بررسی ویژگی‏ های روان‌سنجی پرسشنامه‏ بدبینی سازمانی (OCQ) در بین کارکنان دانشگاهی

ابراهیم آریانی قیزقاپان؛ فاطمه قنبری چشمه کمره؛ سحر شهبازی

دوره 7، شماره 26 ، تیر 1402، ، صفحه 82-103

https://doi.org/10.22054/jrlat.2024.74403.1664

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی ویژگی‌های روان‏سنجی پرسشنامه‏ ی بدبینی سازمانی (OCQ) انجام شد. جامعه آماری این مطالعه شامل تمامی کارکنان ستادی دانشگاه‏ های جامع وابسته به وزارت علوم در چهار سطح طراز عملکرد بین‌المللی، ملی، منطقه ‏ای و محلی در سراسر کشور بود. داده‌های تحقیق از 430 کارمند ستادی که با روش نمونه‌گیری خوشه‏ای چندمرحله ...  بیشتر

آزمون الگویِ عِلّی سرزندگی تحصیلی دانش آموزان بر اساس مشارکت فعال با میانجیگری امنیت در مدرسه

پروانه محمدی؛ ابراهیم آریانی قیزقاپان؛ منیژه هاشمی مهر

دوره 4، شماره 15 ، فروردین 1397، ، صفحه 3-3

https://doi.org/10.22054/jrlat.2019.43191.1460

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف آزمون الگویِ عِلّی سرزندگی تحصیلی دانش آموزان بر اساس مشارکت فعال با میانجی‌گری امنیت در مدرسه انجام گرفت. این پژوهش کمی و از نوع توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری این تحقیق دانش آموزان دبیرستانی شهر سقز در سال تحصیلی 1396-1397 بودند. روش نمونه‌گیری از نوع تصادفی ساده بود. حجم نمونه با توجه به مدل کرجسی- مورگان و با در نظر ...  بیشتر

آزمون مدل علی اهمال کاری معلمان بر اساس سکوت سازمانی با میانجی‌گری بی تفاوتی سازمانی

ابراهیم آریانی قیزقاپان؛ عادل زاهد بابلان؛ ریحانه عباس پور؛ بهزاد مرادی

دوره 3، شماره 12 ، مرداد 1396، ، صفحه 79-109

https://doi.org/10.22054/jrlat.2019.35463.1397

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف آزمون مدل علی اهمال کاری معلمان بر اساس سکوت سازمانی با میانجی گری بی تفاوتی سازمانی انجام گرفت. این پژوهش از نظر راهبرد اصلی، کمی، از نظر راهکار اجرایی، میدانی و از نظر تکنیک تحلیلی، توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری را معلمان اداره آموزش و پرورش شهرستان مهاباد در سال تحصیلی 1396-1397 با حجم 459 نفر تشکیل می‌داد. روش نمونه‌گیری ...  بیشتر