محمد رضا نصیری گرمه چشمه؛ نیما صادق زاده بلیل؛ مرتضی جاویدپور؛ مهدی حسن نژاد
چکیده
هدف از پژوهش حاضر شناسایی و اعتباریابی مولفههای فرهنگ یادگیری در مدارس بود بود. روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی- پیمایشی بود، جامعه آماری پژوهش نیز کلیه معلمان دوره ابتدایی شهر اردبیل به تعداد2730 نفر بود. که از این تعداد با استفاده از فرمول کوکران3500 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها نیز از پرسشنامه محقق ساخته فرهنگ ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر شناسایی و اعتباریابی مولفههای فرهنگ یادگیری در مدارس بود بود. روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی- پیمایشی بود، جامعه آماری پژوهش نیز کلیه معلمان دوره ابتدایی شهر اردبیل به تعداد2730 نفر بود. که از این تعداد با استفاده از فرمول کوکران3500 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها نیز از پرسشنامه محقق ساخته فرهنگ یادگیری با آلفای کرونباخ 88/. استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها نیز متناسب با سوالات پژوهش از تحلیل عاملی تأییدی و تی تک نمونهای استفاده شد. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد اکثر گویهها دارای بار عاملی مناسبی (بالاتر از 7/0) بر متغیر مکنون مربوط به خود هستند و این بارهای عاملی در سطح 01/0 معنیدار میباشند. بهعبارتیدیگر، مقدار تی متناظر با هر بار عاملی بیشتر از مقدار بحرانی آن (58/2) در سطح 01/0 است. درنتیجه، این نشانگرها از دقت لازم برای اندازهگیری سازه مربوط به خود برخوردار هستند. یافتهها و نتایج پژوهش بیانگر آن است که استقرار فرهنگ یادگیری در مدارس منوط به تحقق عوامل و مولفههای مورد مطالعه می باشد. بنابراین، مدیران و مسئولان آموزش و پرورش با نهادینه کردن فرهنگ یادگری در مدارس گامی در جهت توسعه فرهنگ کیفیت یادگیری در مدارس بردارند.
فاطمه عطاطلب؛ لیلی نیاکان
چکیده
چکیده
آموزش صحیح منابع انسانی، ضمن اینکه در سطح شرکت های بیمه باعث ارتقاء عملکرد کارکنان و شرکت بیمه شده است، زمینه های برخورد شایسته کارکنان با مشتریان را نیز فراهم میآورد. پژوهش حاضر با هدف بررسی وضعیت موجود نظام آموزش صنعت بیمه انجام پذیرفته است. این پژوهش از نوع توصیفی و از حیث هدف، کاربردی بود. روش پژوهش ازنظر نوع دادهها ...
بیشتر
چکیده
آموزش صحیح منابع انسانی، ضمن اینکه در سطح شرکت های بیمه باعث ارتقاء عملکرد کارکنان و شرکت بیمه شده است، زمینه های برخورد شایسته کارکنان با مشتریان را نیز فراهم میآورد. پژوهش حاضر با هدف بررسی وضعیت موجود نظام آموزش صنعت بیمه انجام پذیرفته است. این پژوهش از نوع توصیفی و از حیث هدف، کاربردی بود. روش پژوهش ازنظر نوع دادهها در زمره روشهای کیفی است. جامعه آماری این پژوهش، اداره آموزش شرکتهای بیمه بود. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه ای با 26 گویه باز بوده است. یافته های این تحقیق شامل شناسایی ضعف های موجود در نظام آموزشی صنعت بیمه در ایران بود. شیوه های اصلی آموزش در صنعت بیمه با تأکید بر تجربه و دانش افراد بازنشسته، نشان از بالا بودن سهم روش آموزش استاد-شاگردی است که تأثیر و نقش مسئولین اصلی و مدیران ارشد یک شرکت در فرهنگ آموزش و شیوه های پاسخگویی آن را تبیین می کند. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که به منظور یکپارچه نمودن فرایندهای آموزش و توسعه کیفیت نظام آموزشی در سطح صنعت بیمه کشور و همچنین طراحی نظام بهبود و شایستگی منابع انسانی، سازماندهی آموزش ضروری است. نتایج این تحقیق می تواند جهت تصمیم گیری در خصوص بهبود نظام آموزش صنعت بیمه مورداستفاده قرار گیرد.