ارائه مدلی برای بالندگی رهبری معنوی در دانشجویان(مورد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران)

حسن لطفی؛ پریوش جعفری؛ حمیدرضا آراسته

دوره 4، شماره 15 ، فروردین 1397، ، صفحه 2-2

https://doi.org/10.22054/jrlat.2019.44745.1468

چکیده
  دانشگاه های پیشرو با توجه به پیچیدگی های دنیای امروز حرکت جوامع انسانی بسوی تعالی ، بربالندگی دانشجویان در حوزه رهبری به ویژه رهبری معنوی تمرکز کرده اند.هدف این پژوهش ارائه مدلی برای بالندگی رهبری معنوی در دانشجویان است . پژوهش با رویکرد کیفی واستراتژی تحلیل محتوا انجام شده است. به این منظور بررسی متون تخصصی مرتبط بارهبری معنوی و ...  بیشتر

شناسایی مولفه های رهبری هوشمند برای دانشگاهها

عالمه کیخا

دوره 4، شماره 13 ، مهر 1396، ، صفحه 85-108

https://doi.org/10.22054/jrlat.2018.27584.1340

چکیده
  آموزش عالی و رهبری هوشمند آن به عنوان یکی از مهم ترین ارکان نظام آموزشی هر کشوری محسوب می شود که می تواند نقش کلیدی در تعالی جوامع داشته باشد . رهبری هوشمند یکی از رویکردهایی است که صاحب نظران حوزة مدیریت به تازگی به آن توجه کرده اند؛ بنابراین، با توجه به نظریه های رهبری در الگوهای جدید تلاش می شود تا از زاویة خلاق و هوشمند به پدیدة رهبری ...  بیشتر

ادراک از رهبری معنوی وقراردادهای روانشناختی با سلامت سازمانی

فرحناز خدری؛ بدری شاه طالبی

دوره 2، شماره 7 ، اردیبهشت 1395، ، صفحه 57-93

https://doi.org/10.22054/jrlat.2018.9114.1160

چکیده
  پژوهش حاضر باهدف رابطه بین ادراک از رهبری معنوی وقراردادهای روانشناختی با سلامت سازمانی معلمان مقطع ابتدایی شاهین شهر درسال تحصیلی 94-93به روش توصیفی ازنوع همبستگی انجام شد.جامعه آماری این پژوهش را کلیه معلمان مقطع ابتدایی شاهین شهر به تعداد 440نفرتشکیل دادکه از این تعدادبا استفاده از فرمول کوکران وبه روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای ...  بیشتر