چندمنظوره‌سازی دانشگاه‌ها: تحولی نوین در آموزش عالی

کامران مالکپور لپری

دوره 9، شماره 33 ، فروردین 1404، ، صفحه 301-332

https://doi.org/10.22054/jrlat.2024.82847.1802

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی و تحلیل مفهوم و ابعاد چندمنظوره‌سازی دانشگاه به عنوان یک رویکرد نوین در آموزش عالی بوده است. پژوهش از لحاظ هدف جز تحقیقات توسعه‌ای و از لحاظ شیوه گردآوری یافته‌ها با رویکرد کیفی و روش تحلیل مضمون اجرا شده است. جامعه آماری پژوهش شامل اساتید و متخصصین حوزه آموزش عالی، مدیریت آموزشی، روانشناسی و علوم اجتماعی شهر ...  بیشتر

نقش میانجی اشتیاق شغلی در مدل رفتارهای کاری نوآورانه بر اساس توانمندسازی روان ‏شناختی

کامران مالکپور لپری؛ طیبه داستان پور؛ اعظم بختیاری رنانی

دوره 6، شماره 24 ، دی 1401، ، صفحه 153-169

https://doi.org/10.22054/jrlat.2023.71702.1640

چکیده
  با توجه به محیط کسب و کار در حال تغییر، سازمان‏ ها مجبورند نوآوری را به عنوان یک پیش ‏نیاز ضروری برای افزایش کارایی، بهره ‏وری و پایداری خود در نظر بگیرند. در این راستا، آن‏ ها باید توجه بیشتری به افزایش اشتیاق شغلی، توانمندسازی روان ‏شناختی و تحریک رفتارهای کاری نوآورانه داشته باشند. لذا این پژوهش با هدف بررسی نقش میانجی اشتیاق ...  بیشتر

آسیب شناسی ارتباط بین صنایع و دانشگاه های حوزه ی علوم انسانی

کامران مالکپور؛ علی دلاور؛ سعید غیاثی ندوشن

دوره 3، شماره 11 ، اردیبهشت 1396، ، صفحه 51-74

https://doi.org/10.22054/jrlat.2018.7444.1145

چکیده
  هدف پژوهش حاضر آسیب شناسی ارتباط بین صنایع و دانشگاه های حوزه ی علوم انسانی می باشد. جامعه آماری تحقیق حاضر را دو گروه، اعضای هیأت علمی دانشگاه های حوزهی علوم انسانی و مدیران صنایع شهر تهران تشکیل دادند. که تعداد 233 نفر به روش نمونه گیری چندمرحله ای از میان گروه اول و تعداد 87 نفر به روش نمونه گیری زنجیره ای (گلوله برفی) برای گروه دوم انتخاب ...  بیشتر