شناسایی فرصت‏ها و چالش‏های نظارت و راهنمایی آموزشی؛ پژوهشی پدیدارشناسانه

رسول ساعدی؛ محمود تعجبی؛ حبیب قادرمرزی

دوره 8، شماره 31 ، مهر 1403، ، صفحه 27-53

https://doi.org/10.22054/jrlat.2024.78301.1722

چکیده
  هدف پژوهش حاضر واکاوی تجارب زیسته راهبران آموزشی و تربیتی از اجرای نظارت آموزشی در مدارس ابتدایی شهرستان کامیاران و چالش‏های آن است. رویکرد پژوهش کیفی و پارادایم آن هرمنوتیک و مشارکتی است و از روش پدیدارنگاری تفسیری استفاده شده است، ده نفر از راهبران آموزشی و تربیتی دوره ابتدایی شهر کامیاران (استان کردستان) از طریق نمونه‏گیری ...  بیشتر

بررسی تاثیر رهبری مشارکتی بر رفتار نوآورانه با نقش میانجی تصمیم گیری استراتژیک

محمود تعجبی؛ محسن احمدی؛ پروانه محمدی

دوره 8، شماره 29 ، فروردین 1403، ، صفحه 40-58

https://doi.org/10.22054/jrlat.2024.78318.1718

چکیده
  نوآوری، اساس توسعه و ماندگاری سیستم های اجتمـاعی بـوده و دسـتیابی بـه نـوآوری، نیازمنـد رفتـار نوآورانه است. در میان انواع مختلف سبک های رهبری و تصمیم گیری، تاثیر نسبی و متفاوت آنها در ایجاد رفتـار نوآورانـه، رهبری مشارکتی و تصمیم گیری استراتژیک نیـز نقش اساسی در بروز این چنین رفتارها دارد. بنابراین، این پژوهش با هدف بررسی تاثیر ...  بیشتر