رابطه سایش اجتماعی و دلبستگی شغلی کارکنان با نقش معنویت در کار، چابکی سازمانی و جو اخلاقی

اسد یگانه؛ فرانک موسوی؛ الهام کاویانی؛ سحر محمدی

دوره 5، شماره 19 ، فروردین 1398، ، صفحه 65-90

https://doi.org/10.22054/jrlat.2021.56099.1556

چکیده
  این تحقیق با هدف بررسی رابطه سایش اجتماعی و دلبستگی شغلی کارکنان با نقش معنویت در کار، چابکی سازمانی و جو اخلاقی انجام گرفت. تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نوع توصیفی- همبستگی با استفاده از روش‌های مدل‌یابی معادلات ساختاری می‌باشد. از میان 292 نفر کارکنان اداره کل آموزش و پرورش لرستان، 169 نفر به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای نسبی انتخاب ...  بیشتر

رابطه بین فراموشی سازمانی با نوآوری سازمانی وچابکی سازمانی در بین کارکنان سازمان آموزش و پرورش اصفهان

محمد رضا حجتی نجف آبادی؛ محبوبه سادات فدوی

دوره 3، شماره 11 ، اردیبهشت 1396، ، صفحه 75-100

https://doi.org/10.22054/jrlat.2018.35486.1398

چکیده
  پپژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین فراموشی سازمانی با نوآوری سازمانی و چابکی سازمانی در بین کارکنان سازمان آموزش و پرورش اصفهان انجام گردید . روش تحقیق مورد استفاده توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری مشتمل بر کارکنان سازمان آموزش و پرورش به تعداد 450 نفر بود. از این تعداد با استفاده از جدول نعیین حجم نمونه کرجسی و مورگان (1970) و روش نمونه ...  بیشتر

نقش واسطه‌ای سرمایه‌های انسانی در رابطه خودرهبری کارکنان و چابکی سازمانی مدارس

سیدمحمد میرکمالی؛ کبری خباره؛ ابراهیم مزاری؛ یونس رومیانی

دوره 1، شماره 4 ، شهریور 1394، ، صفحه 55-83

https://doi.org/10.22054/jrlat.2015.4551

چکیده
  پژوهش حاضر باهدف تبیین نقش واسطه‌ای سرمایه‌های انسانی در رابطه خودرهبری کارکنان و چابکی سازمانی مدارس انجام‌شده است. روش پ‍ژ‍وهش حاضر ازلحاظ هدف، کاربردی و ازنظر شیوه‌ی جمع‌آوری داده‌ها توصیفی و از نوع همبستگی هست. روش تحلیل این پژوهش از نوع مدل‌یابی معادلات ساختاری بوده است. جامعه پژوهش شامل کلیه مدیران، معاونان، معلمان ...  بیشتر

بررسی رابطه بین توانمندسازی روان‌شناختی منابع انسانی و چابکی سازمانی در دانشگاه شیراز

شمس اله عزیزی اصل؛ رحمت اله مرزوقی؛ جعفر جهانی

دوره 1، شماره 4 ، شهریور 1394، ، صفحه 107-127

https://doi.org/10.22054/jrlat.2015.4548

چکیده
  هدف این پژوهش بررسی رابطه بین توانمندسازی روان‌شناختی منابع انسانی و چابکی سازمانی بود. روش پ‍ژ‍وهش حاضر ازلحاظ هدف،کاربردی و ازنظر شیوه‌ی جمع‌آوری داده‌ها توصیفی و از نوع همبستگی هست. جامعه آماری شامل کلیه کارمندان دانشگاه شیراز بود. تعداد 303 نفر از طریق روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای انتخاب شدند که 300 نفر پرسشنامه توانمندسازی ...  بیشتر