xiaoyan, C.; Xiaohuia, Y (2011). Evaluation method of dissertation based on Unascertained rationam-AHM. Procedia Engineering, 15: 4751-4756.
Lundgern, solveig & Halvarsson, maud (2009). Students’ expectation, concerns and comprehension when writing theses writing theses as part of their nursing education. Nurse Education Today, 19(5), 527-532.
Mapolisa, T., & Mafa, O. (2012). Challenges being experienced by undergraduate students in conducting research in open and distance learning. International Journal of Asian Social Science, 2(210), 1672–1684. Retrieved from http://www.aessweb.com/journal-detail.php?id=5007
Mhunpiew, N. (2013). A Supervisor’s Roles for Successful Thesis and Dissertation. Online Submission, 3(2), 119-122.