تحلیل انتقادی سیاست‌های توانمندسازی معلمان

اکرم طالبی؛ علی خورسندی؛ سعید غیاثی

دوره 7، شماره 26 ، تیر 1402، ، صفحه 104-135

https://doi.org/10.22054/jrlat.2024.70737.1626

چکیده
  توانمندسازی معلمان فرایندی پیچیده و چندبعدی است که نیازمند سیاست‌گذاری پویا در ابعاد متعددی است. در پژوهش حاضر تلاش شد عوامل مؤثر بر پدیده توانمندسازی معلمان موردبحث و بررسی قرار گیرد. پژوهش با اعمال رویکرد ترکیبی و در دو گام مطالعه تطبیقی و تحلیل انتقادی انجام شد. در بخش نخست داده‏های مربوط به آموزش معلمان در کشورهای فنلاند، سنگاپور، ...  بیشتر

بررسی رابطه ویژگی های شغلی و فرهنگی با بهره وری نیروی انسانی در کارمندان آموزش و پرورش

علی رشیدی؛ حمید رحیمیان

دوره 1، شماره 4 ، شهریور 1394، ، صفحه 85-105

https://doi.org/10.22054/jrlat.2015.4550

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه ویژگی‌های شغلی و فرهنگی با بهره‌وری نیروی انسانی در کارمندان آموزش‌وپرورش شهرستان تربت‌حیدریه بود. روش پ‍ژ‍وهش حاضر ازلحاظ هدف کاربردیو ازنظر شیوه‌ی جمع‌آوری داده‌ها توصیفی و از نوع تحقیقات همبستگی هست. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه‌ی کارمندان آموزش‌وپرورش شاغل در ادارات آموزش‌وپرورش شهرستان ...  بیشتر