مقاله پژوهشی
تحقیق کیفی پیرامون راهبردهای پاسخگویی دانشگاه‌های دولتی از دیدگاه خبرگان آموزش عالی

عباس عباس پور؛ محسن شاکری عباس آباد؛ حمید رحیمیان؛ مقصود فراستخواه

دوره 1، شماره 3 ، اردیبهشت 1394، صفحه 1-27

https://doi.org/10.22054/jrlat.2015.1993

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، اکتشاف راهبردهای پاسخگویی دانشگاه‌های دولتی از دیدگاه خبرگان آموزش عالی است. داده‏های این مطالعه حاصل انجام مصاحبه‏های نیمه‏ساختاریافته با 20 نفر از اساتید و صاحب‌نظران مشغول در دانشگاه‏های دولتی شهر تهران بود که با روش نمونه‏گیری نظری انتخاب شدند. در تحلیل داده‏ها، روش مرحله‌ای و تکنیک‏های تحلیلی اشتراوس ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی نقش فرهنگ خوش‌بینی علمی در توانمندسازی ساختار مدارس ابتدایی شهر تهران

سیدمحمد میرکمالی؛ فاطمه نارنجی ثانی؛ فرنوش اعلامی؛ علیرضا یوزباشی

دوره 1، شماره 3 ، اردیبهشت 1394، صفحه 29-50

https://doi.org/10.22054/jrlat.2015.7937

چکیده
  هدف این پژوهش بررسی رابطه فرهنگ خوش‌بینی علمی معلمان با ساختار توانمندساز مدارس ابتدایی شهر تهران است. روش تحقیق از نوع همبستگی است. جامعه آماری موردنظر، کلیه معلمان مدارس ابتدایی شهر تهران و نمونه آماری شامل 250 نفر است که به روش تصادفی چندمرحله‌ای انتخاب‌شده‌اند. ابزار تحقیق، پرسشنامه فرهنگ خوش‌بینی علمی و ساختار توانمندساز ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
اثر رهبری امنیت مدار بر کاهش رفتارهای تلافی‌جویانه با نقش میانجی وجدان کاری

اردلان محمدرضا؛ رقیه بهشتی راد؛ وحید سلطانزاده

دوره 1، شماره 3 ، اردیبهشت 1394، صفحه 51-72

https://doi.org/10.22054/jrlat.2015.7940

چکیده
  پژوهش حاضر باهدف بررسی اثر رهبری امنیت مدار بر کاهش رفتارهای تلافی‌جویانه با نقش میانجی وجدان کاری انجام شده است. طرح پژوهشی همبستگی از نوع مدل یابی معادلات ساختاری است. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان دانشگاه رازی کرمانشاه بود. که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای متناسب با حجم هر طبقه 229 نفر به‌عنوان نمونه آماری جهت مطالعه ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بسط مدل عوامل مؤثر بر وفاداری دانشجو به دانشگاه ازنظر اعضای علمی در نظام آموزش عالی

سعید طالبی؛ حسن محمودیان؛ محمدحسن سیف؛ احمد رستگار

دوره 1، شماره 3 ، اردیبهشت 1394، صفحه 73-90

https://doi.org/10.22054/jrlat.2017.523.1012

چکیده
  هدف پژوهش کاربرد شاخص رضایتمندی مشتریان و عوامل مؤثر بر کیفیت آموزش و یادگیری است. پژوهش از نوع همبستگی و جامعه آماری آن را کلیه اعضای علمی دانشگاه‌های پیام نور فارس و علوم پزشکی شیراز تشکیل می‌دهند. با استفاده از فرمول کرجسی و مورگان و با حذف پرسشنامه‌های ناقص تعداد 239 پرسشنامه به روش آماری تحلیل مسیر تجزیه‌وتحلیل شد. اثرات مستقیم ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
سقف شیشه‌ای در جانشین‌پروری زنان در مناصب مدیریتی

لیلا الماسی؛ زهرا لبادی؛ وحیده علیپور

دوره 1، شماره 3 ، اردیبهشت 1394، صفحه 91-118

https://doi.org/10.22054/jrlat.2017.631.1016

چکیده
  پژوهش حاضر باهدف مطالعه  سقف شیشه‌ای در جانشین پروری زنان در مناصب مدیریتی در سازمان آموزش‌وپرورش استان البرز صورت گرفته است. روش این تحقیق از نوع پیمایشی بوده و جامعه آماری تحقیق، شامل 1806 نفر از مدیران زن و مرد، کارشناسان ارشد و مدیران ستادی شاغل در سازمان آموزش‌وپرورش استان البرز بود. حجم نمونه 317 نفر بودند که از طریق فرمول کوکران ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی نقش مدیریت دانش بر نوآوری سازمانی در بین کارکنان دانشگاه مازندران

رضا براری؛ لاله جمشیدی

دوره 1، شماره 3 ، اردیبهشت 1394، صفحه 119-140

https://doi.org/10.22054/jrlat.2017.886.1024

چکیده
  پژوهش حاضر باهدف بررسی تأثیر مدیریت دانش بر نوآوری سازمانی بین کارکنان دانشگاه مازندران اجرا شد. روش پژوهش، همبستگی و به‌طور مشخص از نوع معادلات ساختاری است. جامعۀ آماری این پژوهش حدود 400 نفر از کارکنان دانشگاه مازندران است. برای سنجش متغیرهای پژوهش از پرسشنامه­های مدیریت دانش نوناکوکه دارای چهار بعد برونی‌سازی، ترکیب، برونی‌سازی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
نقش پاسخگویی بر رضایت و عملکرد شغلی: آزمون اثر میانجی رفتار شهروندی و شهرت

ابوالفضل قاسمزاده؛ محمد حسنی؛ سجاد جهانی

دوره 1، شماره 3 ، اردیبهشت 1394، صفحه 141-164

https://doi.org/10.22054/jrlat.2015.7939

چکیده
  پژوهش حاضر باهدف بررسی نقش پاسخگویی بر رضایت و عملکرد شغلی و آزمون اثر میانجی رفتار شهروندی و شهرت به روش توصیفی- همبستگی انجام‌شده است جامعه آماری در این پژوهش کلیه اعضای هیئت‌علمی دانشگاه تبریز است که تعداد آن‌ها طبق آمار 640 نفر است که از این تعداد نمونه‌ای به‌اندازه 270 نفر بر اساس فرمول کوکران با استفاده از روش نمونه­گیری تصادفی  ...  بیشتر