عدالت سازمانی و تعهد به تغییر به واسطه تعهد سازمانی آموزگاران

غفار کریمیان پور؛ قادر رضایی؛ سید محمد جابر باقری

دوره 4، شماره 13 ، مهر 1396، ، صفحه 137-154

https://doi.org/10.22054/jrlat.2019.32437.1372

چکیده
  هدف این پژوهش بررسی نقش واسطه‌ا‌ی تعهد سازمانی در رابطه‌ی بین عدالت سازمانی و تعهد به تغییر در بین معلمان دوره ابتدایی شهرستان ثلاث‌باباجانی بود. روش این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود و جامعه آماری آن شامل کلیه معلمان مقطع ابتدایی (310 نفر) بود که با استفاده از جدول مورگان و به روش تصادفی طبقه‌ای 180 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ...  بیشتر

رابطه رفتار رهبری مدیران و بدبینی سازمانی با در نظر گرفتن نقش تعدیل گر عدالت سازمانی آموزش و پرورش

وجیهه ظهورپرونده؛ مهرداد شکراللهی

دوره 3، شماره 12 ، مرداد 1396، ، صفحه 111-148

https://doi.org/10.22054/jrlat.2019.35991.1402

چکیده
  هدف از این تحقیق بررسی رابطه رفتار رهبری مدیران و بدبینی سازمانی با در نظر گرفتن نقش تعدیل گر عدالت سازمانی در میان کارکنان آموزش و پرورش بود. این تحقیق یک مطالعه توصیفی از نوع همبستگی با تاکید بر معدلسازی معادلات ساختاری بود. در این تحقیق، جامعه آماری شامل همه کارکنان زن و مرد آموزش و پرورش شهر بن چهارمحال بختیاری بود که نمونه ای به ...  بیشتر

عدالت سازمانی با رفتار شهروندی سازمانی در کارمندان دانشگاه علامه طباطبائی

علی دلاور؛ مریم محمد تقی نسب

دوره 1، شماره 4 ، شهریور 1394، ، صفحه 1-20

https://doi.org/10.22054/jrlat.2015.4554

چکیده
  پژوهش حاضر باهدف بررسی رابطه عدالت سازمانی با رفتار شهروندی سازمانی کارمندان دانشگاه علامه طباطبائی صورت گرفته است. روش پژوهش پیمایشی و از نوع همبستگی هست. جامعه آماری آن شامل تمام کارمندان دانشگاه علامه طباطبائی هست که در سال 1394 مشغول به کار  بودند. حجم نمونه 200 نفر از کارمندان دانشگاه علامه طباطبائی که به روش طبقه­ای انتخاب‌شده­ ...  بیشتر