تحلیل انتقادی سیاست‌های توانمندسازی معلمان

اکرم طالبی؛ علی خورسندی؛ سعید غیاثی

دوره 7، شماره 26 ، تیر 1402، ، صفحه 104-135

https://doi.org/10.22054/jrlat.2024.70737.1626

چکیده
  توانمندسازی معلمان فرایندی پیچیده و چندبعدی است که نیازمند سیاست‌گذاری پویا در ابعاد متعددی است. در پژوهش حاضر تلاش شد عوامل مؤثر بر پدیده توانمندسازی معلمان موردبحث و بررسی قرار گیرد. پژوهش با اعمال رویکرد ترکیبی و در دو گام مطالعه تطبیقی و تحلیل انتقادی انجام شد. در بخش نخست داده‏های مربوط به آموزش معلمان در کشورهای فنلاند، سنگاپور، ...  بیشتر

محیط زیست در آموزش عالی : بررسی نگرش، دانش زیست محیطی و مولفه های پایداری در دانشگاه

شهرام مهرآور گیگلو؛ علی رشیدی؛ تقی اکبری

دوره 4، شماره 14 ، دی 1396، ، صفحه 107-125

https://doi.org/10.22054/jrlat.2019.32420.1371

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی نگرش،دانش زیست محیطی و مولفههای پایداری در دانشگاه بود. پژوهش حاضر از لحاظ روش در حوزه تحقیقات کاربردی و از نظر روش گردآوری اطلاعات در پژوهشهای توصیفی- پیمایشی قرار می گیرد.جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشجویان دانشکده مدیریت پردیس فاربی دانشگاه تهران می باشد.که از بین آنها تعداد 200 نفر با روش نمونه گیری ...  بیشتر

ارائه الگوی عملیاتی ارزیابی پایداری موسسات آموزش عالی: مورد مطالعه دانشگاه تهران

عماد ملکی نیا؛ عباس بازرگان؛ صدیقه فیضی

دوره 3، شماره 10 ، دی 1395، ، صفحه 53-85

https://doi.org/10.22054/jrlat.2018.25265.1319

چکیده
  پایداری در آموزش عالی رویکردی نسبتاً جدید است که به دنبال استقرار و کاربست اصول و مفاهیم توسعه پایدار در دانشگاه‏ها و موسسات آموزش عالی است. ارزیابی پایداری در پی سنجش میزان همسویی استراتژی‏ها و برنامه‏های آموزشی، پژوهشی، خدمات تخصصی و فعالیت‏های پشتیبانی دانشگاه‏ها با اصول و مفاهیم توسعه پایدار است. لذا هدف تحقیق حاضر، ...  بیشتر

ارائه مدل مفهومی رابطه بین کیفیت برونداد آموزش عالی و توسعه پایدار بر اساس رویکرد سیستمی

احسان پروین؛ سعید غیاثی ندوشن؛ شراره محمدی

دوره 1، شماره 1 ، مهر 1393، ، صفحه 97-117

https://doi.org/10.22054/jrlat.2014.109

چکیده
  آموزش، اثربخش‌ترین ساز و کار جامعه برای مقابله با یکی از بزرگ‌ترینچالش‌های این قرن؛ یعنی توسعه پایدار است. توسعه پایدار به انسان‌های کل نگر، دارای تفکر سیستمی، بینش میان‌رشته‌ای و فرارشته‏ای، آگاه، خلاق و مشارکت جو نیاز دارد. تولید منابع انسانی واجد شرایط فوق، نیازمند کیفیت بالای عناصر و عوامل نظام آموزشی (ورودی، فرایند، خروجی ...  بیشتر