روش‏های تسهیم دانش در مدارس جهت توانمندسازی منابع انسانی

حمید رحیمیان؛ حمیدرضا زرین

دوره 6، شماره 24 ، دی 1401، ، صفحه 123-152

https://doi.org/10.22054/jrlat.2023.66164.1609

چکیده
  با توجه به اهمیت کسب دانش و به کارگیری آن در توانمندسازی و کارآیی منابع انسانی در سازمان‏ ها و با توجه به اینکه بخش عظیمی از دانش مورد نیاز کارکنان درون سازمان و در نزد سایر کارکنان و یا در اسناد و رویه ‏های سازمانی موجود است، این پژوهش برای شناسایی عوامل و روش‏های تسهیم و اشتراک‏گذاری دانش در مدارس صورت گرفته است تا به کمک آن ...  بیشتر

بررسی تاثیر مدیریت دانش بر بهره وری نیروی انسانی از طریق سرمایه فرهنگی و سرمایه اجتماعی (مورد مطالعه:دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان)

عباس قائدامینی هارونی؛ رضا ابراهیم زاده دستجردی؛ مجید ماهرانی برزانی؛ مهرداد صادقی ده چشمه

دوره 5، شماره 18 ، دی 1397، ، صفحه 37-70

https://doi.org/10.22054/jrlat.2019.46739.1484

چکیده
  هدف این پژوهش تعیین تاثیر مدیریت دانش بر بهره وری نیروی انسانی از طریق سرمایه فرهنگی و سرمایه اجتماعی (مورد مطالعه:دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان)است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه کارکنان شاغل دردانشگاه آزاد اسلامی واحداصفهان به تعداد1000تشکیل ...  بیشتر

اثر مدیریت دانش برتعهد به تغییر از طریق کیفیت ارتباطات درک شده از تغییر وآمادگی برای تغییر

مهرداد صادقی ده چشمه؛ رضا ابراهیم زاده دستجردی؛ عباس قائدامینی هارونی؛ مجید ماهرانی برزانی

دوره 5، شماره 17 ، مهر 1397، ، صفحه 91-118

https://doi.org/10.22054/jrlat.2020.50839.1523

چکیده
  هدف این پژوهش بررسی اثر مدیریت دانش برتعهد به تغییر از طریق کیفیت ارتباطات درک شده از تغییر وآمادگی برای تغییر بود. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه کارکنان شاغل دردانشگاه آزاد اسلامی واحداصفهان(خوراسگان) به تعداد1000تشکیل دادند که از طریق فرمول نمونه ...  بیشتر

بررسی نقش مدیریت دانش بر نوآوری سازمانی در بین کارکنان دانشگاه مازندران

رضا براری؛ لاله جمشیدی

دوره 1، شماره 3 ، اردیبهشت 1394، ، صفحه 119-140

https://doi.org/10.22054/jrlat.2017.886.1024

چکیده
  پژوهش حاضر باهدف بررسی تأثیر مدیریت دانش بر نوآوری سازمانی بین کارکنان دانشگاه مازندران اجرا شد. روش پژوهش، همبستگی و به‌طور مشخص از نوع معادلات ساختاری است. جامعۀ آماری این پژوهش حدود 400 نفر از کارکنان دانشگاه مازندران است. برای سنجش متغیرهای پژوهش از پرسشنامه­های مدیریت دانش نوناکوکه دارای چهار بعد برونی‌سازی، ترکیب، برونی‌سازی ...  بیشتر